Бизнес средата на летище София стана нездравословна

Фернанд Щауфер, изпълнителен директор на Swissport за България

Фернанд Щауфер е изпълнителен директор на дружеството на Swissport в България. Започва кариерата си в швейцарския авиопревозвач Swiss. От 1984 г. работи извън Европа - в Триполи, Анкара, Измир, Кейптаун. Преди да премине към поделението за наземно обслужване Swissport, което по това време все още е част от Swiss, работи като търговски мениджър в Африка. Като част от екипа на наземния оператор работи в Мексико сити и в Канкун. Става изпълнителен
директор на Swissport за Южна Африка, прекарва година в Катар, участва в проекти в Пакистан и Афганистан. Преди да стане изпълнителен директор за България, три години заема тази длъжност в Алжир.
Фернанд Щауфер е изпълнителен директор на дружеството на Swissport в България. Започва кариерата си в швейцарския авиопревозвач Swiss. От 1984 г. работи извън Европа - в Триполи, Анкара, Измир, Кейптаун. Преди да премине към поделението за наземно обслужване Swissport, което по това време все още е част от Swiss, работи като търговски мениджър в Африка. Като част от екипа на наземния оператор работи в Мексико сити и в Канкун. Става изпълнителен директор на Swissport за Южна Африка, прекарва година в Катар, участва в проекти в Пакистан и Афганистан. Преди да стане изпълнителен директор за България, три години заема тази длъжност в Алжир.    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Фернанд Щауфер е изпълнителен директор на дружеството на Swissport в България. Започва кариерата си в швейцарския авиопревозвач Swiss. От 1984 г. работи извън Европа - в Триполи, Анкара, Измир, Кейптаун. Преди да премине към поделението за наземно обслужване Swissport, което по това време все още е част от Swiss, работи като търговски мениджър в Африка. Като част от екипа на наземния оператор работи в Мексико сити и в Канкун. Става изпълнителен
директор на Swissport за Южна Африка, прекарва година в Катар, участва в проекти в Пакистан и Афганистан. Преди да стане изпълнителен директор за България, три години заема тази длъжност в Алжир.
Фернанд Щауфер е изпълнителен директор на дружеството на Swissport в България. Започва кариерата си в швейцарския авиопревозвач Swiss. От 1984 г. работи извън Европа - в Триполи, Анкара, Измир, Кейптаун. Преди да премине към поделението за наземно обслужване Swissport, което по това време все още е част от Swiss, работи като търговски мениджър в Африка. Като част от екипа на наземния оператор работи в Мексико сити и в Канкун. Става изпълнителен директор на Swissport за Южна Африка, прекарва година в Катар, участва в проекти в Пакистан и Афганистан. Преди да стане изпълнителен директор за България, три години заема тази длъжност в Алжир.    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА

Подали сте две жалби в Комисията за защита на конкуренцията срещу летище София и другия наземен оператор - гръцката Goldair Handling. Какъв точно е проблемът?

- Swissport е наземен оператор, който работи в цял свят и, по-точно - на 195 летища. Предоставяме услуги на авиокомпаниите като обслужване на пътниците и на самите самолети по летищата. Получихме лиценз за тази дейност и в България през 2006 г. Тогава пътниците в София надхвърлиха 2 млн. и европейското законодателство изисква да влезе и втори наземен оператор. Преди няколко месеца направихме пет години в България.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


42 коментара
  • 1
    pzashev avatar :-|
    pzashev

    В летище София има много моменти, които изглеждат може би не чак нездравословно, но странно!
    То е много голямо и празно като мавзолей. Отсъствието на магазини, барове, ресторанти и т.н. се набива на очи и (според мен) е въпрос на лошо управление.
    София остава зле свързана с много дестинации и по този начина изолирана в епоха когато всички сме мобилни и глобални. А в същото време се подготвя проект по разширението на летище София?!? За да е още по-голямо и празно!? Или за да се "усвоят" още европари!?

  • 2
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    За толкова години посткомунизъм в България, още не можем да разберем, че държавата е лош стопанин. Давайте цялото летище на концесия на някоя голяма глобална компания, която има опит и знае какво прави, и всичко ще си дойде на мястото.

  • 3
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.

    [quote#1:"pzashev"]То е много голямо и празно като мавзолей.[/quote]
    Летище София не е голяма транзитна спирка. То е крайна спирка обикновено. Там е проблема - пътниците минават и заминават, никой не чака следващия си полет след 3-4 часа.

  • 4
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ

    Бизнес-средата на летището никога не е била здравословна, просто през периода 2005-2010 имаше повече приходи. Швейцарците са могли да преглътнат балканските нрави някак си.

    Знаем, че скандали имаше и с кафенетата и с паркинга на летището. Краде се отвсякъде, нищо ново.

  • 5
    dania4545 avatar :-|
    Jeck Mayer

    често пътувам от лет. софия,и ми прави впечатление една студенина както в летището,така и у персонала.всичко се изпълнява стриктно,разбира се,но с някаква надменност и досада.между впрочем,това не е от сега.помня го от около 25-30 год.

  • 6
    rainbou1 avatar :-(
    rainbou1

    От това, което разбирам от интервюто, разбирам, че летище София е като еманация на България:
    - защитаване на монополното положение на държавен оператор.
    - допускане на нелоялна конкуренция от оператор с неясни приходи.
    - издаване на лиценз на 4-ти оператор въпреки липса на необходимата информация.

    Искрено се надявам компанията да спечели и да остане на българския пазар, защото тръгването и ще даде много лош сигнал навън и единственото добро ще е облагодетелстването на някои хора.

    Да не говорим, че големите компании работят с утвърдени имена - ето например Хюлет-Пакард навлезе в България, самолетните билети за командировки се купуват от Карлсон Вагонлит - не са от евтините, но явно компанията е доказала качеството на дейността си по света, а и при издънка сигурно биха се дължали сериозни неустойки.
    Същото е и с Луфтханза и Австрийците. Сигурен съм, че при евентуално изтегляне на Суиспорт, не биха се изтеглили изцяло, но веднага биха намалили броя на полетите си до София. А те не са малко - 5 на австрийците, и 4 на луфтханза. Което веднага би се отразило на приходите на летището. Така че на някой от много горните етажи трябва да му светне вече лампичка, че заради масрафа на някой(и) по-ниско ще губи цялата държава.

  • 7
    daria_vip avatar :-|
    daria_vip

    Нещо ми убягва казуса на този господин " Защото бизнес средата стана нездравословна"
    Кога е била здравословна .Направете я адекватна подобаващо .
    Вкарайте си вериги и частни дребни предприемачи на прилични наемни цени и ще стане здравословна -най вероятно.
    (малък е шансът да стане по нездравословна отколкото е сега )
    Стотици хиляди пътници и нон стоп трафик и няма никакво обективно оправдание с реални пречки (освен корупцията разбира се частните предприемачи да доразвият терминалите и да има за всички необходимото.Обикновенно така става когато проектите биват завладяни от хора с спорен ценз и съмнително минало ,предимно произлизащи от силови е министерства при които липсва визия за това що е то частен бизнес и как трябва да се развива адекватно той .

  • 8
    keipax avatar :-P
    keipax

    Имахме един преподавател в ТУ, който казваше:

    "На кой му друса каруцата - да скача овреме"

    Кога ядоха кифтетата не реваха, сега когато имат конкуренция - опищяха орталъка...

  • 9
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#8] от "keipax":

    Точно! Само допреди 5-6 години се оплакваха, че Летище София е монополист в услугите и не допуска външни оператори. Сега, след като ги пуснаха, викат "Много дадохте, трябваше само на нас!". Апропо, в кой бранш в момента няма ценова война и работа около нулата или на мускули - под себестойнст?

  • 10
    philippe avatar :-|
    philippe

    така е. много са нагли. а служителите им са отвратителни. такава надменност.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход