Китай за пръв път ще изпревари Европа по производство на коли

Анализаторите очакват слабо възстановяване на световната автомобилна индустрия

Европа ще произведе малко над 1/5 от автомобилите в световен мащаб през 2013 г., а делът на Китай се очаква да достигне 23.8%.
Европа ще произведе малко над 1/5 от автомобилите в световен мащаб през 2013 г., а делът на Китай се очаква да достигне 23.8%.
Европа ще произведе малко над 1/5 от автомобилите в световен мащаб през 2013 г., а делът на Китай се очаква да достигне 23.8%.
Европа ще произведе малко над 1/5 от автомобилите в световен мащаб през 2013 г., а делът на Китай се очаква да достигне 23.8%.

Китай за пръв път през тази година ще надмине Европа по производство на автомобили, пише Financial Times (FT). Това ще бъде забележителен резултат за разрастващата се местна индустрия и в същото време ще подчертае трудностите на европейския автомобилен сектор, отбелязва изданието.

Очакванията са, че през 2013 г. в Китай ще бъдат произведени 19.6 млн. коли и други лекотоварни автомобили, като например малки камиони, докато в Европа - 18.3 млн. Данните са на база прогнозите на консултантските компании IHS, LMC Auto и PwC, както и на инвестиционните банки UBS и Credit Suisse, подготвени специално за FT. Очакваният ръст в производството на Китай е дори още по-поразителен, като се има предвид, че прогнозите за Европа включват не само държавите от Европейския съюз, но Русия и Турция.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    birdman avatar :-|
    birdman
    • - 1
    • + 30

    и ще задмине Европата ...

    Нередност?
  • 2
    icarus7 avatar :-|
    ЛиБератор
    • + 27

    И това е изненада за някой? Имат ръст, произвеждат повече и продават повече. Абсолютно нормално

    Нередност?
  • 3
    maxee avatar :-|
    maxee
    • - 5
    • + 25

    И 90% от заводите в Китай са на "закъсалите" европейски автомобилни производители. По - интересното е къде са купувачите на производството ;)

    Нередност?
  • 4
    jojin avatar :-P
    jojin
    • - 2
    • + 18

    До коментар [#2] от "icarus7":

    И има платежоспособни КУПУВАЧИ, които не работят за 250 € месечно, ако разбираш какво ти "намеквам" в прав текст.....

    Нередност?
  • 5
    kofko avatar :-|
    kofko
    • + 14

    Очакваше се....

    Нередност?
  • 6
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat
    • - 1
    • + 11

    Бавно и постепенно....

    Нередност?
  • 7
    zavoi1 avatar :-|
    zavoi1
    • - 6
    • + 8

    Коли4еството е едно, ка4еството друго не6то.

    Нередност?
  • 8
    dagama avatar :-P
    da_gama
    • + 17

    Махее, ако Ауди и БМВ са закъсали - здраве му кажи! А купувачи в Китай на коли има повече отколкото в цяла Европа. И то на луксозни марки, а не само на Дачия и на Грейт уол. :) А къде Фолксваген продаде най-много коли миналата година, а?
    Всички големи производители на автомобили имат заводи в Китай. Това го знам от личен опит. Една разходка по улиците на голям град там и ще се убедиш колко нови коли има. Само в Шънджън на месец се регистрират от 7000 до 10 000 нови коли.

    Нередност?
  • 9
    ruark avatar :-|
    ruark
    • - 4
    • + 2

    и какво от това. тази статия ми звучи от типа на бай тошо. изпреварихме капиталистическите страни по производство на стомана..... и какво от това.
    една фирма може да е по рентабилна от някоя по голяма защото е по гъвкава примерно. големината на един концерн и масовото производство не винаги е от полза. не съм против китайците но само преди 20 години, кола в китай беше равно на космически кораб, всичко се движеше и още се движи на велосипеди.
    въпросът е колко са качествени китайските коли. за там са ок. копи пест е ок но западни компании си имат своите тайни в ключови елементи на автомобилите и ще минат още години докато китайците ги задминат по качество.
    още повече че се забелязва тенденция на отдръпване на на европейски концерни от китайският ПРОИЗВОДСТВЕН сектор.
    значи световните марки коли идват от европа. и още предполагам дълго ще останат на върха......
    и не на последно място развитите държави профитират от китай.

    Нередност?
  • 10
    ruark avatar :-|
    ruark
    • - 2
    • + 2

    и е нормално в китай да се произвеждат евтини коли и в огромни количества коли.
    при това население е ок. НО има едно ненаписано правило.
    европейските коли в останалите континенти се карт за престиж и който китаец иска да кара бмв и може да си го позволи той винаги ще кара бмв или ауди от престиж.
    западните марки като аппле, бмв, ауди, порше, бърбари, означават имидж за руснака и китаеца.
    въпросът е колко голям дялов пазар на ресурси имат китай спрямо развитите индустриални държави......

    Нередност?
Нов коментар