Гледане на кафе
Потребителите пият италианско в заведенията, а у дома е заредено с "Нова Бразилия"
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
На ръба на чашата
Продажбите на продукти на капсули за у дома са с пазарен дял в стойност от едва 2%, тъй като все още машините за приготвянето им са сравнително скъпи, а и цената на килограм кафе е по-висока. Удобството обаче е по-разпространено в офисите. Доставчиците изискват консумация от например 300 капсули месечно, за да монтират и поддържат машината. Еднократните дози са най-бързорастящият сегмент, защото са най-новият продукт в сегмента.Белградчанин вади кутия със скъпи цигари и я поставя на масата. От нея се подава една от най-евтините марки, но впечатлението отстрани е, че той пуши луксозен бранд. По подобен начин изглежда отношението на българина към кафето – в заведенията той иска всички да забележат, че пие възможно най-качественото и скъпо италианско кафе и е готов да се скара със сервитьора къде са му късметчето и бисквитката към напитката. Около 80% от заведенията над среден клас, хотелите и ресторантите сервират италианския бранд Lavazza.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
65 коментара
Предпочитам една хубава чаша скъпо ароматно турско кафе.
Нова Бразилия мога да пия само ако всичкото кафе на света е свършило.
Якобс Монарх - класик, това домашното ми кафе от 10 години насам...
Цитат:
"Българинът изпива средно около 17 млн. тона кафе всяка година"
Явно кафемашините у нас доста го пускат доста "дълго" това еспресо. 2,5 тона на човек годишно, или 7 литра кафе на ден ми се виждат много дори ако броим и водата, а тук се говори само за смеската. Свалете три порядъка - 10 на 3 степен, и числото ще се върже.
Обичам да пия късо кафенце, по възможност да от "сой"... Ама пусти пари...
Иначе статията ми хареса, добих някаква представа къде сме ние, българите, в пиенето на кафе...
До коментар [#3] от "cinik":
Благодаря за забележката - 17 хил. тона е вносът на кафе
Бих препоръчал на авторката на статията да обърне внимание на OCS (Office Coffe Sistems) сегмента на пазара на кафе. Там не играят само vending операторите, а през последните години бързо развиващите се капсулни предложения. Lavazza BLUE например реализира около 20 милиона капсули за 2011г. - не е лошо а! От друга страна ако дистрибуторите не продължават да гонят свъх печалби спокойно биха могли да продават не на нива 69,60, а 50 - 55 лв., при наличие на база 40-42 лв. за кашон, тогава и домашната употреба би била ок.
Друг заслужаващ внимание бизнес модел е на NESTLE PROFESSIONAL , със своите над 10 000 точки на продажба в on the go & ho re ca сегмент. Знаете онези мини вендинг машинки за капучино, мокачино и т.н.
А по отношение на перфектното еспресо, трябва да знаем, че то е трикомпонентно понятие: продукт, машина и човек. При отсъствието само на едно от тях получаваме компромисна напитка.
[quote#2:"galla"]Якобс Монарх - класик, това домашното ми кафе от 10 години насам... [/quote]
и чаршафите ти .. с дантелки ... споделяй, адски е вълнуващо .. точно за това сме се събрали на форума- да ни се похвалиш ей така, приятелски .. и благородно да завидим !
3 в 1 и инстантните кафета са си гадни, повечето ги предпочитат единствено заради мързела - не им се занимава да си правят истинско кафе.
Определено вкусът не си заслужава.
Капсулите не са лоши, но имат един съществен недостатък - винаги еднакъв вкус, не ми дават свободата да правя кафето както го искам в момента - понякога по-силно, понякога по-слабо, понякога по-ароматично...
В крайна сметка предпочитам да си купувам различни видове кафе и да си ги смесвам както ми харесва.
"Нова Бразилия" се наложи, защото отговаря на вкусовите предпочитания на българите – силно и горчиво е, а и е изключително популярно като съотношение цена - качество",
за мен това кафе е подигравка с вкуса на хората, пият го само хора пиещи кафе по навик без да си дават сметка какво точно има в чашата, и да ми го подаряват няма да го взема
Българинът може да пие много кафе, но хич не разбира от качествено кафе. А "Нова Бразилия" е наложена на пазара, защото е евтина и гадна робуста. Както и при хранителните продукти, първо гледаме цената, а от качеството се интересуват малко хора. Донякъде заради ниския ни стандарт, донякъде заради липсата на традиции и изградени навици.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход