Американският автопазар на 5-годишен връх

През миналатa година продажбите са се увеличили с 13.4%

Продажбите на Toyota през 2012г. са достигнали близо 2.1 млн., а пазарният й дял се е увеличил с 1.5 процентни пункта до 14.4%, като според анализатори не е невъзможно следващата година да измести GM от лидерската позиция
Продажбите на Toyota през 2012г. са достигнали близо 2.1 млн., а пазарният й дял се е увеличил с 1.5 процентни пункта до 14.4%, като според анализатори не е невъзможно следващата година да измести GM от лидерската позиция    ©  Yuriko Nakao
Продажбите на Toyota през 2012г. са достигнали близо 2.1 млн., а пазарният й дял се е увеличил с 1.5 процентни пункта до 14.4%, като според анализатори не е невъзможно следващата година да измести GM от лидерската позиция
Продажбите на Toyota през 2012г. са достигнали близо 2.1 млн., а пазарният й дял се е увеличил с 1.5 процентни пункта до 14.4%, като според анализатори не е невъзможно следващата година да измести GM от лидерската позиция    ©  Yuriko Nakao

Продажбите на автомобили в САЩ са нараснали с 13.4% през 2012 г., което прави миналата година най-добрата за индустрията от 2007 г. насам, съобщи BBC. Само през декември ръстът на годишна база е 9 на сто. По-добрите резултати се дължат най-вече на възстановяващата се икономика и по-голямата достъпност на кредитите.

GM остава лидер, но с по-малък дял

Продадените автомобили са били 14.5 млн., като лидер е General Motors (GM) - с общо 2.5 млн.

Продажбите на GM са нараснали с 3.7% през миналата година, но въпреки това растежът не е достатъчен и компанията губи пазарен дял, който намалява до 17.9 на сто от 19.6% през 2011 г.

В същото време японските автомобилни компании Toyota и Honda увеличават пазарния си дял рязко в сравнение с година по-рано, когато имаха проблеми след земетресението и цунамито в Япония. Тогава бяха спрени доставките от много техни доставчици и им бяха нужни месеци, за да се възстановят. През миналата година обаче Toyota отчита ръст от 27%, а Honda - 24 на сто.

Така за 2012 г. продажбите на Toyota са достигнали близо 2.1 млн., а пазарният й дял се е увеличил с 1.5 процентни пункта до 14.4%.

Европейските компании - с добри резултати

Най-добре обаче се представят европейските производители, като продажбите на Fiat правят най-големия скок за миналата година от близо 60%, но това е заради ниската база. При Volkswagen покачването е от 35%. Германците от Волфсбург са продали през миналата година близо 440 хиляди автомобили в Съединените щати, удвоявайки своите доставки в сравнение с 2009 г. Добрите постижения се дължат главно на специално разработения за американския пазар модел на Passat, като неговите продажби са се увеличили петкратно в сравнение с 2011 г. Това е и е единствената германска марка за масовия пазар, която е представена в САЩ, докато останалите немски автомобилни производители са в премиум сегмента.

BMW са продали близо 348 хил. коли от марките BMW и Mini, което е увеличение от 14%. Докато конкурентът им Daimler - 305 хил. или с 15% процента повече спрямо предходната година, като тук са включени и малките коли Smart и микробусите Sprinter.

Нисък разход

Със сигурност при избора на автомобил все повече купувачи взимат решение на база разхода на гориво, пише Bloomberg. Така беше и през миналата година, като от GM посочиха, че 1 млн. от продадените от тях почти 2.6 млн. коли са с консумация на гориво 30 мили с един галон в извънградски условия (около 7.9 л/100 км). В същото време от Toyota отчитат 83% скок на търсенето на хибридните си модели.

Иначе анализаторите очакват и през тази година да има ръст на продажбите, а тези очаквания се споделят и от производителите. От Ford прогнозират, че общите продажби на индустрията ще нараснат до между 15 и 16 млн. превозни средства в САЩ, докато от General Motors прогнозират таван от 15.5 млн.

"Силният завършек на 2012 г. за GM и набраната инерция на индустрията, както и цялостното здраве на американската икономика ни правят оптимисти за 2013 г.", заяви директорът по продажбите в компанията Кърт Макнийл.

Още от Капитал