Всички на влака

Девет с интерес към приватизацията на "БДЖ Товарни превози". Преобладават българските групи - "Химимпорт", ПИБ, Домусчиев

Деветте закупени документации означават, че вероятно ще бъдат подадени две-три оферти
Деветте закупени документации означават, че вероятно ще бъдат подадени две-три оферти
Деветте закупени документации означават, че вероятно ще бъдат подадени две-три оферти    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Деветте закупени документации означават, че вероятно ще бъдат подадени две-три оферти    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
28 

януари е срокът, в който кандидатите в конкурса трябва да внесат документи в Агенцията за приватизация, с които доказват, че отговарят на финансовите критерии.

Вторият опит за приватизация на "БДЖ Товарни превози" привлече малко повече заинтересовани кандидати, но първият извод е, че в сделката ще участват основно български холдингови групи. Общо девет са закупените документи, след като в понеделник изтече крайният срок за книжата в агенцията за приватизация.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
73 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити
    • - 14
    • + 32

    Очаква се влакът да дерайлира. Пренатоварен е и не може да събере Цецо, кумецо, тъщата и другите от рода.

    Нередност?
  • 2
    p412 avatar :-?
    p412
    • + 23

    Хайде де...време е вече...Интересно ми е колко ли ще плати някой за БДЖ в това състояние имайки предвид за колко дадоха Булгартабак...

    Нередност?
  • 3
    haralampi avatar :-|
    haralampi
    • - 4
    • + 18

    Съсипи, продай на безценица и после за наш късмет купилият ще препродаде с печалба на някой качествен инвеститор, ако не - ликвидация - това е типичната схема на бг приватизацията. Все още не ми е ясно защо се продават товарните превози и каква е стратегията за развитието на жп транспорта въобще... Първо се продава (там са комисионните) , после се мисли.

    Нередност?
  • 4
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 17
    • + 26

    До коментар [#2] от "p412":

    [quote#2:"p412"]Интересно ми е колко ли ще плати някой за БДЖ в това състояние[/quote]

    Не става въпрос за БДЖ, а за БДЖ - Товарни превози. Разликата е огромна - първото е дружество с потенциал и малко дългове, дори мисля че имаха и някаква печалба, докато второто е особен хибрид между "Кремиковци" и "Химко" - митично чудовище, което се храни с немощната плът на държавата и произвежда най-смрадливия комуно-синдикализъм с оцапана от кражби муцуна. При това, 90% от линиите са за закриване, поради автомобилния транспорт и променените демографски реалности. Та засега новината в на ръба на положителното - от една страна още едно нещо става частно, от друга страна, Голямото Метално Зло продължава да е държавно. Специално за БДЖ (това с пътническите превози) едва ли някой с глава на раменете ще прояви интерес, различен от рязането на скрап. Общо взето, то се занимава с разхождането на 200-300 тона желязо за радост на пенсионирани текезесари и прилежащите им домашни дребни птици. За справка - извършва 3% от пътническите превози в страната, горе-долу колкото и велосипедите, с тази разлика че едното струва 400 милиона загуби на година (около 100 километра нова магистрала), а другото - напълно безплатно и екологично. По зловредност, БДЖ е сравнимо само с мощно земетресение - поне 8 по Рихтер, регулярно при това, или със азиатския съветизъм. Дори си мисля че кръвния данък е бил къде по-хуманен в сравнение с издръжката на това ... нещо. То е чудовище, унищожаващо народа с тежестта си и абсолютната си ненужност.

    Нередност?
  • 5
    nogica avatar :-|
    nogica
    • - 1
    • + 3

    къде е статията

    Нередност?
  • 6
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 7
    • + 30

    До коментар [#3] от "haralampi":

    [quote#3:"haralampi"]Съсипи, продай на безценица и после за наш късмет купилият ще препродаде с печалба на някой качествен инвеститор, ако не - ликвидация[/quote]

    1. "Съсипи" = остави го държавно за повече от 5 години, да го яхат партийни хидроцефали (онези, с "водните" глави) и застаряващи подпухнали деловодителки.
    2. "продай на безценица" = колкото си струва, те така говореха и за БТК пък то леко плува към канала ...
    3. "купилият ще препродаде с печалба" = нормална логика на всеки инвеститор без остър енцефалит, обратното на фонда за храни на африканските племена.
    4. "ако не - ликвидация" - още по-нормално. За да има нещо ново, старото трябва да се счупи/умре/фалира. Кодак също фалира, без да е било държавно, нали? То и немските железници са на загуба, ама нямаме техните бюджетни възможности.
    ---
    Ето такива си ги приказваме по кръчми и селски мегдани, според които приказки в Долно Уйно са произвеждани изтребители, продавани с милиардни печалби на араби и чукчи (интересно защо тогава социализма фалира?), пък в реалността - прокиснала лютеница, купувана по идеологически причини от СССР и давана на гладуващите руски солдати по Казвказ (за наказание). Класическият разказ на аграрните комунисти, с който оправдават тъпоумието и клептоманията си и громят лошите седесари, дето разсипали земния рай (охраняван с бодлива тел и калашников). Въпросът е дали някой се връзва на тази стара руска партенка. Май да? Хубавото ба БГ народ е че можеш да го лъжеш хиляди пъти, и все вярва, стига в лъжите да включиш руски учен, комин и кебапче. Феномен!

    Нередност?
  • 7
    kirko08 avatar :-|
    kiril petrov
    • - 4
    • + 15

    До коментар [#4] от "misho73":

    Хм, относно пътнически има и друг сценарии.

    Купуват се латвийски влакове и се получава едно гооолямо метро. Щото родината не е от най големите.
    И автобусаджийте духат супата, щото горивото е бая скъпо.

    Нередност?
  • 8
    ventsy avatar :-P
    ventsy
    • - 7
    • + 21

    До коментар [#6] от "misho73":
    Много хора си мислят че е работа на държавата да се грижи за тях, да им дава работа, да осигурява всичко от електричество до долни гащи...

    А не виждат че каквото държавата е пипнала, го е съсипала... БДЖ, БТК, БП, Булгартабак - колкото повече време се управлява едно предприятие от държавата толкова по-зле става.

    Нередност?
  • 9
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков
    • - 14
    • + 5

    До коментар [#3] от "haralampi":

    "Стратегията" е а-ла електроразпределение. Разпродават печелившите звена, последния що-годе достъпен за българските (най-ниски в Европа) заплати транспорт се бастисва, цената скача, като в допълнение се закриват половината линии като "губещи", накрая и пътническите превози се разпродават (може би на парче - линия по линия, но само печелившите, разбира се, защото за губещите няма да има никакви кандидати, дори и най-фалшиви), държавата си измива ръцете и избягва от и така символичните си преки отговорности (с косвени отговорности е пълна, ама там пък нищо не върши, като се оправдава с лошото разположение на звездите, с Луната, със Слънцето и т.н.) и голямата част от населението (особено пенсионерите и онези със символичните провинциални заплати) се закрепостява още повече.

    Нередност?
  • 10
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 6
    • + 8

    Абе щом кандидатите се крият зад адвокати, пиши я бегала работата....

    Нередност?
Нов коментар