Fly Niki спира полетите си до София от 28 януари
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Fly Niki спира полетите си до София от 28 януари

Създадена от бившия трикратен световен шампион във Формула 1 - австриеца Ники Лауда, сега Fly Niki е изцяло собственост на Air Berlin Group

Fly Niki спира полетите си до София от 28 януари

Същия ден Air Berlin започва да лети до германската столица 7 пъти седмично

Калина Горанова
15892 прочитания

Създадена от бившия трикратен световен шампион във Формула 1 - австриеца Ники Лауда, сега Fly Niki е изцяло собственост на Air Berlin Group

© КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ


27 януари, 17:55 часа. Терминал 2 на летище София. Тогава ще бъде последният полет на Fly Niki към Виена. Авиокомпанията спира полетите си, съобщиха от летището за "Капитал Daily". Ден по-късно, в 18:30 от берлинското летище "Тегел" на новия терминал ще кацне първият полет на Air Berlin. Така 18 полета седмично на Fly Niki до Виена ще бъдат заменени от седем полета до германската столица на Air Berlin.

Нищо лично, просто стратегия

Fly Niki вече е изцяло собственост на Air Berlin Group. Създадена е през ноември 2003 г., когато бившият състезател във Формула 1 и трикратен световен шампион Ники Лауда купува австрийското поделение на фалиралата германска компания Aero Lloyd и създава новата NIKI Luftfahrt. Целта е да превърне чартърния бизнес на германския превозвач в нискотарифна авиокомпания. През 2010 г. редовната авиокомпания Air Berlin увеличава своя дял в акциите на Niki до 49.9% и така през 2012 г. Niki става афилиейт член на авиационния алианс Oneworld като част от Air Berlin Group.

"Преустановяването на полетите до Виена е част от общата стратегия на компанията за оптимизиране на мрежата от полети и пренасочване на източноевропейските връзки към основния хъб в германската столица Берлин", обясняват мотивите на авиопревозвачите от летище София.

"През Берлин пътуващите от София разполагат с множество свързващи полети в рамките на Германия, като например към Дюселдорф, Щутгарт или Мюнхен. Компанията не намалява мощности, а ги пренасочва към стратегическите си пазари. В бъдеще Air Berlin ще се фокусира и върху възможностите, произтичащи от свързаността й със стратегическия партньор Etihad Airways, както и превозвачите, членуващи в алианса Oneworld, за да се извлече максимална полза от потенциала на създадените съюзи и партньорства", допълват оттам.

Битката за Берлин

Линията София - Виена (единствена за Niki до България) е втората най-натоварена от летище София, като през миналата година превозените пътници по нея са 445 297 (при общ пътникопоток от около 3.5 млн. души на година). Петдесет процента от тях са използвали виенското летище за трансферно. На 1 септември 2009 г. словашката нискотарифна авиокомпания SkyEurope обяви, че спира да изпълнява полетите си поради фалит. Виена беше основната дестинация на компанията от София. Само няколко седмици по-късно нишата беше запълнена от Fly Niki, като компанията за първи път стъпи на българския пазар, а първият й самолет до София беше пилотиран лично от Ники Лауда. След оттеглянето на Fly Niki маршрутът от София до Виена ще продължи да бъде обслужван от авиокомпаниите "България ер" и Austrian Airlines, като към момента не е заявен интерес към дестинацията от други авиопревозвачи. Докато редиците на авиопревозвачите до Виена оредяват, офертите за немската столица стават все повече и освен Air Berlin в битката ще се намеси и още една нискотарифна авиокомпания. На 31 март ще бъде първият полет на EasyJet до Берлин–Шонефелд, като полетите ще бъдат 4 пъти седмично. Разпределението на силите предстои.

27 януари, 17:55 часа. Терминал 2 на летище София. Тогава ще бъде последният полет на Fly Niki към Виена. Авиокомпанията спира полетите си, съобщиха от летището за "Капитал Daily". Ден по-късно, в 18:30 от берлинското летище "Тегел" на новия терминал ще кацне първият полет на Air Berlin. Така 18 полета седмично на Fly Niki до Виена ще бъдат заменени от седем полета до германската столица на Air Berlin.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

32 коментара
  • 1
    georgi960 avatar :-|
    КМЕТ В СЯНКА

    вдигаме цените !

  • 2
    intergalactic avatar :-|
    intergalactic

    Лошо, полетите реално намалят с повече от 50%.
    Ако имаше един сутрешен и един вечерен, наистина можехме да се възползваме от мрежата на Air Berlin.

    В случая обаче, двупосочно пътуване почти винаги ще изисква overnight, което е много неприятно.

  • 3
    forrestgump avatar :-|
    Forrest Gump

    сега изведнъж 11 нови полета седмично до Берлин - 4 на Easyjet и 7 на Еър Берлин. Берлин нито има кой знае каква голяма общност от българи нито е летище от което да има кой знае колко връзки за други места.
    след 1-2 години ще прочетем новината за спиране на поне поливината от тези полети.

  • 4
    vergi17 avatar :-(
    Verginia Toshkova

    Явно битката с Австрийските авиолинии е загубена. Искрено се надявам това да не доведе до по-високи цени на полетите до Виена, но се съмнявам :(

  • 5
    zumz avatar :-|
    zumz

    Браво, Калина!

    "Niki става АФИЛИЕЙТ член на авиационния АЛИАНС"

    "Основния ХЪБ"

    "Основната ДЕСТИНАЦИЯ"

    Това изловено от статия с около 200 думи.

    Можеше да се използва "подразделение", "съюз" или "сдружение", "разпределител" и "направление". Със същия и по-добър резултат.

    Вазов се върти в гроба...

  • 6
    rainbou1 avatar :-?
    rainbou1

    Решение абсолютно нормално.
    Флай ники така и не можаха да се преборят с "Ред тикет" тарифата на Остриън. Досега съм бил 10 пъти във Виена, още няколко пъти съм минавал транзитно - почти никога не ми се е случвало офертата на Флай Ники да е по-ниска.
    Да не говорим, че Луфтханза (като фирма майка на Остриън) направи перфектен ход - намали полетите до Франкфурт от 3 на 1, с което си осигури допълнително запълване на полетите през Мюнхен и Виена.
    Явно Флай Ники (онзи ден Андреас Николаус (Ники) Лауда се оттегли от борда на директорите, но Еър Берлин казаха, че ще запазят марката) ще се опитат да поемат част от по- лоу кост ориентираните клиенти за Германия и Западна европа. Поживем, увидем :)

  • 7
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.

    Авиокомпаниите напускат.. Нормално, в България българи почти не останаха, а циганите не пътуват със самолети...

  • 8
    virakocha avatar :-|
    EU defender

    До коментар [#6] от "rainbou1":

    Не знам кои ти набиха минусите. Точно това е проблема - уж е "лоу кост", а цените си бяха доста дебели. Така че, нишо изненадващо.

  • 9
    geomilew avatar :-|
    Гео Милев

    До коментар [#3] от "Forrest Gump":
    Само специалисти сте се събрали. През Октомври в Берлин отваря ново летище с капацитет 55М пътници, което ще стане главен транспортен хъб в Европа. Хората просто мислят с перспектива.

  • 10
    polovtsian avatar :-|
    polovtsian

    [quote#3:"Forrest Gump"]Берлин нито има кой знае каква голяма общност от българи нито е летище от което да има кой знае колко връзки за други места.[/quote]

    и аз до скоро си мислех, че в Берлин няма много българи, докато веднъж докато бях там не попаднах на реклама на някакъв мобилен оператор, написана на чист български (!) "Говори с България на ниски цени". А сега и изведнъж многото нови линии до там. Така че, явно нещата се променят.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK