Fly Niki спира полетите си до София от 28 януари

Същия ден Air Berlin започва да лети до германската столица 7 пъти седмично

Създадена от бившия трикратен световен шампион във Формула 1 - австриеца Ники Лауда, сега Fly Niki е изцяло собственост на Air Berlin Group
Създадена от бившия трикратен световен шампион във Формула 1 - австриеца Ники Лауда, сега Fly Niki е изцяло собственост на Air Berlin Group    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ
Създадена от бившия трикратен световен шампион във Формула 1 - австриеца Ники Лауда, сега Fly Niki е изцяло собственост на Air Berlin Group
Създадена от бившия трикратен световен шампион във Формула 1 - австриеца Ники Лауда, сега Fly Niki е изцяло собственост на Air Berlin Group    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ

27 януари, 17:55 часа. Терминал 2 на летище София. Тогава ще бъде последният полет на Fly Niki към Виена. Авиокомпанията спира полетите си, съобщиха от летището за "Капитал Daily". Ден по-късно, в 18:30 от берлинското летище "Тегел" на новия терминал ще кацне първият полет на Air Berlin. Така 18 полета седмично на Fly Niki до Виена ще бъдат заменени от седем полета до германската столица на Air Berlin.

Нищо лично, просто стратегия

Fly Niki вече е изцяло собственост на Air Berlin Group. Създадена е през ноември 2003 г., когато бившият състезател във Формула 1 и трикратен световен шампион Ники Лауда купува австрийското поделение на фалиралата германска компания Aero Lloyd и създава новата NIKI Luftfahrt. Целта е да превърне чартърния бизнес на германския превозвач в нискотарифна авиокомпания. През 2010 г. редовната авиокомпания Air Berlin увеличава своя дял в акциите на Niki до 49.9% и така през 2012 г. Niki става афилиейт член на авиационния алианс Oneworld като част от Air Berlin Group.

"Преустановяването на полетите до Виена е част от общата стратегия на компанията за оптимизиране на мрежата от полети и пренасочване на източноевропейските връзки към основния хъб в германската столица Берлин", обясняват мотивите на авиопревозвачите от летище София.

"През Берлин пътуващите от София разполагат с множество свързващи полети в рамките на Германия, като например към Дюселдорф, Щутгарт или Мюнхен. Компанията не намалява мощности, а ги пренасочва към стратегическите си пазари. В бъдеще Air Berlin ще се фокусира и върху възможностите, произтичащи от свързаността й със стратегическия партньор Etihad Airways, както и превозвачите, членуващи в алианса Oneworld, за да се извлече максимална полза от потенциала на създадените съюзи и партньорства", допълват оттам.

Битката за Берлин

Линията София - Виена (единствена за Niki до България) е втората най-натоварена от летище София, като през миналата година превозените пътници по нея са 445 297 (при общ пътникопоток от около 3.5 млн. души на година). Петдесет процента от тях са използвали виенското летище за трансферно. На 1 септември 2009 г. словашката нискотарифна авиокомпания SkyEurope обяви, че спира да изпълнява полетите си поради фалит. Виена беше основната дестинация на компанията от София. Само няколко седмици по-късно нишата беше запълнена от Fly Niki, като компанията за първи път стъпи на българския пазар, а първият й самолет до София беше пилотиран лично от Ники Лауда. След оттеглянето на Fly Niki маршрутът от София до Виена ще продължи да бъде обслужван от авиокомпаниите "България ер" и Austrian Airlines, като към момента не е заявен интерес към дестинацията от други авиопревозвачи. Докато редиците на авиопревозвачите до Виена оредяват, офертите за немската столица стават все повече и освен Air Berlin в битката ще се намеси и още една нискотарифна авиокомпания. На 31 март ще бъде първият полет на EasyJet до Берлин–Шонефелд, като полетите ще бъдат 4 пъти седмично. Разпределението на силите предстои.

Още от Капитал

Данни отложено гледане

Данни отложено гледане