С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
36 9 яну 2013, 17:01, 14712 прочитания

Пристанище "Русе-Запад" влезе в портфолиото на Цветан Василев

Консорциум между компаниите "Фанти-Г" и "Шип инвест" беше одобрен от правителството за оператор на пристанището за 35 години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
12.22
млн. лв. трябва да инвестита новият оператор в "Русе-запад"
Обединение, свързано с банкера Цветан Василев, е новият концесионер на пристанище Русе-запад. Това реши правителството на днешното си заседание, на което портът беше даден за 35-години на консорциума "Пристанищен терминал Русе-запад" ДЗЗД. За периода на концесията новият оператор трябва да инвестира общо 12.22 млн. лв., почти половината от които в първите шест години. Обединението ще плаща по 120 хил. лв. без ДДС на година, като прогнозите са оборотът от товари да е 176 445 тона годишно през първите шест години от договора.

По този начин влиянието на Василев в пристанищната дейност се разширява, след като през декември правителството определи единствения кандидат за пристанищен терминал Несебър – "Видмар" ДЗЗД, за концесионер отново за срок от 35 години. Дружеството също е свързвано с мажоритарния акционер на Корпоративна търговска банка Цветан Василев.


Зад интереса на банката

Малко след обявяването на процедурата за концесия, неофициална информация показа, че най-сериозен интерес към Русе-запад има Цветан Василев и Корпоративна търговска банка, в която той е основен акционер. Това се потвърждава от информация за фирмите от обединението, публикувана в Търговския регистър. В консорциума влизат две компании - "Фанти-Г" и "Шип инвест", съобщи Mediapool.bg, като цитира транспортното министерство.

Първата е регистрирана във Видин, била е оператор на местна телевизия, но основната й дейност е свързана с транспорт и логистика. Фирмата е заложена в КТБ заради няколко кредита — последният е от 2.5 млн. евро, с договор от началото на 2011 г. Общо отпуснатите от КТБ кредити, заради които са учредени залози, са пет, с обща стойност 13.65 млн. евро. Официално собственици на "Фанти-Г" са Ваня Йорданова и Теодор Йорданов.



От "Капитал" не успяхме да се свържем с дружеството на посочените телефони. Фирмата няма сайт, а основната информация, която излиза за нея, е свързана с наложени санкции от СЕМ заради излъчване на програми без регистрация и без да плаща лицензи.

Група с медийни интереси

Връзки с КТБ има и другата компания в обединението - "Шип инвест" е с регистрация на ул. "Дебър" 17 в София, където е и седалището на "Бромак" - дружеството е еднолична собственост на Василев и чрез нея той държи контролния пакет в КТБ. До началото на 2011 г. "Шип инвест" е била еднолична собственост на "Афлик България" - фирма, която е била собственик на инвестиционния посредник "Фина-С", свързван с Василев. "Афлик" е регистрирана също на ул. "Дебър", там е и "Вивес", която по последна информация на "Капитал" е акционер в "Шип инвест" заедно с "Афлик".

От офиса на "Шип инвест" отказаха коментар за получената концесия, като заявиха, че няма кой да отговори на въпросите ни.

Проверка на "Капитал" преди няколко месеца показа, че "Вивес" е собственост на Александър Цветков (90%) и Бисер Лазов (10%), а предишен собственик е Венета Николова. Преди няколко години "Вивес" е била собственик на "Нова българска медийна група", заедно с Ирена Кръстева, като в периода 2007-2008 г. Това е медийната група, издаваща вестниците "Монитор", "Телеграф" и др., които неофициално се финансират от КТБ и се отличават с висока степен на положителна нагласа към управляващите още от времето на Тройната коалиция.
 
Една добра политика

След заседанието на Министерския съвет транспортният министър Ивайло Московски определени като "успешна политика" последните концесии, организирани от ведомството му. "При кризата и при липса на възможност от държавата да инвестира в пристанищна инфраструктура, фактите говорят, че привличането на частни инвеститори, публично-частното партньорство, каквото е концесията, е един успешен метод и начин да се развиват пристанищата" е казал Московски, цитиран от агенция "Фокус".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Промишленото производство намалява

Статистиката отчита по-малки обеми продукция във всички сектори през ноември в сравнение с година по-рано

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10