С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 11 яну 2013, 11:57, 26160 прочитания

Нов играч със стар стил

"Фикосота синтез" влезе шумно и в категорията на продуктите със заместители на мляко

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Какво е общото между брандовете "Тертер", "Булгарея" и "Булка чеиз"? Правилният отговор е: техният собственик - "Фикосота синтез".
И още – трите продукта се произвеждат по поръчка и под контрола на "Фикосота синтез" в мандри, които не са собственост на компанията ("Тертер" и "Булгарея" в Копривщица , а "Булка" – в Бяла черква, Търновско).

"Фикосота синтез" навлезе в млечния бранш през пролетта на 2011 след многогодишно успешно присъствие и лидерство в други категории бързооборотни стоки. След анализ на пазара корпорацията се прецели във високия ценови сегмент при млечните продукти и през април 2011 г. направи промоция на сирене и кашкавал с марката "Тертер". Няколко месеца по-късно - през ноември 2011 г., в търговските вериги се появи и "Булгарея" (в средния ценови клас). В началото на декември миналата година пък започна предлагането на "Булка" (продукт с мляко, но и с растителни мазнини) в ниския сегмент.


И при тези продукти "Фикосота синтез" запази стила са за налагане на нов бранд чрез силна рекламна кампания. Това доведе до нарастване на премиум категорията при сиренето и кашкавала и до брандиране на продажбите при т. нар. от законодателството имитиращи продукти (със заместители на мляко).

Предложенията с марките "Тертер" и "Булгарея" се продават

само пакетирани.



По данни на "Фикосота синтез" пазарът на пакетирано сирене в страната се оценява на 7874 тона за 2012 г. Най-голям е делът на сиренето в средния ценови сегмент (от 8 до 12 лева за килограм) - 44%. Пакетираното сирене с цена под 8 лева (ниският клас) държи около една трета от пазара (35%), а високият (от и над 12 лева) е с 21% дял. "Когато стартирахме, анализът на пазара ни показа, че има голямо недоверие към премиум сегмента при млечните продукти. Брандовете не бяха изградени добре, хората трудно се доверяваха на производител", коментира Красен Кюркчиев, генерален мениджър на "Фикосота синтез". Според него има още много работа по изграждането на марките, но "Тертер" се произвежда без никакви компромиси - с млякото, с приема на суровината, със зреенето, с транспорта, с рецептурата и технологията". "Тертер" е най-доброто, което ние в България можем да произведем. А ние можем много", категоричен е Кюркчиев.

От маркетинговата агенция cQuest Research & Consulting съобщиха, че през ноември миналата година са провели сляп продуктов тест на 10 водещи марки пакетирано сирене (според пазарните им дялове). Анкетирани са 500 души, които не знаят коя марка сирене опитват, като тестваните продукти са закупени от търговската мрежа. Резултатите показали, че "марката "Тертер" се нарежда на водещо място по харесване, заедно с неин конкурент".

"Тази перфектност има и цена", посочва Кюркчиев. После уточнява, че седем-осем месеца след старта на "Тертер" компанията променила цените в посока надолу за сметка на маржовете на печалба. В същото време други производители вдигнали цените, появили се и нови играчи в сегмента. "Категорията на скъпите сирена е нараснала с 19% в стойност и с 23% в обем за времето след пускането на "Тертер", уточни Йордан Калчев, бизнес мениджър във "Фикосота синтез".

Добрата цена продава

в средния ценови сегмент, където е "Булгарея". Според Красен Кюркчиев постигането на цена под осем лева за килограм сирене в тази категория е трудно, а под шест – невъзможно. Друга особеност на средния сегмент е, че най-много се купува неопаковано сирене.

В слепия тест на cQuest Research & Consulting "Булгарея" се нарежда в топ 4 по харесване (тестът показал, че водещите марки са четири). "Булгарея" е суперготин, суперспециален продукт. Защото е много български. Всичко е българско - мляко, закваска, звучене, комуникация", твърди Кюркчиев. "Използваме специална закваска, която купуваме от "Ел Би булгарикум" и която е селектирана в село в Разградска област", уточни Йордан Калчев. 

Анализът на досегашния растеж на "Фикосота синтез" показва, че появата на "Булка" е

логична стъпка.

"Ние сме бизнесмени. При храните, съдържащи растителни мазнини, има огромно търсене, защото са на ниски цени, приемливи за мнозинството от хората. В същото време обаче в този сегмент няма ред. Затова решихме да произвеждаме "Булка". Рекламата ни помага да излезем от анонимността на този род продукти", обясни мотивите Красен Кюркчиев.

Сиренето "Булка" се продава на цени 4.50 - 5.50 лв./кг според вида на магазина и според това дали е опаковано или не. Това е най-високата цена за аналогични предложения, уточняват от "Фикосота синтез". "Основната суровина за производство на "Булка" е кравето мляко. Млечната мазнина обаче се замества частично с рафинирано палмово масло. Това е същото растително масло, което се използва и при производството на шоколади, вафли, бисквити, бонбони, десерти за деца, детски закуски, халва и др. В "Булка" обаче то не е хидрогенирано и практически продуктът е без наличие на трансмастни киселини и без холестерол", коментира Кюркчиев. След това показва изследвания, подкрепящи  твърденията му.
"Съдържанието на холестерол в "Булка" е по-ниско от 50 мг/кг според направени множество изследвания от акредитираната лаборатория SGS България. За сравнение - съдържанието на холестерол в саламуреното сирене е около 900 мг/кг", коментира доц. д-р Жечко Димитров, старши изследовател в Център по НИРД при "Ел Би булгарикум".

Според генералния мениджър на "Фикосота синтез" в категорията на продуктите, съдържащи мляко и растителни мазнини, има два големи проблема, които са от изключително значение за целия бизнес. Първият е, че все още се работи без фактури ("Продава се мляко без документи, продукция без документи). В най-добрия случай се фактурира само част от произведеното. "В другите индустрии, в които работим, няма такива играчи. Натъкваме се на нещо, което беше актуално преди 15 години. Това е абсолютна отживелица", казва Кюркчиев.
Вторият проблем е, че някои търговци не спазват стриктно изискването за отделяне на продуктите, съдържащи растителни мазнини или други добавки.

Специална наредба разпорежда храните със заместители на мляко задължително да се обозначават с определението "имитиращи". Надписът е грижа както на производителя, така и на търговеца, който трябва да обособи специален щанд. "Пише, че е сирене, т.е. без добавки, но на практика не е. Веригите знаят, че няма как на тази цена да е сирене, но си затварят очите и казват, че производителят носи отговорност за твърденията си. Така купувачът е сериозно подведен", коментира Кюркчиев. "Тъкмо затова налагаме "Булка", за да дадем гаранция, че макар и евтин, това е продукт, на когото можеш да му се довериш. Той е с балансиран състав и не съдържа по никакъв начин вредни съставки. Не се сещам да сме пускали нещо, което не е добре издържано и което противоречи на законовите разпоредби. "Фикосота синтез" е добър и надежден производител", обобщава Кюркчиев.

По данни на компанията след спорната от естетическа гледна точка реклама на "Булка" (вижте текста "Грешната реклама с големите бомби" по темата) продажбите на продукта са нараснали в пъти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 1147 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 835 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Заразен монопол

Или как търговията с цигари постепенно спира да бъде конкурентен пазар

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10