До Виена по-назад

Спирането на полетите на Fly Niki до Австрия ще свие конкурнцията значително

   ©  Красимир Юскеселиев
   ©  Красимир Юскеселиев

Точно 445 297. Толкова пътници през миналата година са прелетели отсечката София - Виена. Линията е втората най-предпочитана дестинация от столичното летище. Изпреварва я единствено София - Лондон. Половината от пътниците са кацнали в австрийската столица с цел трансфер. За останалите обаче алтернативите за придвижване от 28 януари намаляват с една, при това най-често летящата по линията. Ден по-рано в шест без пет излита последният самолет на Fly Niki от летище София, тъй като компанията - собственик на Niki - Air Berlin, има нова стратегия за оптимизиране на мрежата от полети и пренасочване на източноевропейските връзки към основния си хъб в германската столица. Компанията спира да лети директно от Виена и до Белград и Букурещ.

Плюсът от промяната е, че Air Berlin ще пусне 7 полета седмично от София до берлинското летище "Тегел". Първият полет ще излети 24 часа и 35 минути след последния на Fly Niki. Така "България ер" най-накрая ще се сдобие с конкуренция по тази линия, която попада под номер 16 в класацията на топ дестинациите от летище София (виж графиката). Битката за пазарен дял по нея ще стане още по-оспорвана, след като и нискотарифната авиокомпания EasyJet започне да лети от 31 март София - Берлин (Шьонефелд) четири пъти седмично.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


7 коментара
  • 1
    stan72 avatar :-P
    Станислав Генов

    Берлинското летище е Тегел а не Хегел

  • 2
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    Явно от Виена се преместват интересите към Берлин :-)

  • 3
    zumz avatar :-|
    zumz

    "Точно 445 297. Толкова пътници през миналата година са прелетели отсечката София - Виена".

    ОК, нека сметнем - получава се по 1216 пътника средно всеки ден, 366 дни в годината (2012 е високосна).

    Повечето време по линията летят малкогабаритни самолети, "Ембрайър", "Фокер", от време на време "Еърбъс 320" или "Боинг 737". Първите два събират средно до 80 човека, вторите два до 140. Средно нека приемемче са 110 на полет. Излиза всеки ден по 11 полета - 366 дни годишно - всеки самолет пълен капацитет, няма сезон, няма нищо.

    Някой да има проблем с такава статистика? Аз имам, летял съм 3 пъти миналата година по отсечката, наблюденията ми са различни. Бих казал - наполовина. Поне.

  • 4
    rainbou1 avatar :-|
    rainbou1

    До коментар [#3] от "zumz":

    Първо мисля, че е по коректно да се смятат нещата на седмична база, защото през работен ден има 16 полета на ден - 5 на Остриън 3 на Ники в двете посоки, по време на уикендите по-малко, и включваме 6-те полета на БГ Еър.

    Второ - на Ембраер(използвани от Ники) съм се возил само веднъж на Луфтханза, но за Фокер 100 мога да гарантирам, че са над 20 реда седалки, по 5 в редица(тоест поне 100). Това прилича ли ви на 80 места?
    А с Еърбас 320 на Остриън кога за последно сте летял? Аз на 12.12.2012. И понеже обичам да съм по-назад в самолета, мога да ви гарантирам, че броят на редиците са над 25 (към 30 са). 25 редици по 6 места в редица са 180, не са 140.
    Така че сметките ви са леко грешни.
    Да не говорим, че Остриън са пускали и Еърбас 321 по линията, който е още по-голям

  • 5
    rainbou1 avatar :-|
    rainbou1

    [quote#4:"rainbou1"]25 [/quote]
    Тоест и аз съм в грешка - 25х6 са 150 места, но 28-29 са леко повече :)

  • 6
    Consumer avatar :-(
    Consumer

    С изключение на летния сезон, Austrian остана единствената нормална връзка на Варна с Европа, след фалита на Мърляв и помощта на ТИМ Сеир, които клатят люлката и май "накрая ще остане само един".

  • 7
    james1 avatar :-|
    james1

    Капитал, напишете все пак нещо за Иван Йорданов Костов и как той продаде БГА Балкан за никакви пари, вероятно понеже е комунистическа" компания", създадена от "комуняги".
    Иначе си взе комисионната от продажбата и с нея направи първият си дворец в с.Драгалевци.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал