Бъдещите екоавтобуси от Брезник получиха европейско одобрение
Документът ще даде възможност на китайската BYD да започне масово производство в страната


Иглика Филипова

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
теста са преминали електрическите автобуси на BYD, за да получат типовото одобрение
Електрическите автобуси на китайската BYD, които предстои да се произвеждат и в Брезник, получиха европейско типово одобрение. Документът позволява на компанията да продава превозните средства в цяла Европа, без да се изисква разрешение от властите в отделните страни. "Това ще гарантира успешното изпълнение на бизнес плана ни за електрическите автобуси в ЕС тази година", се казва в съобщението на BYD.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
32 коментара
Хайде, успех, лек и безавариен път по българските и европейски (дай Боже) пътища!
Автобус на ток е сериозен напредък. Може би пътят към електрификацията първо трябва да бъде изминат от масовия транспорт, за да паднат цените и да се убедят хората в предимствата на технологията.
Огромен успех!
Поздревления за този, който е успял да свърши работата по документацията.
Сега, обаче администрацията трябва да внимава - помилят ли си, че са хванали някой за шлифера и почнат да цицат, китайчетата си вземат папирите и бегат в Румъния, Гърция или дори Хърватска.
Между другото а попитаме кво стана със захарните афери на Гришата в Ловеч?
Дали ставаше въпрос за захар или някой искаше да намаже от китайската баница?
Или може би вече намаза.
Имах нужда от тази новина, след изтощителното четене за ВМЗ-Сопот.
"се строи първият тестов автобус"
Строи?
Автобуса?
Вие сериозно ли?
А иначе новината е хубава.
Нищо кой знае колко хубаво не виждам. Вероятно в България няма да се произведе нито една част. Ще бъдем просто един трамплин за Китайците да достигат европейския пазар. Това ми звучи като - "България ще произвежда китайска пица полуфабрикат. За целта са поръчани китайски микровълнови печки, които ще затоплят заготовки внесени от Китай и ще бъдат продавани полузатоплени на гладните европейци."
Също така не съм запознат, но тролеите не са ли по енергоефективни и "еко". Какво е замърсяването от производството на тези акумулатори и какъв е техния живот (3 години?).
Абе, митов, абе "хейтър" такъв! Я, не се пънкяй с логическо и аналитично мислене. Автобуси ще "строим", бе ей!
То колко ли пък ти трябва, за да построиш един автобус - хале, комплект Гедоре, 2 кръсати отверки, и си готов.
Айде, да се гмуркаме, че почивката свърши!
До коментар [#6] от "b_mitov":
Много добър въпрос :)
Акумулатори найстина са едни от най-замърсяващата част от електрическият автомобил.
Няма да се впускам в подробностти, но се оказва, че една нова електрическа кола е едва 10% по-икономична и по-еко от нов аналог в същият сегмент.
Тролейте найстина са си едни от най-енергоефективните алтернативи.
Нещо като рециклиране на акумолатори, или пък използването им за вторични суровини....
До коментар [#8] от "Patilan":
При сметките с икономиите - вероятно е така, ако включиш и производството на батериите. Не забравяй обаче, че тези технологии тепърва стават масови, и вероятно ще се развият доста.
За тролеите - единствения недостатък на тролея, за който се сещам в момента, са жиците, но това не е никак малко. Ограничават местата, където могат да работят тролеите, изискват доста инфтаструктура и персонал (станции, ремонт и поддръжка), скъпи са, падналите "жартиери" предизвикват забавяния и задръствания, и още куп други недостатъци.
Силно се надявам да са успешни тези електробуси, и да ги видим по-скоро по улиците на градовете.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.