Новият брой:
Правителство с ГЕРБ?

Бъдещите екоавтобуси от Брезник получиха европейско одобрение

Документът ще даде възможност на китайската BYD да започне масово производство в страната

Само в Шънджън има над 1000 електрически автомобила на BYD
Само в Шънджън има над 1000 електрически автомобила на BYD
Само в Шънджън има над 1000 електрически автомобила на BYD    ©  Reuters
Само в Шънджън има над 1000 електрически автомобила на BYD    ©  Reuters
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

25

теста са преминали електрическите автобуси на BYD, за да получат типовото одобрение

Електрическите автобуси на китайската BYD, които предстои да се произвеждат и в Брезник, получиха европейско типово одобрение. Документът позволява на компанията да продава превозните средства в цяла Европа, без да се изисква разрешение от властите в отделните страни. "Това ще гарантира успешното изпълнение на бизнес плана ни за електрическите автобуси в ЕС тази година", се казва в съобщението на BYD.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
32 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo
    • + 131

    Хайде, успех, лек и безавариен път по българските и европейски (дай Боже) пътища!

    Нередност?
  • 2
    solaar avatar :-|
    solaar
    • - 2
    • + 109

    Автобус на ток е сериозен напредък. Може би пътят към електрификацията първо трябва да бъде изминат от масовия транспорт, за да паднат цените и да се убедят хората в предимствата на технологията.

    Нередност?
  • 3
    k_ avatar :-|
    k_
    • - 1
    • + 72

    Огромен успех!
    Поздревления за този, който е успял да свърши работата по документацията.
    Сега, обаче администрацията трябва да внимава - помилят ли си, че са хванали някой за шлифера и почнат да цицат, китайчетата си вземат папирите и бегат в Румъния, Гърция или дори Хърватска.
    Между другото а попитаме кво стана със захарните афери на Гришата в Ловеч?
    Дали ставаше въпрос за захар или някой искаше да намаже от китайската баница?
    Или може би вече намаза.

    Нередност?
  • 4
    diablo avatar :-|
    diablo
    • + 66

    Имах нужда от тази новина, след изтощителното четене за ВМЗ-Сопот.

    Нередност?
  • 5
    daniboy avatar :-P
    Daniboy
    • - 8
    • + 30

    "се строи първият тестов автобус"
    Строи?
    Автобуса?
    Вие сериозно ли?

    А иначе новината е хубава.

    Нередност?
  • 6
    b_mitov avatar :-|
    b_mitov
    • - 62
    • + 14

    Нищо кой знае колко хубаво не виждам. Вероятно в България няма да се произведе нито една част. Ще бъдем просто един трамплин за Китайците да достигат европейския пазар. Това ми звучи като - "България ще произвежда китайска пица полуфабрикат. За целта са поръчани китайски микровълнови печки, които ще затоплят заготовки внесени от Китай и ще бъдат продавани полузатоплени на гладните европейци."

    Също така не съм запознат, но тролеите не са ли по енергоефективни и "еко". Какво е замърсяването от производството на тези акумулатори и какъв е техния живот (3 години?).

    Нередност?
  • 7
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara
    • - 17
    • + 11

    Абе, митов, абе "хейтър" такъв! Я, не се пънкяй с логическо и аналитично мислене. Автобуси ще "строим", бе ей!

    То колко ли пък ти трябва, за да построиш един автобус - хале, комплект Гедоре, 2 кръсати отверки, и си готов.

    Айде, да се гмуркаме, че почивката свърши!

    Нередност?
  • 8
    oserv avatar :-|
    Patilan
    • - 16
    • + 17

    До коментар [#6] от "b_mitov":

    Много добър въпрос :)

    Акумулатори найстина са едни от най-замърсяващата част от електрическият автомобил.

    Няма да се впускам в подробностти, но се оказва, че една нова електрическа кола е едва 10% по-икономична и по-еко от нов аналог в същият сегмент.

    Тролейте найстина са си едни от най-енергоефективните алтернативи.

    Нередност?
  • 9
    plamkata_76 avatar :-?
    Пламката
    • - 3
    • + 6

    Нещо като рециклиране на акумолатори, или пък използването им за вторични суровини....

    Нередност?
  • 10
    sadparrot avatar :-|
    sadparrot
    • - 2
    • + 26

    До коментар [#8] от "Patilan":

    При сметките с икономиите - вероятно е така, ако включиш и производството на батериите. Не забравяй обаче, че тези технологии тепърва стават масови, и вероятно ще се развият доста.

    За тролеите - единствения недостатък на тролея, за който се сещам в момента, са жиците, но това не е никак малко. Ограничават местата, където могат да работят тролеите, изискват доста инфтаструктура и персонал (станции, ремонт и поддръжка), скъпи са, падналите "жартиери" предизвикват забавяния и задръствания, и още куп други недостатъци.

    Силно се надявам да са успешни тези електробуси, и да ги видим по-скоро по улиците на градовете.

    Нередност?
Нов коментар