С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
13 15 яну 2013, 20:08, 21798 прочитания

Марките на "Ален мак" - между дела и продажба

Синдикът на дружеството е обявил начална цена от 1 млн. лв., но споровете отблъскват кандидатите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Някогашният производител на едни от най-популярните марки козметика по време на социализма - пловдивският завод "Ален мак", поема по пътя на разпродажбата на парче. След два неуспешни опита да намери купувач за цялото предприятие синдикът на обявената преди две години във фалит фирма наскоро насрочи търг за отделни части от нея. Така на 25 януари за продажба ще бъдат предложени отделни групи имущество, включително и търговските марки, които се смятат за най-ценния актив и се предлагат за общо 1.048 млн. лв. Въпреки това бавните и скъпи процедури за връщане на собствеността върху марките за пазарите на ЕС и Русия, които бяха регистрирани от друга фирма зад гърба на кредиторите, е много вероятно да откажат част от потенциалните купувачи въпреки потенциалния интерес от козметичните компании към популярните и много познати на руските пазари и в България брандове "Кря-кря" ("Па-па"), "Поморин", "Каро".

Проблемът с марките за чужбина на практика съществува от няколко години, но новият момент е, че продукти с надписи на руски заливат аптеките и малките извънградски магазинчета в България напълно незаконно.


Марков проблем

Според списъка на синдика и регистъра на Българското патентно ведомство правата върху марките са на неработещото "Ален мак" и единствено то може да се разпорежда с тях в рамките на страната. На традиционните пазари обаче все още има проблеми.

Преди две години кредитори на дружеството откриха, че на практика те държат само правата за България, тъй като собствеността върху марките за ЕС и бившите съветски републики са били прехвърлени от компанията майка "Ален мак България" на офшорното дружество VVPP Investment Anstalt. То от своя страна се свързва с бившия председател на надзора на "Ален мак", а преди това изпълнителен директор на "Ален мак България" Петър Терзиев, който е зет на последния министър-председател преди демократичните промени Георги Атанасов. А самото офшорно дружество се свързва с първите букви от имената на самия Терзиев и неговата съпруга. Макар че Терзиев вече не е в управата на "Ален мак България", той се явява пълномощник на едноличния собственик на компанията - регистрираното в Ангуила, Британски Западни Индии, N&U Laboratoires. "Ален мак България" пък от своя страна беше посочена като бенефициент на най-интересните търговски марки, запазени от VVPP в Службата за хармонизация на вътрешния пазар (OHIM) в Аликанте, Испания, където се регистрират марките, валидни за целия ЕС, като някои от тях бяха за срок от 10 години. В същото време дружеството и близки до него компании правеха опити да регистрират същите марки и в Русия.



Кредиторите поведоха дълга съдебна битка и до момента са успели да заличат всички дизайни, регистрирани от VVPP, сред които са "Ален мак България", "Ален мак", "Кря-кря", "Крем за ръце", "Каро" и др., а според решението на OHIM офшорната компания трябва да възстанови разноските и таксите за производствата. Най-големият успех е, че дизайните се заличават със задна дата, считано от датата на подаване на заявките, която е 19 май 2010 г. Проблемът е, че процедурата за заличаването в ЕС трае около година и половина, по подобен начин се развиват нещата и в Русия. Там кредиторите успяха да блокират на първоначален етап някои от предстоящите регистрации.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България

През 2018 г. фондовете с фокус върху региона са набрали 1.8 млрд. евро и са вложили 2.7 млрд. евро

21 авг 2019, 686 прочитания

Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски

По-голямо предлагане на жилища и потенциално забавяне на растежа на цените прогнозира БНБ

21 авг 2019, 828 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Серия от аварии приземи самолетите Boeing 787 в Япония

Поредицата от инциденти през последните седмици повдигат въпроси около безопасността на най-модерния пътнически лайнер

Обезлесяването в Бразилия: "Капитан Моторна резачка" срещу Амазонската гора

Бразилският президент Болсонаро отхвърля наложения му прякор, но при неговото управление загубата на дървесна покривка опасно се ускорява

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство