С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
13 15 яну 2013, 20:08, 22229 прочитания

Марките на "Ален мак" - между дела и продажба

Синдикът на дружеството е обявил начална цена от 1 млн. лв., но споровете отблъскват кандидатите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Някогашният производител на едни от най-популярните марки козметика по време на социализма - пловдивският завод "Ален мак", поема по пътя на разпродажбата на парче. След два неуспешни опита да намери купувач за цялото предприятие синдикът на обявената преди две години във фалит фирма наскоро насрочи търг за отделни части от нея. Така на 25 януари за продажба ще бъдат предложени отделни групи имущество, включително и търговските марки, които се смятат за най-ценния актив и се предлагат за общо 1.048 млн. лв. Въпреки това бавните и скъпи процедури за връщане на собствеността върху марките за пазарите на ЕС и Русия, които бяха регистрирани от друга фирма зад гърба на кредиторите, е много вероятно да откажат част от потенциалните купувачи въпреки потенциалния интерес от козметичните компании към популярните и много познати на руските пазари и в България брандове "Кря-кря" ("Па-па"), "Поморин", "Каро".

Проблемът с марките за чужбина на практика съществува от няколко години, но новият момент е, че продукти с надписи на руски заливат аптеките и малките извънградски магазинчета в България напълно незаконно.


Марков проблем

Според списъка на синдика и регистъра на Българското патентно ведомство правата върху марките са на неработещото "Ален мак" и единствено то може да се разпорежда с тях в рамките на страната. На традиционните пазари обаче все още има проблеми.

Преди две години кредитори на дружеството откриха, че на практика те държат само правата за България, тъй като собствеността върху марките за ЕС и бившите съветски републики са били прехвърлени от компанията майка "Ален мак България" на офшорното дружество VVPP Investment Anstalt. То от своя страна се свързва с бившия председател на надзора на "Ален мак", а преди това изпълнителен директор на "Ален мак България" Петър Терзиев, който е зет на последния министър-председател преди демократичните промени Георги Атанасов. А самото офшорно дружество се свързва с първите букви от имената на самия Терзиев и неговата съпруга. Макар че Терзиев вече не е в управата на "Ален мак България", той се явява пълномощник на едноличния собственик на компанията - регистрираното в Ангуила, Британски Западни Индии, N&U Laboratoires. "Ален мак България" пък от своя страна беше посочена като бенефициент на най-интересните търговски марки, запазени от VVPP в Службата за хармонизация на вътрешния пазар (OHIM) в Аликанте, Испания, където се регистрират марките, валидни за целия ЕС, като някои от тях бяха за срок от 10 години. В същото време дружеството и близки до него компании правеха опити да регистрират същите марки и в Русия.



Кредиторите поведоха дълга съдебна битка и до момента са успели да заличат всички дизайни, регистрирани от VVPP, сред които са "Ален мак България", "Ален мак", "Кря-кря", "Крем за ръце", "Каро" и др., а според решението на OHIM офшорната компания трябва да възстанови разноските и таксите за производствата. Най-големият успех е, че дизайните се заличават със задна дата, считано от датата на подаване на заявките, която е 19 май 2010 г. Проблемът е, че процедурата за заличаването в ЕС трае около година и половина, по подобен начин се развиват нещата и в Русия. Там кредиторите успяха да блокират на първоначален етап някои от предстоящите регистрации.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

България вече не е вторият най-голям акционер в Международната инвестиционна банка България вече не е вторият най-голям акционер в Международната инвестиционна банка

Новият домакин на институцията Унгария окрупни дела си с 10 млн. евро инжекция до 14.72%

19 сеп 2019, 947 прочитания

Microsoft изкупува обратно акции за 40 млрд. долара Microsoft изкупува обратно акции за 40 млрд. долара

Компанията увеличава с 11% тримесечния дивидент

19 сеп 2019, 811 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Серия от аварии приземи самолетите Boeing 787 в Япония

Поредицата от инциденти през последните седмици повдигат въпроси около безопасността на най-модерния пътнически лайнер

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"