Наземен сблъсък
Swissport обяви, че може да се оттегли от летище София, ако цените продължат да бъдат подкопавани
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Разпределението на пазара на наземни услуги на летище София навлиза в решителната си фаза. Наземните оператори са тези, които обслужват авиокомпаниите, техните самолети и пътници. В близките дни компанията с най-голям пазарен дял на база превозени пътници (след "България ер", която има лиценз за самообслужване) Wizz Air трябва да обяви с кой оператор ще работи в следващите три години. Решението може да размести сектора.
Сега нискотарифната компания се обслужва от швейцарската Swissport. През октомври обаче международната компания подава две жалби в Комисията за защита на конкуренцията. Едната срещу гръцката Goldair Handling за нелоялна конкуренция, а другата срещу летище София - за злоупотреба с господстващо положение, тъй като е собственик на цялата инфраструктура и това му дава предимство. "Ако цените продължат да бъдат все така подкопавани, това може да ни принуди да напуснем България", заяви пред медиите Марк Скинър, старши вицепрезидент за Европа Север и Африка Север и член на борда на директорите на "Суиспорт България".
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
10 коментара
насълзиха ми се очите...недеите толко резко де
60 % по ниска цена? и то от гръцка фирма? да не би да са решили проблемите си?
През пистата им е на нашенците, че някакви швейцарци имали оплаквания... Не се плаши тъй лесно Бай ти Ганя...
Еми какво искат ? Нали пазар конкуренция Те нещо на монопол ги избива
да си дадат калкулацията на цената да видим колко им е печалбата та другите работят по-ниско и не са фалирали ! много ме изуми фактът, че турците са избрали гръцката фирма като им знам междудържавните отношения !
Колкото пъти съм летял с Луфтханза багажът на софийскоро летище ми е пристигал без проблем. Веднъж летях с чехите и багажът ми беше преджобен. Така че на летище София най-вероятно трябва да му забранят изобщо да извършва такава дейност.
Е, сега, да плачем за печалбата на швейцарците ли? Като не могат да работят на конкурентни цени друг ще се намери. В крайна сметка по-добре парите да остават в български фирми. Надали швейцарците плащат много повече на служителите си от другите.
100 пъти предпочитам фирма от Швеицария да оперира у нас, вместо скапаните маляки. От последните нищо не става, хубавото е че в следващите 10 години малко по-малко ще се махнат от държавата ни като "инвеститори"
Половината чужди авиокомпании се изнесоха от София, сега и наземните оператори, за да се отвори повече жизнено пространство на ТИМ. Са правят каквото искат. И без това полетите от и до София вече са прекалено скъпи - ще летим от и до съседните държави.
Публикувано през m.capital.bg
Е така е калвинистите, капитализЪм, Парица царица..... което е по евтинко по се търси.... така че понамалете стригането, докато не са ви духнали под опашката от летище София..... ще последват и други летища.....
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.