Миниръст за максиверигите
Големите на пазара на бързооборотни стоки все повече навлизат в нишата на малките обекти


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Банани за 69 ст., кисело мляко за 9 ст., истерия, опашки... Тази картина, съпроводила влизането на повечето големи вериги на пазара на бързооборотни стоки вече е минало. Потребителите, особено тези в големите градове, отдавна свикнаха с понятия като дискаунтър, с промоциите, намаленията и безбрежния океан разнообразни стоки. Също и с бавното, но упорито превземане на всеки по-атрактивен ъгъл от магазините на т.нар. модерна търговия.
И двете тенденции – на ниските цени и на все по-близките и удобни магазини, бяха лесно откроими през миналата година. Макар и с малко, пазарът на бързооборотни стоки продължи да пада и единствената възможна реакция на търговците бе да се разрастват за сметка на своите конкуренти. Както и да са все по-близо до потребителите.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
17 коментара
И да отбележим, най-радостния феномен: че кварталните бакалии учудващо оцеляха, даже се откриват нови. Ако броим и дюкянчетата за алкохол, цигари и захарни изделия, които са вече по 3 на улица, можем да говорим за истински контраудар.
Ако не бъдат спрени тези вериги или променен начина им на работа, след 5 години ще ядем по-лайняна храна от тази в Англия. Върху злато ходим и лайна ядем. Бабите и дядовците ни биха се обърнали в гроба.
До коментар [#2] от "Трезвен":
Абсолютно те подкрепям!++++++++++++++++++++!
Ами в Кауфланд вече е доста скъпо и както винаги некачествено. Метро по точно тази причина падат надолу. Очаквам тази година да се случи същото и с Кауфланд. Дано новите спец. магазинчета успеят!
Моя позната има квартален магазин и пазарува за него именно от гореспоменатите (купува на промоции и продава с надценка)...Е, как да не печелят големите магазини...?!
При малките магазинчета много зависи. В София голяма част от тях трудно ще оцелеят, но освен от пазарните фактори това зависи и от собствениците. Преди 2 седмици влязох в едно малко магазинче до нас, което се намира между била и карфур, най-вече от съжаление. Купих си минерална вода - 6 литра за 2.80лв. На следващия ден бях в карфур и видях същата вода 11 литра за 2.40 и 6 литра за 1.00 лв. Колкото и да ми е симпатично малкото магазинче, просто няма как да пазарувам от него... за съжаление. Има обаче и такива, които с по-умел мениджмънт оцеляват. Точно под блока на приятелката ми има малко магазинче, което е много близо до денонощно фантастико. В малкото магазинче,обаче се продават доста неща, които ги няма във фантастико с надценка, но поносима надценка и там постоянно има хора.
Много съм далеч от този бизнес, но си мисля, че вариантите са два:
1. Супермаркет с голям избор, където отиваш да си купиш 5 неща, но купуваш още толкова, защото "може и да ти потрябват".
2. Специализирани, малки квартални магазинчета като "Млекарницата на Добрев", където отиваш да си купиш нещо скъпо, но вкусно.
Предлагам безплатна идея за някой в този бизнес - магазин "Доматите на баба"! Отворете магазин за вкусни зеленчуци и ще ме привлечете за клиент за винаги! Искам истински домати, а не гумени! Плащам колкото ми поискат!
В общи линии всички се надпреварват да ни вземат паричките, които сме изкарали с "къртов" труд! В това няма нищо лошо - нека се конкурират!
Интересни коментари!Хранителните кооперативи са много добро нещо също.Дано да се развият в България,за да дадат кураж на производителите.Моловете не ги коментирам.Отсвирил съм ги трайно по куп причини-политически,национ алистически,потребителски и т.н.
Млекарницата на Добрев е страхотна, от големите предпочитам Била, Пикадили и Кауфланд. Не понасям това непрекъснато тръбене на промоции обаче, как няма някой да се похвали с качество??? Разбирам ситуацията на пазара, ама все пак...
Големите по площ магазини с 1000-2000 кв. м. нямат много бъдеще и тази тенденция се забелязва вече в западна Европа, което в статията не се споменава. Пазарът ще се развива в посока малки-средни магазини по 150-200-300 кв. м. на добри локации с качествени, не непременно евтини стоки, перфектно обслужване и никакви компромиси с качеството на стоките. Това се обуславя от застаряването на населението в Европа като цяло и пазаруването в близост до дома. И второ в Европа просто този модел който е в САЩ не работи както там. Да се пазарува веднъж на 10 дни по много и от всичко, просто не е в нашия манталитет и няма да се наложи никога. Освен това при пазаруването от вериги се убива социалния елемент, който го има при пазаруването от пазара или кварталния магазин, където познаваш продавачите, получаваш специално отношение като клиент, и така. Този аспект от пазаруването не се засяга в статията, а има значение и това значение ще се усилва. Все пак смисълът на живота не е да купим салама с 1 лв. по-евтино, като изхарчим 2 лв за бензин и изгубим 2 часа обикаляне на 2 дка. магазин, чакане пред касите, мотане по паркингите и псуване по светофарите. Мерси. Ей сега слизам в магазина точно под мене да си взема една тъмна бира - наздраве :-)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.