С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
39 20 яну 2013, 15:44, 22351 прочитания

Дъвка "Идеал" се завръща

"Алпи комерс" подготвя и "мъжки" вариант на парфюмиращите си бонбони с розово масло

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Популярната някога българска дъвка "Идеал" се завръща на пазара до края на месеца. Тя ще бъде произведена от асеновградската бонбонена фабрика "Алпи", която вече е регистрирала търговската марка. Бившият производител - кооперация "Христо Ников", преди време изпадна в тежки финансови затруднения и от миналото лято е в процедура по несъстоятелност. Български дъвки на пазара обаче няма от 20-ина години.

Възобновяването на производството ще започне с класически дъвки, а на по-следващ етап ще бъдат пуснати и други разновидности. "В момента въвеждаме нова линия за дъвчащи бонбони с пълнеж чрез екструдиране, на която ще се правят и дъвки с пълнеж", каза управителят на "Алпи комерс" Венцислав Пейчев за "Капитал Daily". По думите му този метод е нов за България. Проектът се изпълнява с финансиране по оперативна програма "Конкурентоспособност" и трябва да приключи до края на август тази година. Общата инвестиция е около 920 хил. лв.


Единствен в света

Компанията, която е създадена в края на 1995 г., е единственият производител в света на парфюмиращи бонбони. За продукта си с розово масло "Део" тя получи сертификат за световна иновация от салона в Женева през 2011 г. и беше отличена за иновативно предприятие на 2012 г. от фондация "Приложни изследвания и комуникации". Бонбоните са разработвани в продължение на година и половина и се базират на научни изследвания на японски специалисти, които доказват, че прието чрез храната, розовото масло има парфюмиращ ефект.  Това се дължи на факта, че веществото гераниол, което е около 70% от състава на маслото, се излъчва от кожата след консумация и така на практика тялото ухае на рози. На подобен принцип например действа чесънът, в който има съединения, които не се разграждат от организма, а се отделят през порите.

Самият гераниол се произвежда от германска фирма, която го е патентовала за употреба в хранителната промишленост, и се влага в бонбоните на "Алпи". Те се предлагат в два варианта - със захар и с подсладител изомалт, който се прави от германската BENEO Palatinit Group, и допълнително подсилва парфюмиращия ефект. Колко време ще се усеща ароматът зависи от телесното тегло. Например при 65-килограмов човек ефектът се проявява при 3.6 мг гераниол и се задържа в продължение на 5-6 часа. "Това са приблизително два бонбона", обясни Пейчев.



Особености на търсенето

Най-големите консуматори на "Део" са момичета и жени от 18 до 40 години. Вероятно заради розовия им аромат бонбоните не са много популярни сред мъжете. Затова в момента компанията се опитва да разработи аналогичен продукт с друг аромат и търси растения с подобен ефект. Такова например е лавандулата. "Планираме да направим нещо по-различно, за да могат да го консумират спокойно и мъжете", каза Пейчев.

Основният пазар на бонбоните са САЩ, въпреки че те се предлагат и в големите вериги и повечето дрогерии в България, а се очаква да се появят и в специализираните магазини за козметични продукти на базата на розата. Продажбите отвъд океана се реализират през най-големия онлайн магазин - amazon.com, където се предлагат за 7.99 долара пакетчето (в България бонбоните са десетина пъти по-евтини), и се доставят на клиенти до всяка точка на света. Даже наскоро е била направена поръчка от Монтана - не щата, а българския град. Според Пейчев обаче българинът като цяло е скептик и му трябва по-дълго време, докато се убеди. "От друга страна, американците обичат да експериментират, задават въпроси, информират се", каза той. Интерес към бонбоните "Део" има и от източните държави - Китай, Индия, Япония, но там условията за внос и лицензионните режими са по-сложни и отнемат няколко месеца. Компанията очаква скоро да започне реални продажби и там.

Новаторски продукти


Асеновградската фабрика вече има близо 40 продукта, включително стандартни дъвчащи и твърди бонбони. Фокусът й обаче е върху т.нар. функционални храни, които са много популярни на Запад, но по-слабо познати в България. Освен че са вкусни, те решават и някои проблеми на човешкото тяло. Такъв е например другият награден продукт на фирмата - бонбоните за отслабване "Слимбо", за които има сертификат за световна иновация от парижкото изложение SIAL от 2006 г. и за които получи първия си приз за иновативно предприятие в България през 2008 г. "Алпи" предлага също енергийни и разхлаждащи бонбони, а като най-"интелигентния" им продукт Пейчев определи бонбоните с мюсли "Крис Крис". Едни от най-продаваните бонбони на фирмата обаче са билковите, които са на пазара от 1997 г. Те помагат при възпалено гърло и кашлица и се предлагат в 95% от аптеките в страната.
Всички продукти се разработват съвместно със специалисти от Университета по хранителни технологии в Пловдив и това е модел, който "Алпи" следва от самото си създаване. Тя вече има защитен полезен модел, а в момента работи по защитата на патент в Европа. "Нямаме нито един продукт, който да имитира нещо друго", посочи Пейчев. По думите му потребителите стават все по-взискателни и затова целта на фирмата е всяка година да предлага нещо ново на пазара.

Ново направление

През юли компанията трябва да приключи работа и по друг проект с европейско финансиране. Той е за внедряване на опаковъчна машина и преса за печат и е на стойност над 1 млн. лв. Това е свързано с едно от направленията, които "Алпи" развива в момента - производството на бонбони по поръчка на други фирми и с тяхното лого. Такива например се предлагат в заведенията на "Хепи". Новата линия ще има около 4 пъти по-голям капацитет от досегашния. "Надяваме се, като я монтираме, да се повиши ефективността на работа, да намалее себестойността на продукцията и като цяло да станем по-конкурентни", каза Пейчев.

Според него в период на криза именно новите инвестиции са начинът фирмите да продължат да работят и да са успешни на пазара. В "Алпи" икономическият спад през последните години е довел до преоценка на начина на работа и по думите на Пейчев управлението сега няма нищо общо с това, което е било преди десет години. "Анализирахме силните и слабите си страни и преценихме, че разработването на нови продукти е нашата най-силна страна, затова продължаваме да се развиваме в това направление и благодарение на него успяваме", посочи Пейчев. През 2012 г. компанията е увеличила продажбите си с 6-7%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Paysafe открива втори офис в София, в който ще работят 200 души Paysafe открива втори офис в София, в който ще работят 200 души

Компанията има 1200 служители в България и ще продължава да наема още хора

19 авг 2019, 743 прочитания

"Спиди" ще използва електрически триколки за доставки в София, Варна и Пловдив "Спиди" ще използва електрически триколки за доставки в София, Варна и Пловдив

Компанията обмисля да въведе и специализирани електромобили за дейността си

19 авг 2019, 956 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Шах Дениз 2" официално купи опциите за 50% дял в "Набуко"

Окончателното решение дали консорциумът ще стане акционер в проекта ще стане ясно най-рано през юни

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Новият безплатен брокер

Търговията с акции без комисиона става по-достъпна благодарение на млади подривни компании

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство