Цифровизацията ще повиши продажбите на телевизори с до 30%

Иван Иванов, управляващ директор "LG Electronics България" пред "Капитал Daily"

   ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
   ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА

Как се развиваше пазарът за потребителска техника в България през миналата година и какви са тенденциите за тази?

- Като цяло пазарът се възстановява след две години на спад, особено след 2010-2011 г., когато реално в България се усети кризата на търсенето. Тук обаче трябва да се разделят категориите, защото има две групи продукти, които не претърпяха толкова големи загуби. Става въпрос най-вече за телевизорите, където има стабилни продажби. Като цяло за 2012 г. има ръст от над 10% със сигурност. Той се дължи на това, че навлизат все по-нови модели и се налагат нови технологии, като смарт телевизорите и 3D съдържанието например. Това кара голям част от клиентите да заменят по-старите си приемници. Пазарът на телевизори в България е около 300-320 хил. броя на година, като се взимат предвид само тези устройства, които се продават в рамките на страната. Като стойност пазарът е около 80-100 млн. евро. Данните са приблизителни и не включват реекспорта. Поради свободното движение на стоки в рамките на ЕС е много трудно да се проследи къде точно остават и се реализират като краен продукт, затова е трудно да се дадат и точни данни.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал