Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 20 яну 2013, 20:35, 6744 прочитания

Нови провинения в борбата за клиенти

Мобилните оператори вземат сканирани подписи на абонатите си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Някои телекоми предлагат на клиентите си да сканират подписа им при парафирането на договорите си с тях, като им показват общите си условия на екран, а не разпечатани на хартия, възмути се председателят на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) Веселин Божков пред БНТ. Според него това е много опасна и тревожна практика, защото подписът може да се използва и след това извън контрола на потребителите. Например ще могат да се подновяват договорите на абонатите, без те да са дали съгласието си затова.

"Нали разбирате колко е опасно да поставите подписа си на нещо, което телекомите казват, че е само за конкретната цел (подписването на дадения договор). Не се дава и самият документ, а общите условия се показват на монитор, който много лесно може да се манипулира", заяви Божков. Той е категоричен, че регулаторът е абсолютно против тази практика. В момента се извършват проверки на провинилите се компании, чиито имена не се споменават, като е възможно да им бъдат наложени административни санкции. Божков препоръча хората да слагат подписа си само на договори на хартиен носител, в които са описани ясно общите условия.


Сделка от дистанция

Над 5 хиляди са оплакванията, постъпили в КРС, на потребители от мобилни оператори през 2012 г., съощи още Божков. Около 20% от тях са свързани с надписани сметки, а 10% - с автоматичното подновяване на договорите. С последните изменения в Закона за елекстронните съобщения и след разговори между КРС и операторите проблемът с автоматичното подновяване е почти решен, твърди Божков. Сключването или подновяването на контракт от разстояние продължава да е възможно, но само при наличието на запис на проведения телефонен разговор, в който потребителят изрично дава съгласието си. Друго задължително изискване е операторът да запознае клиента максимално подробно с условията на договора.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Строителните предприемачи призовават да не се стопира банковото кредитиране Строителните предприемачи призовават да не се стопира банковото кредитиране

Националната асоциация на строителните предприемачи предлага създаването на експертен икономически съвет, който да работи върху мерки за стабилизиране на икономиката

3 апр 2020, 424 прочитания

Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета

Сривът при новите камиони е още по-голям: 65%

2 апр 2020, 1369 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Проблемите с Dreamliner поставят Boeing на ръба

Щатските и японски регулатори започнаха съвместно разследване на японската компания, произвеждаща проблемните акумулатори

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10