"Трейс груп" ще строи път в Сърбия
В консорциум с руски партньор компанията спечели търг за 34 млн. евро
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
След двегодишно участие в търгове най-голямата българска пътностроителна компания - "Трейс груп холд", спечели първата си поръчка на сръбския пазар. Дружеството е пред подписване на договор за изграждане на част от международен път Е75 в отсечката Грделица (Горне поле) – Царичина долина. Тя е с обща дължина 12.3 км, разделена на два лота. В съобщение до фондовата борса е посочено, че спечелената поръчка е за единия от тях – между тунел Предеяне и Царичина долина, с дължина 5 км. Договорът ще бъде подписан между сръбската държавна компания Koridori Srbije и обединение JV Trace Mostovik с водещ партньор "Трейс груп холд". Другият участник в него е руската компания "Научно-производствено обединение (НПО) "Мостовик", която напоследък активно участва в тръжни процедури на Балканите.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
24 коментара
И пречиствателни станции строят сърбите ..и мостове ...
http://mapa.euinfo.rs/files/vrbas-kula-en.pdf
Ми, браво! Повече такива поръчки да печелят нашите строители!
"Капитал" преписва едни и същи неточности от статия в статия:
"Ресурс се осигурява основно от предприсъединителните програми на ЕС и заеми от Световната банка, Европейската банка за възстановяване и развитие и Европейската инвестиционна банка."
Предприсъединителните програми на ЕС досега са финансирали най-вече реформи за подобряване на работата на институциите. Основният небюджетен ресурс за строителството на транспортна инфраструктура са външните заеми, включително от Азербайджан, Русия и Китай.
П. п. Опис на финансираните проекти:
http://mapa.euinfo.rs/
Не откривам изграждане на нови автомагистрали сред тях.
Добра новина, но да внимават с руснаците, които са водещи в проекта да не ги изпързалят.
Те когато работят с българи много-много не ни взимат на сеириозно.
Милиарди от бюджета и ЕС се наляха основно в Трейс и Главболгарстрой, които не са нищо повече от посредници, наемащи други фирми да вършат работата срещу жълти стотинки
До коментар [#6] от "baly":
И двете компании имат собствени мениджмънт, инженерни кадри, техника и логистични бази, т. е. не са единствено посредници.
Радвам се, на единодушно негативното мнение сред всички - изразено с минуси по моя коментар - що пък строят сърбите!?
а пък-Европейската комисия- пари им дава .. от нашите, от отгладуваните ..
http://www.europa.rs/
http://www.misp-serbia.rs/?page_id=44
От друга страна- например в Порр, заради европейските пари, успяха и български инженерчета да поряботят на нелоши заплати ...
Та да има работа - това е хубавото ...
До коментар [#6] от "baly":
Наемат други фирми да вършат хамалската работа, докато те извършват инженеринга. Нормално е фирмата която извършва интелектуалния труд да прибира печалбата
До коментар [#8] от "ajsaider":
Към момента България е получила повече средства от ЕС, отколкото е дала, следователно никакви български пари не са били влагани в Сърбия като дял от предприсъединителните програми. Прочее, в статията става дума за строеж на нови магистрали, а точно за тях финансирането не идва от тези фондове. Вие употребявате некоректност в текста на "Капитал", като насочвате дискусията към въпрос, нямащ връзка с темата на статията.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход