"Трейс груп" ще строи път в Сърбия

В консорциум с руски партньор компанията спечели търг за 34 млн. евро

   ©  Красимир Юскеселиев

След двегодишно участие в търгове най-голямата българска пътностроителна компания - "Трейс груп холд", спечели първата си поръчка на сръбския пазар. Дружеството е пред подписване на договор за изграждане на част от международен път Е75 в отсечката Грделица (Горне поле) – Царичина долина. Тя е с обща дължина 12.3 км, разделена на два лота. В съобщение до фондовата борса е посочено, че спечелената поръчка е за единия от тях – между тунел Предеяне и Царичина долина, с дължина 5 км. Договорът ще бъде подписан между сръбската държавна компания Koridori Srbije и обединение JV Trace Mostovik с водещ партньор "Трейс груп холд". Другият участник в него е руската компания "Научно-производствено обединение (НПО) "Мостовик", която напоследък активно участва в тръжни процедури на Балканите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
24 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ajsaider avatar :-|
    ajsaider
    • - 11
    • + 5

    И пречиствателни станции строят сърбите ..и мостове ...

    http://mapa.euinfo.rs/files/vrbas-kula-en.pdf

    Нередност?
  • 2
    d.petkov avatar :-P
    d.petkov
    • + 44

    Ми, браво! Повече такива поръчки да печелят нашите строители!

    Нередност?
  • 3
    jugozombi avatar :-?

    "Капитал" преписва едни и същи неточности от статия в статия:

    "Ресурс се осигурява основно от предприсъединителните програми на ЕС и заеми от Световната банка, Европейската банка за възстановяване и развитие и Европейската инвестиционна банка."

    Предприсъединителните програми на ЕС досега са финансирали най-вече реформи за подобряване на работата на институциите. Основният небюджетен ресурс за строителството на транспортна инфраструктура са външните заеми, включително от Азербайджан, Русия и Китай.

    Нередност?
  • 4
    jugozombi avatar :-?

    П. п. Опис на финансираните проекти:

    http://mapa.euinfo.rs/

    Не откривам изграждане на нови автомагистрали сред тях.

    Нередност?
  • 5
    k_ avatar :-|
    k_
    • - 10
    • + 2

    Добра новина, но да внимават с руснаците, които са водещи в проекта да не ги изпързалят.
    Те когато работят с българи много-много не ни взимат на сеириозно.

    Нередност?
  • 6
    bally avatar :-|
    bally
    • - 23
    • + 8

    Милиарди от бюджета и ЕС се наляха основно в Трейс и Главболгарстрой, които не са нищо повече от посредници, наемащи други фирми да вършат работата срещу жълти стотинки

    Нередност?
  • 7
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#6] от "baly":

    И двете компании имат собствени мениджмънт, инженерни кадри, техника и логистични бази, т. е. не са единствено посредници.

    Нередност?
  • 8
    ajsaider avatar :-?
    ajsaider
    • - 2
    • + 5

    Радвам се, на единодушно негативното мнение сред всички - изразено с минуси по моя коментар - що пък строят сърбите!?
    а пък-Европейската комисия- пари им дава .. от нашите, от отгладуваните ..
    http://www.europa.rs/

    http://www.misp-serbia.rs/?page_id=44
    От друга страна- например в Порр, заради европейските пари, успяха и български инженерчета да поряботят на нелоши заплати ...
    Та да има работа - това е хубавото ...

    Нередност?
  • 9
    vesperado avatar :-|
    vesperado
    • - 2
    • + 10

    До коментар [#6] от "baly":

    Наемат други фирми да вършат хамалската работа, докато те извършват инженеринга. Нормално е фирмата която извършва интелектуалния труд да прибира печалбата

    Нередност?
  • 10
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#8] от "ajsaider":

    Към момента България е получила повече средства от ЕС, отколкото е дала, следователно никакви български пари не са били влагани в Сърбия като дял от предприсъединителните програми. Прочее, в статията става дума за строеж на нови магистрали, а точно за тях финансирането не идва от тези фондове. Вие употребявате некоректност в текста на "Капитал", като насочвате дискусията към въпрос, нямащ връзка с темата на статията.

    Нередност?
Нов коментар