Speedy "влиза" в магазина
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Speedy "влиза" в магазина

До края на тази година плановете са да бъдат разкрити около 100 нови точки, каза за "Капитал Daily" Валери Мектупчиян, изпълнителен директор на Speedy

Speedy "влиза" в магазина

Компанията за куриерски услуги разширява дейността си, като създава нови точки за доставка в партньорски обекти

Валентина Илиева
28985 прочитания

До края на тази година плановете са да бъдат разкрити около 100 нови точки, каза за "Капитал Daily" Валери Мектупчиян, изпълнителен директор на Speedy

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


При избора ще се търсят обекти, които са популярни за конкретен район и се припознават от местната общност, но ще се избягват такива с голямо натоварване и динамика на обслужване.
За изграждането на мрежата от партньорски обекти Speedy е планирал над 1 млн. лв. инвестиции.
800

заявления са постъпили до момента от кандидати да станат партньорски обекти в проекта.

Компанията за куриерски услуги Speedy разширява дейността си, като "влиза" в по-малки търговски обекти. Дружеството ще изгражда мрежа чрез създаване на нови точки за доставка в партньорски обекти - по-малки магазини, ателие, малък офис. До края на тази година плановете са да бъдат разкрити около 100 такива нови точки, каза за "Капитал Daily" Валери Мектупчиян, изпълнителен директор на Speedy. Името на проекта е Speedy parcel shop. Предвидените за осъществяването му инвестиции са над 1 млн. лв.

В търговските обекти, които се присъединят към партньорската мрежа на компанията, ще бъдат обособени минимум 4 кв.м от основното помещение за приемане и предаване на куриерски пратки. Основните дейности ще са именно приемане и предаване на пратки от и на крайни клиенти. Speedy няма да осигурява служител за тази дейност, тя ще се извършва от човека в съответния магазин, ателие и пр. Компанията ще осигури обучение на собственика на обекта или на неговите служители, ангажира се да предостави и поддържа специализиран софтуер за подготовка и обработка на документите, придружаващи пратките, да осигури ежедневни логистични услуги за доставка на пратките сутрин и вземането им вечер от обекта.

Новата услуга е насочена към крайни клиенти като представители на малък бизнес, семейни фирми, свободни професии. Цената ще бъде като при получаване или заявка на пратка от офис на Speedy (по-ниски, отколкото при доставка на място до крайния клиенти) и всички промоционални пакети, които важат за тях, в бъдеще ще се предлагат и в новите точки за доставка. Освен в големите градове компанията планира създаване на такива точки и за по-малките населени места.

Пластовете на пазара

Speedy е една от най-големите компании в куриерския бранш и има най-много куриери. Другият по-голям куриер - "Еконт експрес", например разчита на повече офиси, като има най-голямата мрежа в страната. "Проектът за нас представлява изграждане на мрежа - разширяваме мрежата и осигуряваме по-лесен достъп за клиентите си. Не променяме профила на бизнес модела си, броят на куриерите ще се запази. Има клиенти, които предпочитат обслужване чрез куриери", каза още Мектупчиян.

По думите му така компанията оптимизира времето за доставка, а от друга страна, ще се постигне оптимизиране на разходите на партньорите - обектите, които предлагат услугата. Според експерти в бранша, пожелали да не бъдат цитирани, този тип разрастване на дейността е по-евтиният вариант за развитие на мрежа от изграждането на собствени обекти, като е и по-малко рисково.

"Офисът предлага удобство, особено за крайните получатели. Освен това така се спестяват разходи за куриери - много по-лесно е да се доставят 50 пратки в един офис, отколкото да се ползват куриери за разнасянето им до 50 точки", коментираха те. Спестявайки от разходи за куриери, може да се даде по-ниска цена за услугата, а на пазара в момента ценовата конкуренция е основна. Очакванията им са, че проектът на Speedy ще размести пластовете на пазара в куриерския бранш. Според Мектупчиян тази стъпка няма да доведе до разместване на позициите.

Сметката, моля

Speedy ще плаща на партньорите си на база обем обработени, предадени и взети пакети, като на по-активните обекти ще се заплаща и допълнително за мотивиране на дейността им. Така системата на заплащане е изградена от гарантирана част за всяка извършена транзакция плюс допълнително заплащане за новопривлечени клиенти. Партньорите няма да плащат нищо за предоставения софтуер, както и за обучението. За тази година няма да има и ангажимент от тяхна страна за минимален обем обслужени пратки. Това по-скоро се предвижда за 2014 г.

По отношение на осигуряване качеството на услугата са заложени критерии с индикатори за обслужване, към които партньорските обекти ще трябва да се придържат. Освен това системата за обработка на пратки и документация на компанията по принцип дава представа за срока на изпълнение. Speedy има и програма "Таен клиент", която също ще дава ясна представа за дейността, посочи още Мектупчиян. Като цяло ще се извършва проверка на дейността на партньорите като част от нормалния процес на контрол на работата, както сега, добави той.

Подборът

Набирането на партньори за проекта е обявено малко преди Коледа миналата година, като в момента тече процес на селекция на подалите заявление, след което ще бъдат направени персонални срещи. Към момента са постъпили над 800 заявления, посочи Мектупчиян. Подборът се извършва от регионалните мениджъри на компанията в шестте основни региона, които са центрове за дейността й. При избора ще се търсят обекти, които са популярни за конкретен район и се припознават от местната общност.

Ще се избягват обекти с голямо натоварване и динамика на обслужване, обясни Мектупчиян. Той посочи, че ще се съблюдават изискванията за дейност на съответните обекти, така че да не се влиза в противоречие с тях. Ще се набляга на това да има лесен достъп до обекта, да е удобно за паркиране, както и да се предоставят удобства за съхраняване на пратките и за обслужване.

При избора ще се търсят обекти, които са популярни за конкретен район и се припознават от местната общност, но ще се избягват такива с голямо натоварване и динамика на обслужване.
За изграждането на мрежата от партньорски обекти Speedy е планирал над 1 млн. лв. инвестиции.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

14 коментара
  • 1
    bateVal avatar :-|
    bateVal

    Конкуренцията на този пазар в България доведе до много хубави неща за потребителите - пратките с наложен платеж до чужбина, евтиният транспорт до и от Англия, Румъния, Гърция. Хубаво е да има развитие!

  • 2
    townboy avatar :-|
    townboy

    Благодарение на е-магазините услугите на куриери ще стават все по търсени и този бизнес в българия е с голям потенциал. Например по коледа чаках два дни да изпратя бизнес пратка на контрагент заради безбройните подаръци купени от сайтове които спиди трябваше да достави.

  • 3
    plamyk avatar :-|
    plamyk

    Но повечето куриерски компании държат доста високи цени, като тази например.

  • 4
    mano avatar :-|
    Svetoslav Pavlov

    Подобна практика е въведена в много европейски държави. Има и още един аспект, който се пропуска в статията. Обектите където ще има точка на Спийди ще разширят основния си бизнес, защото ще има повече хора, които минават през обекта им. Например : квартално кафене в което, никой не влиза през деня. Ако е точка на Спийди, че има поток от хора и през деня. Все някой ще консумира докато е на мястото.

  • 5
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking

    Нещо не е наред в управлението на тази компания. Няма логика да поддържаш собствен автопарк от над 500 автомобила.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 6
    dimdim avatar :-|
    Дим Дим

    Интересна идея. Доколкото разбирам целта е кварталното магазинче да приема пратки между другата си работа. Наистина за него има полза, че идват и други хора, а Спиди пести от разходи за наем на офиси и персонал

  • 7
    niki2003 avatar :-|
    niki2003

    Браво! С тази цел да осигури на клиентите си по-широк и лесен достъп до разнообразието от предлагани услуги, този проект за сътрудничество с предприемчиви търговци за разширяване на мрежата и изграждане на нови точки за доставка ще бъде доста ефективен!

  • 8
    jujmaval avatar :-|
    2COOL

    Нека иам хляб за всички!

  • 9
    tarna avatar :-|
    tarna

    Да се надяваме, че тази инициатива наистина ще доведе до по-ниски цени на доставка за крайните клиенти.

  • 10
    efond avatar :-|
    efond

    Извода е - застраховайте си пратките. То сега изчезват разни пратки , като с тях боравят само служители на Спиди , какво остава като пуснеш скъпа вещ до кварталната бакалия.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.