С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 23 яну 2013, 12:47, 11740 прочитания

Google се завръща на печелившия път

Компанията завърши по-добре от очакваното 2012 г., рекламният бизнес е започнал да се стабилизира

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Акциите на Google – собственикът на най-голямата интернет търсачка, скочиха с 5%, след като компанията обяви по-добри от очакваното резултати за четвъртото тримесечие на миналата година, съобщиха международните агенции. Приходите на основния интернет бизнес през решаващия празничен период на Google надминават очакванията на повечето анализатори, а рекламният бизнес отчита по-слаб спад от предишните периоди. Експертите обясняват подобрените резултати в последното тримесечие, което по принцип е най-силно за компанията, с представянето на нови продукти и подобрените условия на международните пазари.

Нетните приходи на компанията за периода, от които са изключени разходите за трафик, са достигнали 9.83 млрд. долара от 8.13 млрд. за същото време на миналата година. Това средната прогноза за приходи от 9.6 млрд. долара. Консолидираните приходи, които включват хардуерното подразделение Motorola Mobility, достигат 14.42 млрд. долара. Консолидираната нетна печалба за тримесечието е нараснала с 6.7% до 2.89 млрд. долара, или 8.62 долара на акция, в сравнение с 2.71 млрд. или 8.22 долара на акция през последното тримесечие на 2011 г., когато Google още не бяха придобили Motorola.


"Бизнесът изглежда много силен, особено по отношение на перспективите за рентабилност. До голяма степен тази сила изглежда идва от международните пазари, които са повишили приходите значително – 23% ръст на годишна база при 15 на сто през третото тримесечие", коментира Самет Синха, анализатор в B. Riley Caris, цитиран от Reuters.

Стабилизиране на рекламата

Средната цена, която рекламодателите плащат за всеки клик върху тяхна реклама в Google, е спаднала с 6%, което е двойно по-малко понижение от някои прогнози. От компанията обясниха, че промяната на количеството и качеството на рекламите в интернет страниците на Google е допринесла за облекчаване на спада на цените въпреки забавения ръст на рекламните кликания през празничното тримесечие.
"Цените на рекламата продължават да спадат, но ситуацията е много по-добра от очакваното", коментира Колин Гилис, анализатор в  BGC Partners.



Спадът при онлайн рекламата се отдава до голяма степен на насочването на потребителите към смартфоните, където количеството реклами е по-ниско от това на стандартните уеб страници. Google отчита повишен интерес към целия спектър на онлайн рекламни услуги, включително мобилни и видео реклами, както и новия продукт product listing, но не представи конкретни финансови резултати за отделните бизнес звена. Според анализатора на Pivotal Research Group Браян Вайзър растежът на Google се поддържа от по-малки, но повече на брой форми, които увеличават разходите си за различните продукти на компанията.

Motorola продължава да губи

Положителните резултати на цялата компания засенчиха поредната тримесечна загуба за Motorola Mobility. Придобиването на производителя на телефони през миналата година беше един от големите залози, които изпълнителният директор Лари Пейдж направи в името на подобряване на позициите на компанията в променящия се технологичен пазар, който все повече е доминиран от мобилните устройства и социалните мрежи.

През изминалото тримесечие оперативната загуба на Motorola Mobility е достигнала 353 млн. долара. Главният финансов мениджър Патрик Пичет предупреди, че и през идните тримесечия резултатите на Motorola ще бъдат нестабилни, тъй като преструктурирането на бизнеса все още не е завършено. Част от преструктурирането са плановете на Google да продаде подразделението на  Motorola за телевизионни декодери на Arris Group за 2.35 млрд. долара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 791 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 661 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
БАИТ награди IT-отличниците за 2012 г.

VMware стана компания на годината, "Телерик" взе два приза - за образование и корпоративна отговорност

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Валдис Домбровскис: В България виждам опит да се реши несъществуващ проблем

Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия пред "Капитал"

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10