С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 23 яну 2013, 12:47, 11701 прочитания

Google се завръща на печелившия път

Компанията завърши по-добре от очакваното 2012 г., рекламният бизнес е започнал да се стабилизира

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Акциите на Google – собственикът на най-голямата интернет търсачка, скочиха с 5%, след като компанията обяви по-добри от очакваното резултати за четвъртото тримесечие на миналата година, съобщиха международните агенции. Приходите на основния интернет бизнес през решаващия празничен период на Google надминават очакванията на повечето анализатори, а рекламният бизнес отчита по-слаб спад от предишните периоди. Експертите обясняват подобрените резултати в последното тримесечие, което по принцип е най-силно за компанията, с представянето на нови продукти и подобрените условия на международните пазари.

Нетните приходи на компанията за периода, от които са изключени разходите за трафик, са достигнали 9.83 млрд. долара от 8.13 млрд. за същото време на миналата година. Това средната прогноза за приходи от 9.6 млрд. долара. Консолидираните приходи, които включват хардуерното подразделение Motorola Mobility, достигат 14.42 млрд. долара. Консолидираната нетна печалба за тримесечието е нараснала с 6.7% до 2.89 млрд. долара, или 8.62 долара на акция, в сравнение с 2.71 млрд. или 8.22 долара на акция през последното тримесечие на 2011 г., когато Google още не бяха придобили Motorola.


"Бизнесът изглежда много силен, особено по отношение на перспективите за рентабилност. До голяма степен тази сила изглежда идва от международните пазари, които са повишили приходите значително – 23% ръст на годишна база при 15 на сто през третото тримесечие", коментира Самет Синха, анализатор в B. Riley Caris, цитиран от Reuters.

Стабилизиране на рекламата

Средната цена, която рекламодателите плащат за всеки клик върху тяхна реклама в Google, е спаднала с 6%, което е двойно по-малко понижение от някои прогнози. От компанията обясниха, че промяната на количеството и качеството на рекламите в интернет страниците на Google е допринесла за облекчаване на спада на цените въпреки забавения ръст на рекламните кликания през празничното тримесечие.
"Цените на рекламата продължават да спадат, но ситуацията е много по-добра от очакваното", коментира Колин Гилис, анализатор в  BGC Partners.



Спадът при онлайн рекламата се отдава до голяма степен на насочването на потребителите към смартфоните, където количеството реклами е по-ниско от това на стандартните уеб страници. Google отчита повишен интерес към целия спектър на онлайн рекламни услуги, включително мобилни и видео реклами, както и новия продукт product listing, но не представи конкретни финансови резултати за отделните бизнес звена. Според анализатора на Pivotal Research Group Браян Вайзър растежът на Google се поддържа от по-малки, но повече на брой форми, които увеличават разходите си за различните продукти на компанията.

Motorola продължава да губи

Положителните резултати на цялата компания засенчиха поредната тримесечна загуба за Motorola Mobility. Придобиването на производителя на телефони през миналата година беше един от големите залози, които изпълнителният директор Лари Пейдж направи в името на подобряване на позициите на компанията в променящия се технологичен пазар, който все повече е доминиран от мобилните устройства и социалните мрежи.

През изминалото тримесечие оперативната загуба на Motorola Mobility е достигнала 353 млн. долара. Главният финансов мениджър Патрик Пичет предупреди, че и през идните тримесечия резултатите на Motorola ще бъдат нестабилни, тъй като преструктурирането на бизнеса все още не е завършено. Част от преструктурирането са плановете на Google да продаде подразделението на  Motorola за телевизионни декодери на Arris Group за 2.35 млрд. долара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Биовет" откри нов завод за ветеринарни лекарства на стойност 300 млн. лв. 1 "Биовет" откри нов завод за ветеринарни лекарства на стойност 300 млн. лв.

Съоръжението на компанията на братята Кирил и Георги Домусчиеви беше открито от премиера и трима министри

16 сеп 2019, 1342 прочитания

Американският производител на обезболяващи Purdue Pharma иска защита от фалит 3 Американският производител на обезболяващи Purdue Pharma иска защита от фалит

По-рано фармацевтичната компания предложи между 10 и 12 млрд. долара като извънсъдебно споразумение

16 сеп 2019, 821 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
БАИТ награди IT-отличниците за 2012 г.

VMware стана компания на годината, "Телерик" взе два приза - за образование и корпоративна отговорност

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език