Google се завръща на печелившия път
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Google се завръща на печелившия път

Цените на онлайн рекламата в Google са спаднали с 6% през четеъртото тримесечие, като прогнозите бяха за свиване с 8-12%

Google се завръща на печелившия път

Компанията завърши по-добре от очакваното 2012 г., рекламният бизнес е започнал да се стабилизира

11893 прочитания

Цените на онлайн рекламата в Google са спаднали с 6% през четеъртото тримесечие, като прогнозите бяха за свиване с 8-12%

© Reuters


Акциите на Google – собственикът на най-голямата интернет търсачка, скочиха с 5%, след като компанията обяви по-добри от очакваното резултати за четвъртото тримесечие на миналата година, съобщиха международните агенции. Приходите на основния интернет бизнес през решаващия празничен период на Google надминават очакванията на повечето анализатори, а рекламният бизнес отчита по-слаб спад от предишните периоди. Експертите обясняват подобрените резултати в последното тримесечие, което по принцип е най-силно за компанията, с представянето на нови продукти и подобрените условия на международните пазари.

Нетните приходи на компанията за периода, от които са изключени разходите за трафик, са достигнали 9.83 млрд. долара от 8.13 млрд. за същото време на миналата година. Това средната прогноза за приходи от 9.6 млрд. долара. Консолидираните приходи, които включват хардуерното подразделение Motorola Mobility, достигат 14.42 млрд. долара. Консолидираната нетна печалба за тримесечието е нараснала с 6.7% до 2.89 млрд. долара, или 8.62 долара на акция, в сравнение с 2.71 млрд. или 8.22 долара на акция през последното тримесечие на 2011 г., когато Google още не бяха придобили Motorola.

"Бизнесът изглежда много силен, особено по отношение на перспективите за рентабилност. До голяма степен тази сила изглежда идва от международните пазари, които са повишили приходите значително – 23% ръст на годишна база при 15 на сто през третото тримесечие", коментира Самет Синха, анализатор в B. Riley Caris, цитиран от Reuters.

Стабилизиране на рекламата

Средната цена, която рекламодателите плащат за всеки клик върху тяхна реклама в Google, е спаднала с 6%, което е двойно по-малко понижение от някои прогнози. От компанията обясниха, че промяната на количеството и качеството на рекламите в интернет страниците на Google е допринесла за облекчаване на спада на цените въпреки забавения ръст на рекламните кликания през празничното тримесечие.

"Цените на рекламата продължават да спадат, но ситуацията е много по-добра от очакваното", коментира Колин Гилис, анализатор в  BGC Partners.

Спадът при онлайн рекламата се отдава до голяма степен на насочването на потребителите към смартфоните, където количеството реклами е по-ниско от това на стандартните уеб страници. Google отчита повишен интерес към целия спектър на онлайн рекламни услуги, включително мобилни и видео реклами, както и новия продукт product listing, но не представи конкретни финансови резултати за отделните бизнес звена. Според анализатора на Pivotal Research Group Браян Вайзър растежът на Google се поддържа от по-малки, но повече на брой форми, които увеличават разходите си за различните продукти на компанията.

Motorola продължава да губи

Положителните резултати на цялата компания засенчиха поредната тримесечна загуба за Motorola Mobility. Придобиването на производителя на телефони през миналата година беше един от големите залози, които изпълнителният директор Лари Пейдж направи в името на подобряване на позициите на компанията в променящия се технологичен пазар, който все повече е доминиран от мобилните устройства и социалните мрежи.

През изминалото тримесечие оперативната загуба на Motorola Mobility е достигнала 353 млн. долара. Главният финансов мениджър Патрик Пичет предупреди, че и през идните тримесечия резултатите на Motorola ще бъдат нестабилни, тъй като преструктурирането на бизнеса все още не е завършено. Част от преструктурирането са плановете на Google да продаде подразделението на  Motorola за телевизионни декодери на Arris Group за 2.35 млрд. долара.

Акциите на Google – собственикът на най-голямата интернет търсачка, скочиха с 5%, след като компанията обяви по-добри от очакваното резултати за четвъртото тримесечие на миналата година, съобщиха международните агенции. Приходите на основния интернет бизнес през решаващия празничен период на Google надминават очакванията на повечето анализатори, а рекламният бизнес отчита по-слаб спад от предишните периоди. Експертите обясняват подобрените резултати в последното тримесечие, което по принцип е най-силно за компанията, с представянето на нови продукти и подобрените условия на международните пазари.

Нетните приходи на компанията за периода, от които са изключени разходите за трафик, са достигнали 9.83 млрд. долара от 8.13 млрд. за същото време на миналата година. Това средната прогноза за приходи от 9.6 млрд. долара. Консолидираните приходи, които включват хардуерното подразделение Motorola Mobility, достигат 14.42 млрд. долара. Консолидираната нетна печалба за тримесечието е нараснала с 6.7% до 2.89 млрд. долара, или 8.62 долара на акция, в сравнение с 2.71 млрд. или 8.22 долара на акция през последното тримесечие на 2011 г., когато Google още не бяха придобили Motorola.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

11 коментара
  • 1
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ

    Неслучайно обявиха Гуглето за работодател с най-добри условия за 2012. При такива приходи не е за учудване, че предлагат бюджет за лично оформяне на работното пространство, безплатна храна, и пълни ваканционни пакети. Затова и 2,5 милиона души са подали молби за работа там за последната година.

    Чистачка да си, ама в Гугъл...

  • 2
    phenom avatar :-|
    Знам и Мога

    Статията пропуска важен показател - колко е маржът за публикуващите реклами. Миналата година Гугъл намалиха този марж и така прехвърлиха загубите от себе си към публикуващите реклами.

  • 3
    virakocha avatar :-|
    EU defender

    Браво. Google е най-великата IT компания. Който не мисли така, да си ползва Apple Maps :)

  • 4
    diyan.dimov avatar :-|
    Диян Димов

    А колко от вас знаят кой е реалният източник на приходи за Гоогле? :) Запознатите в средите много добре знаят как и защо се пускат ъпдейти и то напоследък през няколко седмици. Доста интересно избутване на платени директории на първи позиции и банване на нормални сайтове. В крайна сметка за онлайн зависещите бизнеси единствените начини за оцеляване си остават платените реклами било то към Гоогле чрез АдСенс или през някоя от платените директории, които излизат на челни позиции.

  • 5
    kirsner avatar :-|
    kirsner

    #4, кое е това Гоогле бе? Да не е некой от вашето село. Там вероятно Пере, Гоогле, Тоше, Гьоре и пр. са нормални мъжки имена.....

  • 6
    jambalaya avatar :-|
    jambalaya

    До коментар [#3] от "virakocha":

    Моето мнение е различно. Изглежда не си работил с компанията и бизнисът ти не е онлайн. Има много мнения по темата, но едно е сигорно - Google прецаква Organic traffic-а и пласира все по-силно платения, съответно потребителят получава все повече реклами в SERPs. Ето един за пример за SERP от google.de: http://pip.net/wp-content/uploads/2012/11/korkenzieher.png Тук има точно един Organic Резултат при екран с 1366x768, всичко друго е реклама.
    Аз не виждам как това е по-добре за мен като потребител. Мого хора обаче знаят само едно - Google, Google, Google, а савсем не са на ясно какво се случва всъщност и дори не знаят къде кликат - на Organic traffic или реклама.

  • 7
    galia_gu avatar :-|
    galia

    гоогъл за мен винаги са били най-голямата компания

  • 8
    virakocha avatar :-|
    EU defender

    До коментар [#6] от "jambalaya":

    Напротив, работим с тях. Бюджетът ни за adwords е около 700 лева месечно. Получаваме реални клиенти. Според мен това е най-ефективната реклама. Ще продължаваме и занапред да работим с тях.

  • 9
    diyan.dimov avatar :-|
    Диян Димов

    До коментар [#8] от "virakocha":

    Именно, че имате трафик през AdWords, а не през нормалния Organic Search. Точно затова и Google ще продължат с ъпдейтите и ще продължат да си тикат платените реклами и директории.
    Иначе, че са най-добрата компания за работа - факт. Но на гърба на всички компании, които плащат за реклама.

  • 10
    sinergy avatar :-|
    Sinergy

    До коментар [#6] от "jambalaya":

    Единствената търсачка, която ползвам е Гугъл и това почти от както се появиха преди 15-тина години. Не мога да дам мнение от вашата гледна точка (рекламодател), но като потребител Гугъл винаги ми е вадил максимално точни резултати и съм доволен. В последните години забелязах увеличение на платените реклами в резултатите, но въпреки това дори и те ми вършеха чудесна работа да открия това, което ми трябва. Също така алгоритмите им за персонализация са се подобрили значително - когато търся нещо като лог-нат в акаунта ми изкарва по-точни резултати отколкото ако не съм лог-нат.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK