Samsung увеличава дистанцията пред Apple (обновена)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Samsung увеличава дистанцията пред Apple (обновена)

Южнокорейската компания дължи бурния си ръст основно на продуктите от линията Galaxy

Samsung увеличава дистанцията пред Apple (обновена)

Южнокорейската компания отчете 76% ръст на печалбите за последното тримесечие

12036 прочитания

Южнокорейската компания дължи бурния си ръст основно на продуктите от линията Galaxy

© Reuters


Южнокорейският технологичен гигант Samsung Electronics отчете 76% ръст на печалбата за последното тримесечие на 2012 г., което се дължи основно от силните продажби на смартфони от линията Galaxy. Така азиатската компания продължава да увеличава преднината си пред Apple независимо от рекордните продажби на iPhone, които отчете американският гигант през последните три месеца на изминалата година.

Microsoft регистрира спад в печалбата с 4% до 6.4 млрд. долара въпреки ръста на приходите покрай премиерата на новата операционна система Windows 8. Друга голяма технологична компания – Google, пък изненада инвеститорите, като обяви по-силни финансови резултати в периода октомври - декември. Интернет търсачката надмина очакванията на Wall Street и обяви печалба от 2.89 млрд. долара.

Ръст по корейски

Нетната печалба на Samsung за периода е достигнала 7.04 трлн. вона (6.6 млрд. долара) в сравнение с 4.01 трлн. вона за същото тримесечие на миналата година. Освен че надмина очакванията на анализаторите, компанията подобри рекорда си от 6.56 трлн. вона печалба, постигната през третото тримесечие на миналата година.

Приходите за периода са нараснали с 18.5% до 56.1 трлн. вона (52.5 млрд. долара). Оперативната печалба за цялата 2012 г. се е увеличила с 86% до рекордните 29 трлн. вона (27.2 млрд. долара). Корейската фирма обяви, че през последното тримесечие печалбата й от мобилни устройства се е увеличила повече от двойно.

Продажбите на телефони, таблети и камери са достигнали 5.44 трлн. вона от 2.56 трлн., като делът им в общата печалба се е повишил до 62% от 55% за същия период на 2011 г.

През миналата година Samsung стана най-големият производител на смартфони, измествайки основния си конкурент в този сектор - щатската Apple.

"Като цяло инерцията на печалбите остава непокътната. Продажбите на смартфони ще продължат да растат дори през традиционно слабото първо тримесечие, тъй като Samsung разширява продуктовата си линия, а Apple агресивно се опитва да увеличи продажбите на iPhone", коментира Лий Сечул, анализатор в сеулската Meritz Securities, цитиран от Би Би Си.

Samsung не предоставя конкретни данни за броя на продадените смартфони, но според оценката на анализаторите той е достигнал 63 млн. устройства за миналото тримесечие. За същия период Apple е продал 47.8 млн. iPhone и е реализирал приходи от 55 млрд. долара. Въпреки че и за щатската компания това са рекордни постижения, инвеститорите останаха разочаровани заради забавения темп на растеж.

Битката за смартфоните

Акциите на Apple поевтиняха с 12% след обявяването на резултатите, а от средата на септември насам са загубили близо една трета от стойността си. За същия период акциите на южнокорейската компания са поскъпнали с 12%. Samsung е продал общо 213 млн. смартфона през миналата година, с което е увеличил пазарния си дял в този сегмент до 30.4 на сто от 20 през 2011 г., показват данните на Strategy Analytics. Делът на Apple се е свил леко до 18.4% от 19% през 2011 г. В световен мащаб продажбите на смартфони са нараснали с 42.7% до 700 млн. бройки през миналата година.

Ръстът на Samsung е бил движен относно от смартфоните и таблетите от линията Galaxy, както и от производството на дисплеи, което е излязло на печалба за разлика от 2011 г. Основна роля за успеха са органичните светодиодни (OLED) дисплеи, използвани в смарфоните Galaxy. От продадените през изминалото тримесечие смарфони 15 млн. са били от модела Galaxy S III, а други 7 млн. - Note II.

Приходите на Apple нараснаха с 18% до 54.5 млрд. долара през четвъртото тримесечие на 2012 г. спрямо същия период на предходната година.

Експертите обаче прогнозираха постъпленията да са средно 54.73 млрд. долара. Компанията е продала рекордните 47.8 млн. смартфона iPhone през периода октомври - декември, което е увеличение с 29% на годишна база. Продажбите обаче също са под очакванията на Wall Street, като анализаторите прогнозираха те да бъдат средно 50 млн. смартфона. Нетната печалба се запазва почти непроменена от 13.07 млрд. долара на годишна база, когато компанията отчете 13.06 млрд. долара.

"Ясно е, че компанията е продала много телефони, но проблемът е, че очакванията на инвеститорите са високи. Същевременно консервативните прогнози за следващото тримесечия подсилват съмненията за  вероятно намаляване на производството", коментира Стърн Ейджи, анализатор в Shaw Wu, цитиран от Reuters.

Според него пазарът е доминиран от два играча – Apple и Google, но операционната система Android на интернет търсачката отчита много силен ръст. Акциите на компанията от Купертино продължават да потъват и в края на търговията в петък достигнаха 439.88 долара за акция, като преди  обявяването на резултатите те бяха на стойност от 514 долара.

<#text>

Рентабилният Google

За разлика от Apple Google изненада положително инвеститорите, след като обяви по-високи финансови резултати през четвъртото тримесечие на 2012 г. Нетните приходи на компанията за периода, от които са изключени разходите за трафик, са достигнали 9.83 млрд. долара от 8.13 млрд. за същото време на миналата година. Консолидираните приходи, които включват хардуерното подразделение Motorola Mobility, достигат 14.42 млрд. долара.

Консолидираната нетна печалба за тримесечието е нараснала с 6.7% до 2.89 млрд. долара, или 8.62 долара на акция, в сравнение с 2.71 млрд., или 8.22 долара на акция, през последното тримесечие на 2011 г., когато Google още не бяха придобили Motorola.

"Бизнесът изглежда много силен, особено по отношение на перспективите за рентабилност. До голяма степен тази сила, изглежда, идва от международните пазари, които са повишили приходите значително – 23% ръст на годишна база при 15% през третото тримесечие", коментира Самет Синха, анализатор в B. Riley Caris, цитиран от Reuters.

Противоречивият "прозорец"

Microsoft отчете спад на печалбата, въпреки че технологичният гигант е увеличил продажбите си с пускането на пазара на новата операционна система Windows 8.

Нетната печалба за последните три месеца на годината е била 6.4 млрд. долара, което е намаление с 4% в сравнение с година по-рано. Печалбата на акция е 76 цента при 78 година по-рано. Приходите за периода са се повишили с 3 на сто на годишна база до 21.5 млрд. долара. Ръстът на постъпленията през последната четвърт на годината се дължи на пускането на пазара на Windows 8, въпреки че продажбите на операционната система се разминават с очакванията на инвеститорите.

Голяма част от ръста на приходите на Microsoft е била изядена от увеличените разходи за продажби и маркетинг на новата операционна система, докато по-голямата печалба в Windows подразделението е  частично компенсирана от спада в продажбите на Office пакетите на компанията. Данните показват, че въпреки че продажбите на Windows 8 се разминават с очакванията на инвеститорите, приходите на Windows звеното са се увеличили с 24 на сто на годишна база.

"Microsoft има приходи от много източници, които от своя страна са все още много добър бизнес. Бих казал, че компанията е имала много добро тримесечие", заяви Колин Джиилис от BGC Financial. От компанията обаче не разкриват данни за продажбите за своя таблет Surface - отговор на изключително успешния iPad на Apple. Това е и първият реален тест за амбициите на Microsoft да се превърне и в хардуерен производител. Компанията обаче не обяви реалните продажби на устройството.

Софтуерният гигант трябва да пусне по-скъпата и функционална версия на таблета Surface Pro на 9 февруари, като на този модел се залагат по-големи надежди за реализация. През седмицата стана ясно, че Microsoft може да инвестира между 1 и 3 млрд. долара в Dell. Софтуерният гигант се е присъединил в преговорите между компютърния производител и инвестиционни фондове за евентуално частично изкупуване на компанията.

За момента компанията от Редмънд не е поела  ангажимента да вложи пари в Dell, но ако реши да участва, най-вероятно ще го направи с около 2 млрд. долара.

Южнокорейският технологичен гигант Samsung Electronics отчете 76% ръст на печалбата за последното тримесечие на 2012 г., което се дължи основно от силните продажби на смартфони от линията Galaxy. Така азиатската компания продължава да увеличава преднината си пред Apple независимо от рекордните продажби на iPhone, които отчете американският гигант през последните три месеца на изминалата година.

Microsoft регистрира спад в печалбата с 4% до 6.4 млрд. долара въпреки ръста на приходите покрай премиерата на новата операционна система Windows 8. Друга голяма технологична компания – Google, пък изненада инвеститорите, като обяви по-силни финансови резултати в периода октомври - декември. Интернет търсачката надмина очакванията на Wall Street и обяви печалба от 2.89 млрд. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

28 коментара
  • 1
    geoimg avatar :-?
    Geoimg

    Корейците са пробивни не само в електрониката!?

  • 2
    smokingpipe avatar :-|
    smokingpipe

    За всичко са виновни китайците . Не могат да изкупят толкова "iPhone" , колкото могат да произведат .

  • 3
    ivanharalanov avatar :-|
    Иван Хараланов

    Успех постигнат без:
    - опашки пред магазините за премиерата на новия модел
    - марков ъгъл - фирмен магазин
    - уникални интерфейси несъвместими със световните стандарти

  • 4
    npaine avatar :-P
    NPaine

    На балонът Епъл отдавна му е време да се пукне...

  • 5
    bateVal avatar :-P
    bateVal

    До коментар [#4] от "NPaine":

    Снобията няма как да се свърши! А и Епъл си имат достатъчно голяма група върли почитатели :-) А за някои задачи Мac са най-доброто за момента.

  • 6
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ

    Няма как да даваш на други компании да произвеждат компоненти за продуктите ти и да нямаш сериозни конкуренти. Не само китайците, но и самите Самсунг са доставчици за Епъл.

  • 7
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    видно е как от таз новина мед капе по душите на милите мамковински епъломразци... :)

  • 8
    maskuzi avatar :-|
    maskuzi

    До коментар [#3] от "Иван Хараланов":
    По-скоро успех, постигнат с помощта на мащаба на дейността, разнообразието от модели, Google и една книжка от 132 страници, изучаваща айфона, която даде началото на галакси линията.
    Безспорно, с Галакси С3 Samsung се диференцираха сериозно от Apple и израстнаха много в продуктово отношение, но преди да храниш ябълката, помисли дали Самсунг щяха да са това, което са, ако не бяха Apple.

  • 9
    tarator9 avatar :-|
    tarator9

    Самсунг не увеличава, а намалява дистанцията с Апъл. Апъл има $13 милиарда печалба за същия период, сравнено с $6.6 милиарда за Самсунг.

  • 10
    townboy avatar :-|
    townboy

    Самсунг е страхотна компания с брилянтен мениджмънт.Много им се възхищавам и не смятам че те са виновни за неуспеха на Епъл и Нокия при мобилните и Сони при телевизорите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.