С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 5 фев 2013, 16:18, 16368 прочитания

Български компании ще възстановяват спрян от производство електрокар

От Съюза по каростроене се надяват до няколко месеца да има нов прототип на машината

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
България отново може да започне производство на 1-тонен електрокар, съобщиха от Съюза по каростроене. Няколко компании от бранша са обсъдили възстановяването на подемната машина, която е била сред основната продукция на софийския "Балканкар-6 септември" и масово е била използвана в бившия социалистически блок. Засега се планира разработката на нов проект, в който могат да се включат различни машиностроителни дружества, обясни пред "Капитал Daily" инж. Димитър Димитров, председател на съюза.

Проект до есента


Димитров, който е изпълнителен директор на "Димекс Лифт" - Пловдив, каза, че се надява тяхната фирма да може да започне по-масово производство на кари, след като проектът бъде готов. От "Димекс" се надяват да могат да представят прототип на Есенния технически панаир в Пловдив, след което да започне и производството за клиенти.

На срещата за обсъждането на проекта са участвали още заводите за кари "Балканкар Рекорд" - Пловдив, "Балкан" - Ловеч, "Ди Вен" - Лом, както и фирми, които правят части, използвани в индустрията - "Искра Силатроник" - София, "Капрони" - Казанлък и "ХЕС" - Ямбол. Освен тях, в проекта могат да се включат и други компании, желаещи да участват, каза още Димитров.

Почти без конкуренция



От българските компании са проучили предлаганите електрокари по света и досега не са намерили производител на машина с товароподемност 1 тон и 4-опорна система. Димитров обясни, че сега предлаганите кари с такава подемност са с 3 опори, които са по-нестабилни. Първите клиенти на българските електрокари ще се търсят сред бившите страни от Съвета за икономическа взаимопомощ (СИВ), т.е. предишния социалистически лагер, където машината е била много разпространена. От съюза по каростроене смятат, че интерес към подемната техника може да има от компании по целия свят. Карите се използват в различни фабрики, складове, на пристанища, гари, логистични центрове и др.

Българското производство на 1-тонен електрокар е спряно през 90-те години, когато затваря "Балканкар-6 септември". Дотогава годишното производство на електрокари от завода е около 30 хил. броя. Машиностроителният завод беше приватизиран от "Регионо инвестиция УАБ", производството му не беше възстановено, а няколко години по-късно той беше препродаден на литовската "ВР Груп". Преди време тя обяви, че ще строи на негово място огромен жилищен комплекс, но плановете така и не се осъществиха.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Американският адвокат Марк Скот е осъден за пране на пари от OneCoin 1 Американският адвокат Марк Скот е осъден за пране на пари от OneCoin

Изходът на делото в САЩ дава допълнителна тежест на критиките, че създадената от Ружа Игнатова криптовалута е измама

21 ное 2019, 805 прочитания

Химични реакции Химични реакции

Производителите на горива и торове продължават да се представят най-добре като динамика сред компаниите в химическата индустрия

21 ное 2019, 653 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Dell слиза от борсата след сделка за 24.4 млрд. долара

Най-голямото частно изкупуване след финансовата криза трябва да промени облика на третия световен производител на персонални компютри

Още от Капитал
Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10