Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 5 фев 2013, 19:58, 9199 прочитания

Три строителя на пистата в София

Консорциуми, водени от "Трейс", "Главболгарстрой" и "Хидрострой", подписаха договор за ремонти на летището за 116 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Три обединения от компании ще се състезават за строителни поръчки на "Летище София" за 115.7 млн. лв. през следващите четири години. Това стана ясно от подписаното рамково споразумение между изпълнителите и ръководството на летището. Документът бе огласен от една от избраните компании - "Трейс груп холд", в информация до фондовата борса. Компанията е водещ партньор в сдружение "Трейс еър" (виж карето), което ще се конкурира с още две обединения - "ГБС и партньори" и "Хидрострой САПЛАСТ", за строителните и ремонтните поръчки на аеропорта.

Кандидати с опит
Според участници в процедурата подписаният с "Летище София" документ е класическо рамково споразумение, каквито често се сключват от големите компании в различни сектори с цел предвидимост на капиталовите разходи. Подобни поръчки във времето са обявявали и структури като НКЖИ и "Булгартрансгаз".


Договорът с "Летище София" бе подписан след обществена поръчка от февруари миналата година. Целта беше да се пресеят евентуални изпълнители на широк кръг строителни дейности по пистите и сградите на аеропорта – предпроектни проучвания и проектиране, изпълнение на ново строителство, ремонтни работи, реконструкции, преустройства и др.

Условията предвиждаха в рамковото споразумение да участват най-много три обединения или компании. Бариерата за участие бе относително висока – кандидатите трябваше да докажат оборот от поне 150 млн. лв. за предходните три финансови години, както и разполагаеми средства от най-малко 10 млн. лв. Също така опит в изпълнението на сходни поръчки, което в случая с летището на практика може да включва всякакви строителни дейности.

Все пак участници в две от обединенията вече имат опит с изпълнение на обекти по аеропорта. "Трейс груп холд" беше подизпълнител на австрийската компания Strabag при строителството на новия пътнически терминал преди години. "Главболгарстрой" преди броени месеци завърши новата 50-метрова кула на летището, участвала е и в довършителните работи на сградата на Ръководство "Въздушно движение", както и в ремонтите на старата писта, която стана скоростен път за рулиране.



Едро, но несигурно
За момента обаче никоя от спечелилите компании не е наясно какви поръчки ще изпълнява по новия договор с "Летище София". Споразумението предвижда при конкретна нужда от ремонт или строителство ръководството на летището да иска оферти от участниците в него и на тяхна база да решава на кого да възложи конкретната дейност.

От "Трейс" обясниха, че нямат яснота какви поръчки предстоят дори в рамките на тази и следващата година. Подобна информация даде и изпълнителният директор на "Главболгарстрой холдинг" Андрей Цеков. "Този договор е непредвидим, защото никой от нас не знае какъв обем дейности ще бъдат възложени по него. По тази причина не сме го включили и в капиталовата си програма за годината", обясни той.

По думите му "ГБС и партньори", както и останалите участници в споразумението са кандидатствали с пределни цени по над 300 позиции за строителни дейности. На тяхна база ще подготвят оферти по всяка от очакваните поръчки на летищното ръководство.

За момента от страна на летището също липсва информация какви по-големи ремонтни и строителни дейности предстоят.

От транспортното министерство обясниха, че предстои изработването на нов генерален план на летището, който трябва да определи каква нова инфраструктура ще е необходима. На тази база ще се прецени дали ще се прави реконструкция на старите пътнически терминали, или направо ще се строи нов, дали ще се ремонтира карго терминалът и т.н.

В същото време досегашните ремонтни дейности в района на летището са повече от скромни. Според отчета на "Летище София" през 2011 г. за текущи ремонти са похарчени 400 хил. лв., а през 2010 г. - едва 200 хил. лв.

Фирмите в обединенията  

"ГБС и партньори" (ГБС, "ГБС - Инфраструктурно строителство", "Водстрой 98", "ЛОГ - Сиберия")

"Хидрострой САПЛАСТ" ДЗЗД ("АТ инженеринг 2000", "Хидрострой", "Планинг", "Савант Елбул България")

Обединение "Трейс еър" ДЗЗД ("Трейс груп холд", Пи Ес Ай, "Инжпроект")

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Акостирането на круизни кораби в Бургас под въпрос заради коронавируса Акостирането на круизни кораби в Бургас под въпрос заради коронавируса

За трета година външни фактори ограничават достъпа до Черно море и българските пристанища

27 май 2020, 444 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Рекламна спортна пауза; Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" и "Сайт на годината"; Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify; Новата кампания на Nike и др.

27 май 2020, 462 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Медийният магнат Малоун хвърли ръкавица на Мърдок в Европа

Liberty Global купи британската Virgin Media за $23.3 млрд. и създава лидер на европейския пазар

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10