Жалба след жалба

Концесията на морската гара в Несебър доведе до втора жалба в КЗК

Рибарите се притесняват, че няма да има къде да спират корабите си
Рибарите се притесняват, че няма да има къде да спират корабите си    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Рибарите се притесняват, че няма да има къде да спират корабите си
Рибарите се притесняват, че няма да има къде да спират корабите си    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА

Концесията на морската гара в Несебър доведе до втора жалба на местна организация. Малко след като Комисията за защита на конкуренцията отхвърли тази на сдружението с нестопанска цел "Месамбрия Понтика", вече е входирана тази на сдружение "Мена". Този път то е рибарско, а притесненията на корабособствениците са, че ще зависят от благоразположението на новия частен оператор и скоро може да няма къде да спират корабите си.

От "Месембрия Понтика" пък коментираха, че ще обжалват отхвърлянето на жалбата си пред Върховния административен съд и че планират протести пред централата на ЮНЕСКО в Париж. На несебърска почва протестите също предстоят.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


25 коментара
  • 1
    todortrifonov avatar :-|
    todortrifonov

    офф, за едни може, за други не може. Къде бяха досега тия природозащитници и разни други? Несебър приличаше дълги години на битак, но това явно не им правеше впечатление? защо чак сега?ТИМ изкупиха пристанищата у нас, ама или въобще не се писа, или едва едва, макар че добре ги е изкупил и той. По-добре концесия, отколкото негодна приватизация. И по-добре да спре някой там и да разгледа, отколкто да подмине, защото няма къде да акостира. Като няма кой да гледа обект на ЮнЕСКО, все тая. По-интересно къде къде е пристанището в Бургас, Русе, Лом, и това във Варна, което още не е барано.

  • 2
    bulgartapak avatar :-|
    ь

    И кое наложи отдаването му на концесия за 35 години? Колосалните 60000 лв. годишно или огромната инвестиция от няма и 2 милиона? Държавата наля толкова само за година, за да укрепи вълнолома :) Пореден вилает за без пари! А от грозотията която сътвориха собствениците на бившето рибно пристанище, на човек направо му спира дъха! Ето и един сполучлив колаж, който може и да стане реалност ако безвремието продължи :))
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152505058250268&set=a.10150124271960268.390540.105497995267&type=1&theater
    Кола

  • 3
    todortrifonov avatar :-|
    todortrifonov

    "притесненията на корабособствениците са, че ще зависят от благоразположението на новия частен оператор и скоро може да няма къде да спират корабите си":)))))))))))))ми то по тая логика да не се продават къщи със земя, т.е съседите да не дават да се продаде или отдаде под наем нещо, защото се плашат, че след това няма да могат да минават или спират с колите или каруците си:))абсурдно. В цял свят пристанищата се стопанисват и е съвсем резонно акостиращите да плащат някаква минимална такса за това, а и нищо още не е казано или установено, за да имат собствениците на кораби притеснения. Забележете - хората нямат притеснения, корабособствениците имат:))))

  • 4
    todortrifonov avatar :-|
    todortrifonov

    богатите хора взимат на концесия - да стопанисват, защото държавата не може. Пристанища взеха доста хора и фериботи. И то и евросредства се използваха. Включително и собственикът на тази медия беше взел - ферибота в Силистра, имаше цял репортаж по телевизията за това. Но е нормално да се взема нещо и да се развива. Но да работи, а не да стои пусто, след като са източили парите покрай него. Ми ВМЗ Сопот малък пример ли е държавата какъв безотговорен стопанин е? или Кремиковци?пък и концесиите по принцип са с по-дълъг срок.

  • 5
    purple_rain avatar :-?
    purple_rain

    Мястото на рибарските кораби и лодки е на рибарско пристанище,а не заедно с пасажерските кораби.Има достатъчно европейски пари по програмата за рибарство и аквакултури,община Несебър да си направят един проект и да се направи едно рибарско пристанище с рибен пазар и всичко останало което е нужно около него.Концесионера е взел пристанището за да инвестира в него и да го развива като пътнически терминал и той не е виновен,че някой в миналото е продал рибарското пристанище и що е направил яхтено.Как очаквате да убедим големите круизни кораби на спират в Несебър,като до тях някой ще разтоварва риба?

  • 6
    bulgartapak avatar :-|
    ь

    [quote#1:"todortrifonov"] И по-добре да спре някой там и да разгледа, отколкто да подмине, защото няма къде да акостира.[/quote]
    Къде да акостира в Несебър? В последно време няма такива малки кораби посещаващи наши води :)))
    Държавата трябва да си остави във всяка морска община собственост, чрез която да осигурява свободен достъп на населението до морето! Така както е в повечето морски държави. У нас ако имаш малка лодка почти няма къде да я пуснеш на вода.

  • 7
    nochkopenev avatar :-P
    nochkopenev

    До коментар [6] от "ь":

    Така или иначе който има малка лодка, както се изрази, пристанището в Несебър е последното място, от което ще я пуска или ще я паркира. Преди 2 години, когато последно ходих в Несебър ми направи неприятно впечатление, че на пристанището има само скъпи яхки! Така че нека да ги обуват с такси, те тия със скъпите яхти бълха ги ухапала! И защот не протестират природозащитници ли са, не ги знам какви са, за концесията на простанището в Бургас? Нима там не минава най-големия покот от кораби, нима там държавата няма най-голяма далавера да го задържи, ами го даде на концесия на Домусчиев? Като щесе мери, да бъде с един и същи аршин!

  • 8
    todortrifonov avatar :-|
    todortrifonov

    До коментар [#6] от "ь":

    :))0глупости. Скокни до Созопол. Ще видиш край скалите в Стария град стотици лодки:))буквално стотици. Но акостирали покрай скалите, издърпани на завет и т.н. А не да акостира туриста от голям пасажерски кораб на пристанището и първото нещо, което да види той ии детето му е някой да корми риба и да мирише. Има си места за всичко. Колкото до това, че държавата е длъжна да си остави нейна собственост - ами това е концесия бе, пич, не приватизация. Пък и искам да ми кажеш кога си отишъл на море и не си влязъл безпрепятствено в него или да си пуснеш лодка в него? Ти на море ходил ли си? пълно е с частни лодки по къмпинзите. Всеки сигурно пети си влачи и лодката като отива на море. Не приказвай глупости, празни приказки. И Несебър ще замре ако не се развива, не може да няма развитие, не разбирате ли, нали хората трябва и хляб да ядат

  • 9
    todortrifonov avatar :-|
    todortrifonov

    До коментар [#7] от "nochkopenev":

    не бе, забележи - корабопритежателите, т.е. "патроните", не им бендисва нещо, не на жителите на Несебър. Богаташите искат да си паркират безнаказно скъпите яхти и да си правят каквото искат и сега се притесняват да не би някой да им поиска такса. Ми да ходят на "Марина Диневи", там да не би да е евтино:)))))или без пари?:))))

  • 10
    nochkopenev avatar :-|
    nochkopenev

    До коментар [#9] от "todortrifonov":

    Ама то е така, те са свикнали сега на аванта, ама той социализмът отдавна си отиде! Българите така са научени, ако има как за всичко, което не им изнася да протестират и тука говорим за баровци - с големите яхти! Сещам се за зърнопроизводителите миналата година - при най-малкия проблем - веднага на протест, въпреки че получават най-много пари от Европейския съюз и карат новите трактори, и карат скъпите коли! Не е ли малко нагло това?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход