С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 фев 2013, 18:30, 6822 прочитания

Спор по румънски

Автосервизи се оплакаха, че "Евроинс Румъния" не си плаща и заплашиха с несъстоятелност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
65
хил. евро искат сервизите, по данни на "Евроинс Румъния".

 
Конфликт между румънски автомобилни сервизи и местната застрахователна компания "Евроинс", част от българската "Еврохолд", ескалира до заплахи за искане на несъстоятелност. В последните дни румънските медии съобщиха, че два автомобилни сервиза – един от гр. Тимишоара и един от гр. Бузъу, са поискали компанията да бъде обявена в несъстоятелност. Според тях "Евроинс Румъния" не е плащала за извършени ремонти през март 2012 г.

Дължите ни пари


От сервиз "Аутодарис" - Тимишоара, са заявили пред румънски медии, че ще искат несъстоятелност на застрахователя, защото им дължи пари. В четвъртък към това се присъедини и още един сервиз, като те се обърнаха и към местната Комисия за застрахователен надзор. Източници на "Капитал Daily" от румънския застрахователен пазар разказаха, че досега дружеството често е било в конфликти с автомобилни сервизи, а миналата есен Асоциацията на независимите автосервизи е протестирала срещу практиките на "Евроинс". Сега от "Аутодарис" са се обърнали отново към организацията с молба за съдействие.

В края на миналата година към местната асоциация на частните автомобилни сервизи Asociaiei Societilor de Service Auto Independente (ASSAI) има подадени множество жалби, съобщава изданието Ziarul de constanta. Според ASSAI застрахователят отказва да си плати висящите дългове.
 

Ние дълг нямаме



От "Еврохолд" отрекоха обвиненията и заявиха, че претенциите за неплатени суми са "абсолютно неоснователни и към днешния момент дружеството няма задължения към въпросните автосервизи". Според Кирил Бошов, председател на управителния съвет на холдинга, става въпрос за конфликт със сервизите, след като от "Евроинс" са прекратили договорите си с тях и заплахата за искане на несъстоятелност е изнудване. В официалния си отговор от "Еврохолд" обявиха, че натискът на недоволните сервизи има за цел сключване на нови договори при непазарни условия, каквито са били предложени на застрахователя малко преди да излязат публикациите в медиите. По данни на "Евроинс Румъния" претенциите на сервизите са за около 300 хил. леи (около 65 хил. евро) при дневен приход на компанията от над 2 млн. леи.

Пред изданието Insmarket.bg председателят на надзорния съвет на "Еврохолд" Асен Христов коментира, че са прекратили договорите си със сервизите, след като са налагали нереално високи цени за ремонт. Разговорите за промяна в цените не са довели до резултат и според Христов веднага щом научили за завишените стойности, от "Евроинс Румъния" са отказали да ги плащат, като са предложили да покрият сметките по средни ставки на услугите в сектора.

И после заживели в мир...

"Еврохолд" напомнят, че в края на миналата година румънският им застраховател е увеличил капитала си, а инвестициите в него са над 30 млн. евро за последните пет години. Увеличението на капитала беше поискано от румънския застрахователен надзор и така на 22 ноември акционерите взеха решение той да се вдигне с 15 млн. леи (3.42 млн. евро) до 118.5 млн. леи (27.06 млн. евро).

По думите на Кирил Бошов от "Евроинс Румъния" нямат никакви проблеми с плащанията нито към сервизи, нито по обезщетения. Заместник-председателят на българската Комисия за финансов надзор Борислав Богоев каза, че при тях няма постъпила никаква информация от румънските им колеги, нито са искани справки, свързани с проблеми на застрахователя. За "Капитал Daily" представители на бранша в Румъния обясниха, че законовата процедура за обявяване на несъстоятелност или фалит отнема много дълго време и е вероятно съдът да не приеме предварителното разглеждане на претенциите, за да се стигне до дело. "От друга страна, някои автомобилни сервизи, които не са свързани с дилъри на коли, са в по-слаба позиция при отношенията си със застрахователи и затова понякога се получават "медийни бури", но накрая всичко приключва със споразумение", коментира пред "Капитал Daily" румънски журналист, който не пожела да бъде цитиран.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година 1 Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година

Ако обжалването потвърди държавното решение, Meridiam трябва дотогава да е построил трети терминал. Следва карго терминал и хотел

14 окт 2019, 832 прочитания

Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP

Американският мениджър управлява германската софтуерна компания повече от десетилетие и утрои пазарната й оценка

14 окт 2019, 739 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ВМЗ и Пловдивският панаир вече са извън забранителния списък

Дружествата ще могат да се приватизират бързо и при улеснени условия

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма