Открил ли е Volkswagen "Светият граал" на автоиндустрията

Въпреки потенциалните рискове, универсиализацията на частите дава все по-очевидно предимство на германския концерн

Всички нови малки и средни семейни автомобили с предно задвижване на VW, включително последените поколения VW Golf и Audi A3, са изградени на база на новата платформа
Всички нови малки и средни семейни автомобили с предно задвижване на VW, включително последените поколения VW Golf и Audi A3, са изградени на база на новата платформа
Всички нови малки и средни семейни автомобили с предно задвижване на VW, включително последените поколения VW Golf и Audi A3, са изградени на база на новата платформа    ©  Reuters
Всички нови малки и средни семейни автомобили с предно задвижване на VW, включително последените поколения VW Golf и Audi A3, са изградени на база на новата платформа    ©  Reuters

Улрих Хакенберг все още не е световноизвестно име, но ако инвестицията за 70 млрд. долара в неговата идея от страна на концерна Volkswagen се отплати, той може да се нaреди до Хенри Форд, Алфред Слоун и Таичи Оно в канона на пионерите на автомобилната индустрия, пише в свой анализ Reuters.

Още от времената на прочутия Модел Т на Ford, автомобилостроителите считат за Свети граал на своята индустрия "глобалния автомобил" - един и същ основен дизайн, който може да бъде произвеждан – с леки вариации - и продаван на различните пазари. Ако си представим тази фундаментална концепция, разпънем я върху много различни превозни средства с различна големина и марка, произвеждани в милиони бройки, ще започнем да усещаме мащаба на бързо еволюиращата "мега платформа" на Volkswagen и потенциалното й влияние върху сектора в световен мащаб.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
37 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    palaviq avatar :-|
    palaviq
    • - 15
    • + 20

    народна кола, не твърде скъпа

    Нередност?
  • 2
    42 avatar :-|
    42
    • - 46
    • + 77

    С една дума конфекция. Още по-смешното ще е, че си даваш парите за Ауди, а получаваш Шкодичка с емблемка на Ауди.

    Нередност?
  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 33
    • + 49

    Още 2-3 години да напредне малко развитието на електрическите батерии и половината редове и стълбове на обожествената в статията матрица ще се окажат нулеви. ДВГ, инжекциони, горивни помпи, катализатори, ауспуси, маслен филтър...всичко заминава

    Нередност?
  • 4
    dekster avatar :-P
    КЛЮЧАРЪ
    • - 9
    • + 85

    До коментар [#3] от "cinik":


    [quote#3:"cinik"]Още 2-3 години да напредне малко развитието на електрическите батерии...[/quote]

    Абе, това го слушахме и преди пет години.

    Ако има шанс това да бъде реализирано скоро, не се и съмнявай, че германците ще са сред първите. Засега обаче се оказва, че дизеловата версия на "Голф" е също толкова икономична, колкото и Хибридите на Тойота, и то на по-ниска цена.

    Нередност?
  • 5
    parkinson avatar :-|
    parkinson
    • - 9
    • + 36

    Развитието в батериите ще напредне тогава, когато свърши нефта.Следващите поне 20г. не се и надявайте да карате евтини електромобили...

    Нередност?
  • 6
    stoyan_hristov avatar :-|
    Stoyan Hristov
    • - 25
    • + 10

    и ако се счупи нещо малко , сменяш цял модул? Дали няма да е твърде скъпо за поддръжка?

    Нередност?
  • 7
    razlichen123 avatar :-|
    razlichen123
    • - 1
    • + 30

    До коментар [#3] от "cinik":

    Това е така и не е! Шасито и ламарините пак ще са еднакви и заменяеми, както и гуми, джанти, спирачки, стъкла и т.н. Със сигурност германците са отчели този факт и са универсализирали възможността за електро автомобили на тази платформа!

    Нередност?
  • 8
    razlichen123 avatar :-|
    razlichen123
    • - 21
    • + 21

    До коментар [#5] от "parkinson":

    Абсолютно не си прав! На есенният Пловдивски панаир имаше китайски ел. автомобили, сглобявани у нас на цена 20 000 лева! Това означава, че след 5 години цената им ще бъде под 15 000 лева, а може би и по-малко, защото в един такъв автомобил има само ел. двигател и батерии!

    Нередност?
  • 9
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 6
    • + 11

    До коментар [#7] от "razlichen123":

    То ламарините най-лесно могат да станат взаимозаменяеми, но как ще изглеждат 50-те предлагани от концерна модела като дизайн, ако същият трябва да се ограничи в еднаква мостра ламарина?

    Нередност?
  • 10
    intergrup avatar :-|
    intergrup
    • - 2
    • + 12

    това е така във ВАГ групата от много години и съвсем не е измислено последните 10години. Поне от 20 години има взаимозаменяемост на много от частите, в това число еднакви двигатели, съединители, ск. кутии и т.н.

    Нередност?
Нов коментар