Открил ли е Volkswagen "Светият граал" на автоиндустрията
Въпреки потенциалните рискове, универсиализацията на частите дава все по-очевидно предимство на германския концерн


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Улрих Хакенберг все още не е световноизвестно име, но ако инвестицията за 70 млрд. долара в неговата идея от страна на концерна Volkswagen се отплати, той може да се нaреди до Хенри Форд, Алфред Слоун и Таичи Оно в канона на пионерите на автомобилната индустрия, пише в свой анализ Reuters.
Още от времената на прочутия Модел Т на Ford, автомобилостроителите считат за Свети граал на своята индустрия "глобалния автомобил" - един и същ основен дизайн, който може да бъде произвеждан – с леки вариации - и продаван на различните пазари. Ако си представим тази фундаментална концепция, разпънем я върху много различни превозни средства с различна големина и марка, произвеждани в милиони бройки, ще започнем да усещаме мащаба на бързо еволюиращата "мега платформа" на Volkswagen и потенциалното й влияние върху сектора в световен мащаб.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
37 коментара
народна кола, не твърде скъпа
С една дума конфекция. Още по-смешното ще е, че си даваш парите за Ауди, а получаваш Шкодичка с емблемка на Ауди.
Още 2-3 години да напредне малко развитието на електрическите батерии и половината редове и стълбове на обожествената в статията матрица ще се окажат нулеви. ДВГ, инжекциони, горивни помпи, катализатори, ауспуси, маслен филтър...всичко заминава
До коментар [#3] от "cinik":
[quote#3:"cinik"]Още 2-3 години да напредне малко развитието на електрическите батерии...[/quote]
Абе, това го слушахме и преди пет години.
Ако има шанс това да бъде реализирано скоро, не се и съмнявай, че германците ще са сред първите. Засега обаче се оказва, че дизеловата версия на "Голф" е също толкова икономична, колкото и Хибридите на Тойота, и то на по-ниска цена.
Развитието в батериите ще напредне тогава, когато свърши нефта.Следващите поне 20г. не се и надявайте да карате евтини електромобили...
и ако се счупи нещо малко , сменяш цял модул? Дали няма да е твърде скъпо за поддръжка?
До коментар [#3] от "cinik":
Това е така и не е! Шасито и ламарините пак ще са еднакви и заменяеми, както и гуми, джанти, спирачки, стъкла и т.н. Със сигурност германците са отчели този факт и са универсализирали възможността за електро автомобили на тази платформа!
До коментар [#5] от "parkinson":
Абсолютно не си прав! На есенният Пловдивски панаир имаше китайски ел. автомобили, сглобявани у нас на цена 20 000 лева! Това означава, че след 5 години цената им ще бъде под 15 000 лева, а може би и по-малко, защото в един такъв автомобил има само ел. двигател и батерии!
До коментар [#7] от "razlichen123":
То ламарините най-лесно могат да станат взаимозаменяеми, но как ще изглеждат 50-те предлагани от концерна модела като дизайн, ако същият трябва да се ограничи в еднаква мостра ламарина?
това е така във ВАГ групата от много години и съвсем не е измислено последните 10години. Поне от 20 години има взаимозаменяемост на много от частите, в това число еднакви двигатели, съединители, ск. кутии и т.н.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход