Открил ли е Volkswagen "Светият граал" на автоиндустрията

Въпреки потенциалните рискове, универсиализацията на частите дава все по-очевидно предимство на германския концерн

Всички нови малки и средни семейни автомобили с предно задвижване на VW, включително последените поколения VW Golf и Audi A3, са изградени на база на новата платформа
Всички нови малки и средни семейни автомобили с предно задвижване на VW, включително последените поколения VW Golf и Audi A3, са изградени на база на новата платформа    ©  Reuters
Всички нови малки и средни семейни автомобили с предно задвижване на VW, включително последените поколения VW Golf и Audi A3, са изградени на база на новата платформа
Всички нови малки и средни семейни автомобили с предно задвижване на VW, включително последените поколения VW Golf и Audi A3, са изградени на база на новата платформа    ©  Reuters

Улрих Хакенберг все още не е световноизвестно име, но ако инвестицията за 70 млрд. долара в неговата идея от страна на концерна Volkswagen се отплати, той може да се нaреди до Хенри Форд, Алфред Слоун и Таичи Оно в канона на пионерите на автомобилната индустрия, пише в свой анализ Reuters.

Още от времената на прочутия Модел Т на Ford, автомобилостроителите считат за Свети граал на своята индустрия "глобалния автомобил" - един и същ основен дизайн, който може да бъде произвеждан – с леки вариации - и продаван на различните пазари. Ако си представим тази фундаментална концепция, разпънем я върху много различни превозни средства с различна големина и марка, произвеждани в милиони бройки, ще започнем да усещаме мащаба на бързо еволюиращата "мега платформа" на Volkswagen и потенциалното й влияние върху сектора в световен мащаб.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се