Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 11 фев 2013, 19:00, 18523 прочитания

Walltopia ще инвестира 15 млн. лв. в център за спорт и култура

Архитекти от цял свят се състезават за визията на бъдещия комплекс

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Теренът, върху който ще се изгради центърът, е с площ малко над 22 декара, намира се в жк "Младост 3" и е собственост на "Уолтопия".
Инвестиция от 15 млн. лв. планира производителят на катерачни стени "Уолтопия" (Walltopia). Средствата ще бъдат вложени в проектирането и изграждането на мултифункционален център (Collider Activity Center), който да обединява спортни и културни събития.

Идеята е в София, и по-конкретно в "Младост" 3, да се създаде място, което да обединява интересите на активните хора, като и да предложи варианти за спорт и отдих наред с разнообразие от културни събития и възможности за общуване. "Нашият дългогодишен опит показва, че има нужда от нов тип спортни центрове, които да предлагат под един покрив спортни занимания за активните хора и редица културни събития", обяснява концепцията на Collider Activity Center единият от собствениците на Walltopia Ивайло Пенчев.


Архитектурен конкурс

В момента тече международен архитектурен конкурс, чрез който ще бъде определена визията на Collider Activity Center - нещо, което рядко частни инвеститори предприемат. "Спряхме се на този вариант, защото искаме да получим най-добрия възможен идеен архитектурен проект не само в България, а изобщо в света. Walltopia е световен лидер на пазара и за нас подобен подход е напълно естествен", обяснява Пенчев.

Идейният проект ще бъде избран през март, когато ще е финалът на стартиралия в рамките на Sofia Architecture Week 2012 отворен конкурс. Международно жури с участието на Райнард Йокс, партньор на световноизвестния архитект сър Норман Фостър във Foster + Partners, ще определи петима финалисти, а инвеститорът ще избере един от тези проекти, който впоследствие да бъде реализиран. Всеки от петимата финалисти ще получи парично възнаграждение от по 5 хил. евро. Наградата не изглежда висока, но тя е съпроводена с още плащания - на избрания от Walltopia победител ще бъде възложено последващото проектиране на центъра, което ще му бъде допълнително заплатено по 15 евро на кв.м разгъната застроена площ. Тази цена ще е само за архитектурната част на проекта, а за останалите инженерни части инвеститорът ще плати допълнително на съответните специалисти.



До крайния срок за заявяване на участие в конкурса остават броени дни. Дотук интересът към задачата изглежда наистина голям - има регистрирани 251 екипа от 61 държави. Друга любопитна подробност е, че преобладават чуждестранните участници - общо 211, докато българските са 40. "Нашият проект дава свобода за изява на таланта на архитектурните студиа от различни страни и те приемат предизвикателството", обяснява интересът към конкурса Пенчев.

Задачата

Теренът, върху който ще се изгради центърът, е с площ малко над 22 декара и е собственост на "Уолтопия". Намира се в жк "Младост 3", в близост до станцията на метрото там. По-голямата част от имота се предвижда да бъде оформена като парк, а сградата на центъра няма да засегне повече от 2 хил. кв.м. Разгъната й застроена площ ще е приблизително 8 хил. кв.м и според заданието на инвеститора в нея трябва да има катерачна зала, зала за боулдъри, фитнес, многофункционална зала за спорт и събития, СПА център, ресторант, кафе и бар. Трябва да се предвидят също така административна част (където ще е офисът на "Уолтопия") и необходимите технически помещения.

Върху територията на парка пък трябва да бъдат проектирани плувни басейни, игрище за волейбол, открита сцена, детски площадки, открити катерачни стени и др. Проектът трябва да предвиди и съответните места за паркиране - на ниво терен или под земята.

След избора на проект

"След избора на архитектурен екип, който да изготви детайлен идеен проект, ни предстоят още няколко етапа и се надяваме да започнем строителните дейности още през тази година", обяснява Пенчев. Изпълнителят на проекта най-вероятно също ще бъде избран на състезателен принцип - отново чрез открит конкурс. Самото строителство на Collider Activity Center ще продължи около година и половина, а планираната инвестиция ще е изцяло със собствени средства на компанията.
Катерачи на световния връх

Българската компания "Уолтопия", която произвежда едноименния бранд стени за катерене, е основана през 1996 г. Днес компанията е световен лидер в своята област, като държи 60% от глобалния пазар на изкуствени стени за катерене. "Уолтопия" изнася продукцията си за над 40 държави в света и има представителства в 23 държави. В дружеството сега работят над 300 души. През 2011 г. приходите на компанията възлизат на 13.5 млн. лв.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 404 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 889 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Открил ли е Volkswagen "Светият граал" на автоиндустрията

Въпреки потенциалните рискове, универсиализацията на частите дава все по-очевидно предимство на германския концерн

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10