На железопътната барикада

Кредитори и купувачи се борят за последните ценни части от БДЖ

С напредването на процедурата по приватизация на товарните превози облигационерите започнаха да предприемат крайни ходове
С напредването на процедурата по приватизация на товарните превози облигационерите започнаха да предприемат крайни ходове    ©  Анелия Николова
С напредването на процедурата по приватизация на товарните превози облигационерите започнаха да предприемат крайни ходове
С напредването на процедурата по приватизация на товарните превози облигационерите започнаха да предприемат крайни ходове    ©  Анелия Николова

Опасна борба на интереси в две паралелни реалности, но с общ фокус - последните все пак здрави части на БДЖ.

От едната страна са кредиторите на държавния холдинг, които с напредването на процедурата по приватизация на товарните превози започнаха да предприемат крайни ходове под формата на запори и съдебни искове, за да си гарантират, че няма да останат с празни ръце. Загубили нерви и надежди, за тях продажбата на "БДЖ - Товарни превози" изглежда като последната възможност да потърсят част от парите си.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


52 коментара
  • 1
    kihano avatar :-|
    kihano

    Товарни превози не следва да се приватизира. "Инвеститорите" като са толкова умни защо са инвестирали в БДЖ? Нека пият една студена вода. Продаването на печелившата част от компания и събирането на всички пасиви в оставащата държавна част е безумие от гледна точка на държавата. Приватизацията е престъпление!

  • 2
    pipistrella avatar :-|
    pipistrella

    Незнайно защо, както медиите така и държавата се опитват да ни убедят, че Товарни превози са излишен товар за родните железници, а в действителност това далеч не е така - те са може би единственото печелившо перо. Говорим за годишна печалба от порядъка на над 150 млн. лева, а искат да ги продадат за по-малко от 100. При все, че ако се инвестират малко пари в железопътния транспорт тази печалба неимоверно ще скочи.

  • 3
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat

    До коментар [#2] от "pipistrella": Този който можеше да мениджира го махнаха (Йордан Недев), останаха - партийците, комсомолците и милиционерите :-)

    20 години БДЖ е оставено на самотек, разграбването там няма аналог. Сега някой ни манифестира с тоновете асфалт,а от 20 години на запад полагат траверси. Под Ламанша и Алпите, из Бургундия и Андалусия. Ние продължаваме да спим.

  • 4
    philipk avatar :-|
    Phik

    И къде са тези 150 милиона годишна печалба при положение, че в ГФО-тата на БДЖ Товарни превози в ТР са посочени загуби от по 15 милиона за 2011, 2010, 2009 ?

  • 5
    mnodulgaregforma avatar :-|
    mnodulgaregforma

    До коментар [#1] от "kihano":

    Те няма да пият една студена вода, а ще вкарат длъжника "Холдинг БДЖ" ЕАД в несъстоятелност и ликвидация. Във въпросния холдинг влизат компаниите за товарни и пътнически превози. Холдингът толкова е затънал, че не може да си плаща заемите и за да намери пари трябва да ликвидира актив. Пътническите превози никой не ги иска, защото няма начин да са на печалба. Ликвидацията винаги е най-лошият вариант.

  • 6
    izabell avatar :-|
    izabell

    [quote#2:"pipistrella"]а в действителност това далеч не е така - те са може би единственото печелившо перо[/quote]

    Имате ли конкретни идеи?Или само можете гвоздеи да забивате?

  • 7
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков

    Е! "Демократите" и "пазарни икономисти" на България, в конкретния случай - герберските, успяха да унищожат и БДЖ! Да ни е честито оставането и без железница! В нормалните държави при такива кражби и унищожение революция щеше да се вдигне, но кога България е била нормална държава?!

  • 8
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков

    До коментар [#6] от "xalikarans":

    Аз зная какво трябва да се направи (най-вероятно ще трябва да се разкара от кабинета Дянков). Кога ще ме назначите за консултант към транспортния министър, да ви оправя бакиите, без да се приватизира=краде?

  • 9
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Облигационерите очевадно ще пият една гола студена вода без бяло сладко!

  • 10
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков

    До коментар [#5] от "mnodulgaregforma":

    Можеше държавата, като единствен акционер, да влее финансов ресурс в холдинга (при частните фирми се нарича увеличаване на капитала на дружеството със средства от актуалните акционери, без пласиране на нови акции "навън"), да се покрият задълженията и да се стабилизира състоянието на БДЖ. След това може да се пристъпи и към модернизирането му и превръщането му в ефективен конкурент на останалите видове транспорт (по-конкретно автобусния и самолетния) и като качество. Сигурно такава промяна ще е за сметка на сегашната ниска цена на билетите, но цената на автобусния транспорт е достатъчно висока и позволява известно нарастване цените на БДЖ.

    Всички тези неща чудесно си функционират при френските и японските железници (те също са държавни, подобно на нашата). Да, но у нас те щяха да са възможно, ако целта на управляващите беше различна от разбиването и разпродаването на БДЖ...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход