Реклами ще вдигат продажбите на Pepsi

"Миналата година вдигнахме над 100% инвестициите в телевизионна реклама. През януари 2013 сме с 40% присъствие в телевизионните реклами за газирани напитки. При 4.4% дял на Pepsi и активно присъствие в телевизията, очевидно е, че искаме да се развиваме", казва Димитър Стаматов, маркетинг мениджър на"Куадрант Бевъриджис".

Реклами ще вдигат продажбите на Pepsi

Българският производител "Куадрант Бевъриджис" иска да увеличи пазарния си дял от сегашните 4.4%

Мара Георгиева
15257 прочитания

"Миналата година вдигнахме над 100% инвестициите в телевизионна реклама. През януари 2013 сме с 40% присъствие в телевизионните реклами за газирани напитки. При 4.4% дял на Pepsi и активно присъствие в телевизията, очевидно е, че искаме да се развиваме", казва Димитър Стаматов, маркетинг мениджър на"Куадрант Бевъриджис".


"Миналата година вдигнахме над 100% инвестициите в телевизионна реклама. През януари 2013 сме с 40% присъствие в телевизионните реклами за газирани напитки. При 4.4% дял на Pepsi и активно присъствие в телевизията, очевидно е, че искаме да се развиваме", казва Димитър Стаматов, маркетинг мениджър на"Куадрант Бевъриджис".

"Куадрант Бевъриджис" – компанията, която представлява и бутилира продуктите на Pepsi Co за страната, ще продължи активната си рекламна кампания, като целта е да се вдигнат продажбите на напитките от портфолиото и най-вече на Pepsi.

Сега марката има 4.4% пазарен дял сред безалкохолните тип "кола". Активността се вдигна още през 2012 г., когато според пазарен анализ брутните инвестиции на дружеството в реклама са порасли до 3.12 млн. лв. спрямо 2.48 млн.  година по-рано.

Повече маркетинг

"Живей сега" (Live For Now) е името на глобалната комуникационна кампания на Pepsi за 2013 г., която стартира в България на 15 февруари, обявиха от "Куадрант Бевъриджис". Основният бранд в портфолиото на компанията се радваше на маркетингова подкрепа и през миналата година, при това през всичките й 12 месеца. "Никога преди това не сме имали подобен маркетингов календар, нито подобна продължителна и масирана тв реклама в страната", обобщи досегашните усилия Димитър Стаматов, маркетинг мениджър на"Куадрант Бевъриджис".

Рекламен бюджет от над 3 млн. лв. и годишен ръст от 26% се виждат от данните от мониторинга на Be Media Consultant за 2012 г. Те отразяват рекламните инвестиции на компанията в телевизия, радио, преса и аутдор. Сумата е брутна и не включва бонусите и отстъпките от рекламните тарифи, които за големите рекламодатели понякога надхвърлят 50%. За сравнение - бюджетът на Coca Cola е бил 12.27 млн. лв.

"Новата кампания на Pepsi - Live For Now, има за цел да повиши пазарния дял на напитката и да я направи по-разпознаваема", обясни Димитър Стаматов. По данни на "Nielsen България" Pepsi е с 4.4% пазарен дял през декември 2012 г. в групата на т.нар. колови напитки. При смяната на собствеността през 2007 г. (виж карето) Pepsi беше с 3.4% дял.

Кампанията ще се води по телевизия, радио, интернет, външна реклама, в местата за продажби, във Фейсбук, в You Tube. "Живей сега" включва и промяна в дизайна на капачки, чаши, кенове и др. изделия, свързани с напитката. Eмблематични сгради в столицата също да бъдат боядисани в основните цветове на Pepsi – червено, бяло и синьо, а в Борисовата градина да бъде обособено "Pepsi място за срещи". Музикалната звезда на "Live For Now за 2013 е Бионсе. "Специални промоции в търговската мрежа и игра във Фейсбук ще позволят на печелившите да посетят някой от концертите на Бионсе в Европа, първият от които е в Белград", съобщи Стаматов.

Другите марки в портфолиото

на "Куадрант Бевърджис" е Prisun - лидер в категорията "тихи" (негазирани) напитки със 17% пазарен дял по данни на Nielsen. "Миналата година сменихме визията на бутилката и етикетите. Тази година предвиждаме ценови промоции и телевизионен клип за Prisun", съобщи Димитър Стаматов.

Другият бранд - студеният чай Lipton (в най-високи ценови клас), през тази година ще влезе в малките магазини, обясни Стаматов. Предстоят дегустации и отново тв реклама.

През 2011 г. категорията на студените чайове е отбелязала ръст от 4%, a пазарният дял на Lipton е нараснал с 32% за периода. През 2012 продажбите на Lipton са нараснали с над 40% в литри. "Вярно е, че стартирахме от ниска база, но е факт, че категорията на студения чай се развива стабилно", обобщи Стаматов.

През май 2012 "Куадрант Бевъриджис" започна да предлага на българския пазар и американската спортна напитка Gatorade. Тя е разработена през 1965 г. и е добре известна в световния спорт, но в България тепърва предстои работа за разпознаването й. "През 2012 Gatorade се предлагаше само в столицата, плановете на компанията за тази година включват продажби и в страната", отбеляза Стаматов.

През 2011 г. "Куадрант Бевъриджис" се отказа от концесията за минералната вода "Белово" заради повишените от държавата концесионни такси. След като месеци наред бутилиращият завод работеше на загуба, през октомври същата година фирмата започна да предлага трапезна вода с марката Bellissima. Производството й се извършва в завода на компанията във Велико Търново. По данни на дружеството Bellissima е в Топ 10 сред трапезните води за 2012 г.

През май миналата година "Куадрант" предложи изцяло нов бранд газирани напитки – Fizzy, в два различни вкуса – традиционната българска лимонада и ябълка. Тази година акцентът е върху "по-добър вкус, по-модерна визия и по-атрактивна цена" на Fizzy, съобщи плановете маркетинг мениджърът на компанията.

Окончателни данни за пазара

на безалкохолни напитки в страната през 2012 г. все още няма, но браншовата асоциация на производителите очаква да бъде отчетено потребление от около 1520 млн. литра, или с 1.3% повече от 2011 г. (20 млн. литра). Прогнозите са консумацията на глава от населението да стигне от 200 на 202 литра.

Вероятно потреблението на бутилирани води през 2012 г. ще нарасне с около 12 млн. литра в сравнение с предходната година и ще достигне около 657 млн. литра, съобщи Жана Величкова, председател на браншовата асоциация. Покупките специално на трапезна вода нарастват с много бързи темпове – с 63% за третото тримесечие и 81% за полугодието на 2012 г. спрямо същия период на предходната година.

При коловите напитки, както и при "тихите", обаче се очаква минимален отрицателен ръст за миналата година. Но при студения чай прогнозите са за 8% повишение и общ обем от 30 млн. литра, или с 3 млн. л повече от 2011 г. Колебания има при енергийните и спортните напитки, където също се очаква спад.

Независимо от очакваните колебливи резултати в потреблението на отделните категории напитки, където присъства "Куадрант Бевъриджис", мениджмънтът на фирмата е оптимистично настроен.

"Миналата година вдигнахме над 100% инвестициите в телевизионна реклама. През януари 2013 сме с 40% присъствие в телевизионните реклами за газирани напитки. При 4.4% дял на Pepsi и над 40% присъствие в телевизионните реклами за газирани напитки. При 4.4% дял на Pepsi и над 40% присъствие в телевизията очевидно е, че искаме да се развиваме", обобщава Димитър Стаматов.

Шеста година израелска собственост

През август 2007 г. собствеността над българската бутилираща компания се смени - тя беше купена от Quadrant Beverages за 10 млн. евро. Quadrant е създадена от израелския гражданин Ели Давидай. Той дълги години беше лицето на Pepsi в Румъния и се прочу с това, че за кратко време надви основния си конкурент - Coca Cola, но излезе от пазара в северната съседка, като продаде бизнеса на компанията майка на Pepsi.

Преди сделката българската компания оперираше като "Агрима", която според фирмените регистри беше собственост на кипърска фирма, но според медиите бутилиращото дружество беше контролирано от мениджъра за България на "Лукойл" Валентин Златев и баща му Васил Златев.

Според последния наличен отчет на компанията - този за 2011 г., приходите от продажби на дружеството са 30 млн. лв., а маркетинговите разходи са 1.2 млн. лв. Към декември 2011 г. компанията има дългосрочни заеми и кредити за 8 млн. лв. и краткосрочни за 16 млн. лв. Загубата за годината е 3.6 млн. лв., като е малко по-ниска от отчетения отрицателен финансов резултат през 2010 г.

"Миналата година вдигнахме над 100% инвестициите в телевизионна реклама. През януари 2013 сме с 40% присъствие в телевизионните реклами за газирани напитки. При 4.4% дял на Pepsi и активно присъствие в телевизията, очевидно е, че искаме да се развиваме", казва Димитър Стаматов, маркетинг мениджър на"Куадрант Бевъриджис".

"Куадрант Бевъриджис" – компанията, която представлява и бутилира продуктите на Pepsi Co за страната, ще продължи активната си рекламна кампания, като целта е да се вдигнат продажбите на напитките от портфолиото и най-вече на Pepsi.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


7 коментара
  • 1
    _scythe_ avatar :-|
    _scythe_

    Гнус. Консумацията на безалкохолни напитки те превръща в закръглен плешив дебил.

  • 2
    angelan avatar :-P
    one4all

    За 5 години да пораснеш с цял един процент пазарен дял, това си е страхотен мениджмънт. От друга страна той би могъл да се дължи на отпадането от пазара на множество полулегални производители на лимонада и етър ударени от кризата. Евреите дойдоха у нас с големи амбиций за развитие, но като гледам търговската им сила как още лангърка возила на по 10 - 15 години, май нещо не се получава.
    По отношение ситуацията в Румъния, трябва коректно да признаем, че компанията достигна 35% дял от пазара, но не "надвивайки" прекия конкурент, а поглъщайки дела на множество независими производители.

  • 3
    vassilun avatar :-|
    vassilun

    Пепси е мнооого далеч от Кока-Кола! Кой ли не им бе рекламно лице - Майкъл Джексън дори, но ... Кока-Кола е много голяма и много агресивна на пазара. Използва и незаконни практики като забранява на малки обекти, които продават кока-кола да продават и пепси. Това го прави в цял свят, а не само в България. Опитайте да си поръчате пепси в Макдоналдс!

  • 4
    ivtotev avatar :-|
    Иван Тотев

    Освен за реклама, явно дават пари и за PR.

  • 5
    krok avatar :-|
    Aliz

    До коментар [#3] от "vassilun":

    Това е така само в Европа, в Америка Пепси е н1 и е много по-популярна от Кока Кола. Точно по тази причина най-известните лица са рекламни лица на Пепси. Не случайно в повечето американски филми се забелязват кутийки и вендинг автомати на Пепси

  • 6
    krok avatar :-|
    Aliz

    Не мисля, че само с реклама ще се вдигне пазарния дял. Според мен основния проблем на Пепси в България е, че присъства в много малко магазини и заведения. На мен Пепси ми харесва повече от Кока Кола, но като попитам в заведение и ми кажат, че нямат си поръчвам вода.

  • 7
    vassilun avatar :-|
    vassilun

    [quote#5:"krok"]Америка Пепси е н1 [/quote]

    Четете:

    http://www.businessinsider.com/how-pepsi-lost-cola-war-against-coke-2012-5?op=1


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход