Гледайте на живо:
Бъдещата власт: Асен Василев пред "Капитал" и "Дневник"

Автомобилните продажби в Европа удариха абсолютно дъно

Въпреки цялостния спад на пазара, германските производители увеличават дела си

Продажбите на марката Lexus в Европа са се свили с 47% през януари
Продажбите на марката Lexus в Европа са се свили с 47% през януари
Продажбите на марката Lexus в Европа са се свили с 47% през януари    ©  Reuters
Продажбите на марката Lexus в Европа са се свили с 47% през януари    ©  Reuters
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Продажбите на автомобили в Европейския съюз са достигнали ново историческо дъно в началото на тази година, като Ford, Peugeot Citroen и Toyota отбелязват най-голям спад, оказват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители ACEA. През януари новите регистрации на превозни средства в ЕС са спаднали с 8.7% до 885 159 бройки спрямо 969 219 за същия период на миналата година. Това е най-ниското ниво от 1990 г., когато организацията започва да води статистика.

Щатската компания Ford, която намалява производствения си капацитет чрез затваряне на три завода в Европа, води негативната статистика с 26% спад на продажбите до 61 544 бройки. След нея се нареждат френската Peugeot и японската Toyota, които отчитат по 16% спад. Намаляването на продажбите на Toyota се дължат основно на 47%-то свиване при марката Lexus. Renault и японският й партньор Nissan отчитат спад от съответно 6.1 и 6.4 процента на европейските си продажби.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    birdman avatar :-?
    birdman
    • + 20

    още колко ли дъна ще ударят ....поне 2-3 годинки .

    Нередност?
  • 2
    dekster avatar :-P
    КЛЮЧАРЪ
    • - 13
    • + 8

    Чакам коментари за омразната немска индустрия и как 20-годишни пикапи Тойота били по всички горещи точки на света. Къде са "специалистите"?

    Нередност?
  • 3
    galio avatar :-P
    galio
    • - 4
    • + 37

    До коментар [#2] от "КЛЮЧАРЪ":

    дъното е заради 20-годишните немски автомобили, които не искат да умрат :)

    Нередност?
  • 4
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo
    • - 1
    • + 18

    Нема пари, к'ви нови коли бе...

    Нередност?
  • 5
    oserv avatar :-|
    Patilan
    • - 4
    • + 10

    Много интересно.
    Оказва се че качеството (макар и по-скъпо в лицето на германските коли) надделява над посредатвеността.

    Точно обратното на това което очаквах.

    Нередност?
  • 6
    autobg avatar :-|
    Silvi Milcheva
    • - 3
    • + 4

    Продажбите на нови автомобили в Европа са спаднали...
    Нормално е след като плащаните данъци през годините не са били реални повечето купувачи няма как да докажат доходите си...

    Нередност?
  • 7
    pavlovich avatar :-P
    ........
    • - 1

    [quote#1:"niceprson"]още колко ли дъна ще ударят ...[/quote]
    [quote#0:"Дн"]Автомобилните продажби в Европа удариха АБСОЛЮТНО дъно... [/quote]

    сега следват Други дъна - с обратен знак

    Дъна има докато трябва - Върховете също са по поръчка

    Нередност?
  • 8
    2.5 avatar :-|
    2.5
    • + 3

    абсолютно дъно?
    ...Aбсолютно?
    Адски тенденциозно заглавие на фона на последния абзац.

    Нередност?
  • 9
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 1
    • + 1

    Явно германската нула е по-голяма от останалите :))

    Нередност?
  • 10
    victorius avatar :-|
    victorius
    • + 10

    По малко коли = повече място за хората.

    Нередност?
Нов коментар