С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 19 фев 2013, 14:19, 5506 прочитания

Автомобилните продажби в Европа удариха абсолютно дъно

Въпреки цялостния спад на пазара, германските производители увеличават дела си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Продажбите на автомобили в Европейския съюз са достигнали ново историческо дъно в началото на тази година, като Ford, Peugeot Citroen и Toyota отбелязват най-голям спад, оказват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители ACEA. През януари новите регистрации на превозни средства в ЕС са спаднали с 8.7% до 885 159 бройки спрямо 969 219 за същия период на миналата година. Това е най-ниското ниво от 1990 г., когато организацията започва да води статистика.

Щатската компания Ford, която намалява производствения си капацитет чрез затваряне на три завода в Европа, води негативната статистика с 26% спад на продажбите до 61 544 бройки. След нея се нареждат френската Peugeot и японската Toyota, които отчитат по 16% спад. Намаляването на продажбите на Toyota се дължат основно на 47%-то свиване при марката Lexus. Renault и японският й партньор Nissan отчитат спад от съответно 6.1 и 6.4 процента на европейските си продажби.


На път към ново дъно

След като през 2012 г. европейският автомобилен пазар достигна 17-годишно дъно, анализаторите прогнозират да продължи да се свива и през тази година, увеличавайки ценовия натиск върху производителите. Повечето компании прогнозират свиване на регионалния пазар с още 2 до 5 процента. От средата на миналата година местните производители са обявили съкращаване на 30 хил. работни места, като френските Renault и Peugeot планират да намалят работната сила във Франция с по 17%.

Сред европейските производители големи трудности среща и италианският концерн Fiat, чиито продажби са се свили с 12.4%. При марката Alfa Romeo, около която се гради възстановителната стратегия на групата, сривът на продажбите достига 37%. Изпълнителният директор на Fiat Серджо Марчионе прогнозира, че загубата на компанията за миналата година ще достигне 5 млрд. евро. Ford очаква загубата от европейските операции да се разшири до 2 млрд. долара през тази година спрямо 1.5 млрд. през 2012 г.



Друг американски производител - General Motors, отчита спад на продажбите с 5.2% през януари, а загубите му в Европа са се удвоили до 1.8 млрд. долара през 2012 г. GM планира да затвори фабриката на Opel в Бохум през 2014 г., което ще е първото затваряне на германски автомобилен завод след Втората световна война,

Надеждите за подобряване на общата икономическа ситуация в еврозоната все още не са дали отражение в автомобилния сектор, като германският пазар буди най-много опасения. След като през миналата година показа значителна устойчивост, в първия месец на 2013 г. отчита рязък спад с 8.6%. Германия остава най-голям пазар със 192 090 нови регистрации за януари. Сред другите европейски държави най-значително са паднали продажбите в Италия – 17.6%, Франция – 15.1% и Испания 9.6%. През януари в Испания са продадени 49 671 автомобила, което е с около 1000 по-малко, отколкото в далеч по-малката Белгия. Сред големите пазари единствено Великобритания отчита ръст с 11.5% до 143 643 бройки, с което изпревари Франция като втори най-голям пазар. Според данните на ACEA през януари в България са регистрирани 1132 нови автомобила, спрямо 1345 за същия месец на 2012 г.

"Кризата с продажбите се е разпространила от южните страни към останалата част на Европа, вече никой не е имунизиран. Докато икономическото доверие в региона не се повиши, няма да има никаква промяна в тенденциите", коментира Гиен Куаглиано, президент на италианската изследователска група Promotor, цитиран от Bloomberg.

Кризата не е за всички

Въпреки свиването на вътрешния пазар, германският концерн Volkswagen е увеличил пазарния си дял в Европа, а продажните му в региона са спаднали само с 5.5%. Луксозните германски марки се представят още по-добре, като продажбите на Audi, които са част то VW са сладнали с 1.2%, а BMW и Mercedes-Benz са постигнали ръст от съответно 6.4 и 4.7%. Южнокорейските автомобилостроители също са се представили добре на европейски пазар, като продажбите на Kia са нараснали със 7.7%, а тези на Hyundai са се свили с едва 2.2%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари

Компаниите от сектора може да се оттеглят от дългогодишни мултимилионни сделки

19 окт 2019, 708 прочитания

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 1288 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Danone съкращава 900 служители в Европа

Основният бизнес на компанията с млечни продукти е забавил ръста си до 2% в края на миналата година

Още от Капитал
Германски минерални бани

След 13 години усилия българските балнеохотели бяха одобрени от германските здравни каси

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10