Boeing представя план за връщане на 787 Dreamliner във въздуха
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Boeing представя план за връщане на 787 Dreamliner във въздуха

На 16 януари Boeing 787 на японския авиопревозват ANA бе принуден да се приземи аварийно, което стана основна причина за споране на полетите на Dreamliner

Boeing представя план за връщане на 787 Dreamliner във въздуха

Компанията ще предложи на регулаторите промени в дизайна на проблемните литиево-йонни акумулатори

3834 прочитания

На 16 януари Boeing 787 на японския авиопревозват ANA бе принуден да се приземи аварийно, което стана основна причина за споране на полетите на Dreamliner

© Reuters


Boeing ще представи план за връщане в експлоатация на заземените 787 Dreamliner в рамките на два месеца, включващ предложения за редизайн на проблемните акумулатори на самолета, съобщават щатските медии, цитиращи официални лица от компанията и авиационните регулатори. Преди повече от месец полетите на високотехнологичния Boeing 787 бяха спрени заради поредица от инциденти с този модел лайнери, случили се в рамките на няколко седмици.

Компанията вече е успяла да определи възможните причини за авариите с литиево-йонните акумулатори и смята, че добавянето на изолация между клетките на батериите и други промени в дизайна ще са достатъчни за гарантиране на безопасната им употреба.

Промени в акумулаторите

Вестник New York Times пише, че президентът на подразделението за пътнически самолети на Boeing Реймънд Конър ще представи плана пред Федералната авиационна администрация (FAA) в петък. Регулаторът едва ли ще приеме предложението веднага, но това ще постави начало на дискусия на високо ниво за стандартите, на които Boeing трябва да отговори, за да върне май-модерните си самолети в небето, отбелязва изданието.

Плановете за редизайн на Boeing може да се окажат ключов момент в историята на иновативните пътнически самолети с ниско потребление на гориво, чиито първи представител е 787 Dreamliner. В средата на януари регулаторите в цял свят спряха полетите на самолета, след като акумулаторът на един 787 се запали на летището в Бостън, а дим принуди друг да кацне аварийно в Япония. Само в рамките на няколко седмици имаше и други инциденти с модела, включително пукнатини в стъклото на пилотската кабина и проблеми със спирачните.

Разследващите все още не са установили точните причини за проблемите. Инженерите на Boeing, работещи в сътрудничество с FAA и външни експерти, вече са идентифицирали начините, по които е възможно да се стигне до тези аварии и Boeing ще поиска от властите да потвърдят, че новият дизайн на акумулаторите е по-безопасен.

Според представители на FAA, цитирани от NYT, регулаторът е поискал компанията да подготви по-цялостни предложения за промени, които освен предотвратяване на аварии с акумулаторите, да включват и начини за извеждане на дим или огън извън самолета. Представители на Boeing също са коментирали, че се надяват да направят всички нужни поправки наведнъж, вместо да ги разделят на временни и дългосрочни, тъй като отлагането на някои решение може да изложи компанията на нови проблеми в бъдеще.

Една от съществените промени, заложени в плана на Boeing ще е редизайн на акумулаторите, при който ще бъде поставена изолация в и между всяка от осемте клетки на акумулатора, като също така може да бъде увеличено разстоянието между тях. Това трябва да минимализира риска от това късо съединение и подпалване на една от клетките да се разпространи и в другите, което се е случило при инцидента на бостънското летище според разследващите.

Авиационни експерти очакват да бъдат направени и други поправки, които да намалят вероятността вибрации, подуване или влага да причинят проблеми в акумулаторите. Boeing също така обмисля поставянето на акумулатора в отделен метален контейнер, както и система за мониторинг на всяка отделна клетка.

787 Dreamliner

Boeing вече тества някой от промените, като компанията счита, че до края на следващия месец би могла да подмени акумулаторите на 50-те 787 Dreamliner, опериращи в авиокомпаниите. Властите обаче вероятно ще действат по-бавно и ще изискват повече тестове и проверки, като след FAA последната дума ше има щатското транспортно министерство. Според сържавни служители, цитирани от NYT, полетите на 787 биха могли да бъдат възстановени през април. Отделно от това Boeing е изправен пред задачата да върне доверието на пасажерите най-иновативния си самолет.

Ниското тегло и повишената ефективност на литиево-йонните акъмулатори, в съчетание с корпуса от композитни материали и по-ефективните двигатели дават много преимущества на 787 пред основните му конкуренти. Залогът за Boeing е значителен, защото трябва да плаща милионни обещетения на авиокомпаниите за всеки ден, в който самолетите не летят. Докато не се решат проблемите, компанията също така не може да доставя останалите 800 броя Dreamliner.

Boeing ще представи план за връщане в експлоатация на заземените 787 Dreamliner в рамките на два месеца, включващ предложения за редизайн на проблемните акумулатори на самолета, съобщават щатските медии, цитиращи официални лица от компанията и авиационните регулатори. Преди повече от месец полетите на високотехнологичния Boeing 787 бяха спрени заради поредица от инциденти с този модел лайнери, случили се в рамките на няколко седмици.

Компанията вече е успяла да определи възможните причини за авариите с литиево-йонните акумулатори и смята, че добавянето на изолация между клетките на батериите и други промени в дизайна ще са достатъчни за гарантиране на безопасната им употреба.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    Consumer avatar :-P
    Consumer

    Радвам се и стискам палци от ТУ да не представят план за връщане във въздуха!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK