Защо намалението на тока може и да не е 8%
Извънредното поевтиняване беше отложено за началото на април


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Ден след като парламентът прие оставката на правителството на ГЕРБ, се оказа, че заръката на премиера Бойко Борисов цената на електроенергията да бъде намалена с 8% от 1 март няма да се изпълни. В петък председателят на регулатора (в оставка) Юлиана Иванова заяви, че е по-вероятно извънредно поевтиняване на тока да има от 1 април, отколкото от началото на март.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
23 коментара
Тя разбира от търговия с цигари, къде я търсите за електроенергия?
"И на мен ми се иска намалението да е от 1 март, а не април, защото всички плащаме сметки", каза Иванова.
Да ама лапате по 4-5 бона заплатки, голяма работа, че сте платили 300-400 лв. ток.
Я да взимате 600-700 друга песен ще запеете ...
Интересно ми е защо търсят регулиране надолу в цената на тока само при перото изкупувана електроенергия, защо не се притиснат ЕРП- тата, защо веднъж не излезна да обясни ръководен кадър на някое ЕРП по каква причина служителите на „енергото" са оборудвани с Тойота Хайлукс, како налага ръководни кадри да получават месечна заплата колкото годишната заплата на министър?
Проблемът не е в цените на тока, а в нивото на доходите!
И какво ще стане като се намалят цените??
Няма да се увеличат пенсиите или ще се вдигне някакъв друг данък
Защо населението си мисли, че парите в държавата падат като метеорити от космоса?
До коментар [#3] от "beriya":
Щото зимата, като спре тока на баба Гицка от Долно Уйно, с нещо трябва да се стигне дотам и това нещо обикновено трябва и да мъкне няколко стотин килограма инструменти и материали, затова!
А като си толкова компетентен, да те питам защо им е на депутатите да имат коли 4х4, с мигачи в огледалата за обратно виждане и тук чети много внимателно ТОЧНО 70 ЛИТРА РЕЗЕРВОАР?
И да те светна нещо за последно, Тойота Хайлукс излиза колкото Лада Нива, като и включиш разходите за поддръжка за пет години, просто защото е здрава.
Не е толкова лесно изведнъж да се намалят цените на тока на краен клиент НН например с 15-20%, но не е и невъзможно въпрос на политика на доходите и ценообразуването в енергетиката....
В енергетиката има голям запас за декапитализация за излизане от кризата например?
[quote#4:"Веселин Дечев"]роблемът не е в цените на тока, а в нивото на доходите! [/quote]
Проблемът е в непазарните отношения в сектора. Ако погледнем някой сектор със свободен пазар, да кажем търговията с хранителни стоки, там протестират доставчиците - защото пазарът им изцежда всяка стотинка, а не клиентите.
Тук в енергийния сектор важи разходопокривният принцип. Всяка електроцентрала носи някакви фактури, обяснява колко и било скъпо и иска вдигане на цената. Погледни само в сайта на ДКЕВР какви играчи присъстват. ТЕЦ Видахим, ТЕЦ ВАрна, Топлофикация София - всичките на вносна суровина (виетнамски, украински, индонезииски въглища, съотв. руски газ) и ДКЕВР като им плати солената цена на добив не само храни чужди икономики, но и закопава родните им конкуренти. Това е само един от примерите.
Диференцирана ставка на ДДС, примерно 10-15% веднага ще се отрази на крайната цена...
До коментар [#5] от "Zhelyazkov":
Колега личния ми автомобил е сходен по параметри с Хайлукса, не ми обяснявай кое колко излиза ,камо ли сравнение с Лада Нива с дизелов двигател.
---------------
относно депутатите- там е същата, а доколко едно или друго ти се виждат като незначителен допълнителен разход, то- капка по капка вир, вир по вир язовир. Е сега нашия язовир, е вече заприличал на икономическо блато.
До коментар [#9] от "beriya":
Колега, нека да имам пряко наблюдение върху над 50 Лада Нива, още толкова Форд Рейнджър и почти толкова Тойоти и не забравяй, че с малко преговори и повече бройки една фирма винаги може да си договори доста по- добри условия по гаранцията от обикновен клиент(това не важи за ладите, там си плащаш малко, ама на втората година почват задни мостове и т.н.)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.