Защо намалението на тока може и да не е 8%
Извънредното поевтиняване беше отложено за началото на април


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Ден след като парламентът прие оставката на правителството на ГЕРБ, се оказа, че заръката на премиера Бойко Борисов цената на електроенергията да бъде намалена с 8% от 1 март няма да се изпълни. В петък председателят на регулатора (в оставка) Юлиана Иванова заяви, че е по-вероятно извънредно поевтиняване на тока да има от 1 април, отколкото от началото на март.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
23 коментара
Тя разбира от търговия с цигари, къде я търсите за електроенергия?
"И на мен ми се иска намалението да е от 1 март, а не април, защото всички плащаме сметки", каза Иванова.
Да ама лапате по 4-5 бона заплатки, голяма работа, че сте платили 300-400 лв. ток.
Я да взимате 600-700 друга песен ще запеете ...
Интересно ми е защо търсят регулиране надолу в цената на тока само при перото изкупувана електроенергия, защо не се притиснат ЕРП- тата, защо веднъж не излезна да обясни ръководен кадър на някое ЕРП по каква причина служителите на „енергото" са оборудвани с Тойота Хайлукс, како налага ръководни кадри да получават месечна заплата колкото годишната заплата на министър?
Проблемът не е в цените на тока, а в нивото на доходите!
И какво ще стане като се намалят цените??
Няма да се увеличат пенсиите или ще се вдигне някакъв друг данък
Защо населението си мисли, че парите в държавата падат като метеорити от космоса?
До коментар [#3] от "beriya":
Щото зимата, като спре тока на баба Гицка от Долно Уйно, с нещо трябва да се стигне дотам и това нещо обикновено трябва и да мъкне няколко стотин килограма инструменти и материали, затова!
А като си толкова компетентен, да те питам защо им е на депутатите да имат коли 4х4, с мигачи в огледалата за обратно виждане и тук чети много внимателно ТОЧНО 70 ЛИТРА РЕЗЕРВОАР?
И да те светна нещо за последно, Тойота Хайлукс излиза колкото Лада Нива, като и включиш разходите за поддръжка за пет години, просто защото е здрава.
Не е толкова лесно изведнъж да се намалят цените на тока на краен клиент НН например с 15-20%, но не е и невъзможно въпрос на политика на доходите и ценообразуването в енергетиката....
В енергетиката има голям запас за декапитализация за излизане от кризата например?
[quote#4:"Веселин Дечев"]роблемът не е в цените на тока, а в нивото на доходите! [/quote]
Проблемът е в непазарните отношения в сектора. Ако погледнем някой сектор със свободен пазар, да кажем търговията с хранителни стоки, там протестират доставчиците - защото пазарът им изцежда всяка стотинка, а не клиентите.
Тук в енергийния сектор важи разходопокривният принцип. Всяка електроцентрала носи някакви фактури, обяснява колко и било скъпо и иска вдигане на цената. Погледни само в сайта на ДКЕВР какви играчи присъстват. ТЕЦ Видахим, ТЕЦ ВАрна, Топлофикация София - всичките на вносна суровина (виетнамски, украински, индонезииски въглища, съотв. руски газ) и ДКЕВР като им плати солената цена на добив не само храни чужди икономики, но и закопава родните им конкуренти. Това е само един от примерите.
Диференцирана ставка на ДДС, примерно 10-15% веднага ще се отрази на крайната цена...
До коментар [#5] от "Zhelyazkov":
Колега личния ми автомобил е сходен по параметри с Хайлукса, не ми обяснявай кое колко излиза ,камо ли сравнение с Лада Нива с дизелов двигател.
---------------
относно депутатите- там е същата, а доколко едно или друго ти се виждат като незначителен допълнителен разход, то- капка по капка вир, вир по вир язовир. Е сега нашия язовир, е вече заприличал на икономическо блато.
До коментар [#9] от "beriya":
Колега, нека да имам пряко наблюдение върху над 50 Лада Нива, още толкова Форд Рейнджър и почти толкова Тойоти и не забравяй, че с малко преговори и повече бройки една фирма винаги може да си договори доста по- добри условия по гаранцията от обикновен клиент(това не важи за ладите, там си плащаш малко, ама на втората година почват задни мостове и т.н.)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход