IKEA настъпва в хотелиерския бизнес
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

IKEA настъпва в хотелиерския бизнес

Хотелите на IKEA ще бъдат изграждани на модулен принцип, подобно на мебелите на шведската фирма

IKEA настъпва в хотелиерския бизнес

Шведската компания ще разработва верига бюджетни хотели в сътрудничество с Marriott

6847 прочитания

Хотелите на IKEA ще бъдат изграждани на модулен принцип, подобно на мебелите на шведската фирма

© Reuters


IKEA е един от безспорните примери за успешен бизнес модел благодарение на своите евтини, стилни и сглобяеми мебели. В партньорство с Marriott International шведската компания ще се опита да създаде верига хотели на същия принцип, включвайки се в надпреварата между европейски компании в предлагането на евтини нощувки, съобщи Wall Street Journal. Тази седмица се очаква Marriott да представи дизайна на веригата Moxy, която разработва съвместно с дъщерно дружество на Inter IKEA Group. Компанията-майка на империята IKEA ще инвестира около 500 млн. долара в изграждането на 50 хотела през следващите пет години, като освен с щатската верига, ще си сътрудничи и с европейски оператор на хотели.

Въпреки че може да се очаква, хотелите няма да използват мебели и дизайнери на IKEA. Те обаче ще бъдат изграждани чрез иновативни методи, благодарение на които цената им ще бъде ниска. Повечето хотели ще бъдат построени от предварително произведени модули, които ще бъдат сглобявани на място. Това е същата философия, заложена в мебелите на IKEA, но е нова територия за Marriott. Първият хотел се очаква да бъде отворен в италианския град Милано в рамките на една година. Отделно от новото си сътрудничество с Marriott, IKEA вече разработва осем хотела в Европа.

Евтин, но стилен

Питър Андрюс, който ръководи новия бизнес на Inter IKEA коментира, че компанията търси подходящи места и ще започне изграждането на поне два хотела тази година. Съвместното дружество ще строи бюджетните си хотели в близост до бизнес паркове, летища, гари и спирки на метрото, като големината им ще варира между 150 и 300 стаи, а цената им ще е около 60 евро на нощувка.

Веригата Moxy ще е предназначена "за млади и стилни" туристи с ограничен бюджет. "За нас това е стъпка в съвсем нов икономически сегмент. Смятаме, че ще печели от това, че е нещо ново и комбинира стойност със стил. В Европа по принцип голяма част от продуктите с ниска стойност в този сегмент са лишени от стил", коментира изпълнителният директор на Marriott Арни Соренсон. Оператор на хотелите ще бъде компанията Nordic Hospitality, докато Marriott ще притежава марката и ще осигури своята база данни за клиенти и системата си за резервации.

Ръководството на Inter IKEA обяснява желанието си да инвестира в хотели с това, че секторът изглежда сравнително стабилен на фона на икономическите сътресения в Европа. Това е особено вярно за бюджетните хотели и пътуващи, които досега са отсядали в по-скъпи вериги, но вече търсят как да намалят разходите си. Този сектор в Европа привлича и други сериозни играчи като Accor, Travelodge и One Hotels & Resorts.

Accor вече разполага с 1277 бюджетни хотела с марката Ibis в Европа. "Няма съмнение, че има много потенциал за този сегмент на континента", отбелязва Питър Верховен, оперативен директор на Ibis. Щатската верига Choice Hotels, която поддържа бюджетни брандове като Comfort Inn и Quality, също обяви наскоро, че поставя европейския пазар като основен приоритет.

Настъпление на големите вериги

Един от факторите, които прави Стария континент толкова атрактивен, е това, че за разлика от САЩ голяма част от хотелите не са част от големи вериги. Според денните на британската консултантска фирма Otus & Co около 37% от хотелите в Европа оперират под бранд, докато в САЩ този процент достига 60. "Много хотели е Европа са под натиск и търсят възможност за допълнителни приходи, като бъдат брандирани от някоя голяма верига", отбелязва Стив Джойс, изпълнителен директор на Choice Hotels.

Според данните на Smith Travel Research заетостта в бюджетните хотели в Европа се е покачила до 70% през 2012 г. спрямо 67.1% за предишната година. Същевременно обаче средната цена на нощувка е спаднала с 3.8% до 82.81 долара. Навлизането в този сегмент може да помогне на Marriott да постигне заложената през 2010 г. цел да удвои присъствието си на континента, прибавяйки още 40 хил. стаи към портфолиото си. "Печелим по-малко от очакваното на стая, но от гледна точка на разширението вървим по план", заявява Соренсон.

Moxy ще бъде изправена пред сериозна конкуренция от съществуващите вериги, но според анализаторите има още място за растеж в много държави, включително Германия, Испания и Италия. Засега Marriott и Inter IKEA определят като основни пазари за Moxy Великобритания и Германия, като след тях се нареждат Италия, Австрия и Холандия.

IKEA е един от безспорните примери за успешен бизнес модел благодарение на своите евтини, стилни и сглобяеми мебели. В партньорство с Marriott International шведската компания ще се опита да създаде верига хотели на същия принцип, включвайки се в надпреварата между европейски компании в предлагането на евтини нощувки, съобщи Wall Street Journal. Тази седмица се очаква Marriott да представи дизайна на веригата Moxy, която разработва съвместно с дъщерно дружество на Inter IKEA Group. Компанията-майка на империята IKEA ще инвестира около 500 млн. долара в изграждането на 50 хотела през следващите пет години, като освен с щатската верига, ще си сътрудничи и с европейски оператор на хотели.

Въпреки че може да се очаква, хотелите няма да използват мебели и дизайнери на IKEA. Те обаче ще бъдат изграждани чрез иновативни методи, благодарение на които цената им ще бъде ниска. Повечето хотели ще бъдат построени от предварително произведени модули, които ще бъдат сглобявани на място. Това е същата философия, заложена в мебелите на IKEA, но е нова територия за Marriott. Първият хотел се очаква да бъде отворен в италианския град Милано в рамките на една година. Отделно от новото си сътрудничество с Marriott, IKEA вече разработва осем хотела в Европа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    euronymous avatar :-|
    Euronymous

    А така ! В скандинавия почти всички бюджетни хотелчета и хостели са изцяло обзаведени от ИКЕА.
    Сега ще затвърдят още по-добре.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    винаги съм се чудел що евтините хотели не ги сглобяват от предварително готови стаи...

  • 3
    maximxx avatar :-|
    Максим Александров

    До коментар [#2] от "tucker case":

    Прав си!
    Плюс това, като съм виждал каква утилизация правят икеа на площ 25 кв.м. нещата ще бъдат супер интересни :)

  • 4
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ

    Абе това не се ли чу още преди 8-9 месеца? Филипе, пак си назад с мат'ряла.

  • 5
    petar_333 avatar :-|
    petar_333

    Правилно франчайзингът е най-доброто решение !

  • 6
    milena_82 avatar :-|
    milena_82

    Браво на тях,залагат на ниските цени, добрата закуска и бързия интернет - добра хитринка от тяхна страна!

  • 7
    niki2003 avatar :-|
    niki2003

    Концепцията им "да живееш хитро" е в сила!Браво на тях!

  • 8
    t_ avatar :-|
    t_

    Ще навлязат на доста голям пазар. Дано да отговорят на очакванията - да дадат доста повече, а цената им е около средната, т.е. не залагат на по - ниска цена.

  • 9
    bohrmottelson avatar :-|
    BohrMottelson

    Ясно. Всичко в стаите ще е разпадащ се талаШИТ, а на възглавниците вместо шоколадчета камериерките ще слагат кюфтета от конско.

  • 10
    nefertiti_egipt avatar :-?
    Нефертити

    Мебелите в хотела ще са за еднократно ползване сигурно....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK