С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 5 мар 2013, 12:38, 6654 прочитания

IKEA настъпва в хотелиерския бизнес

Шведската компания ще разработва верига бюджетни хотели в сътрудничество с Marriott

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
IKEA е един от безспорните примери за успешен бизнес модел благодарение на своите евтини, стилни и сглобяеми мебели. В партньорство с Marriott International шведската компания ще се опита да създаде верига хотели на същия принцип, включвайки се в надпреварата между европейски компании в предлагането на евтини нощувки, съобщи Wall Street Journal. Тази седмица се очаква Marriott да представи дизайна на веригата Moxy, която разработва съвместно с дъщерно дружество на Inter IKEA Group. Компанията-майка на империята IKEA ще инвестира около 500 млн. долара в изграждането на 50 хотела през следващите пет години, като освен с щатската верига, ще си сътрудничи и с европейски оператор на хотели.

Въпреки че може да се очаква, хотелите няма да използват мебели и дизайнери на IKEA. Те обаче ще бъдат изграждани чрез иновативни методи, благодарение на които цената им ще бъде ниска. Повечето хотели ще бъдат построени от предварително произведени модули, които ще бъдат сглобявани на място. Това е същата философия, заложена в мебелите на IKEA, но е нова територия за Marriott. Първият хотел се очаква да бъде отворен в италианския град Милано в рамките на една година. Отделно от новото си сътрудничество с Marriott, IKEA вече разработва осем хотела в Европа.


Евтин, но стилен

Питър Андрюс, който ръководи новия бизнес на Inter IKEA коментира, че компанията търси подходящи места и ще започне изграждането на поне два хотела тази година. Съвместното дружество ще строи бюджетните си хотели в близост до бизнес паркове, летища, гари и спирки на метрото, като големината им ще варира между 150 и 300 стаи, а цената им ще е около 60 евро на нощувка.

Веригата Moxy ще е предназначена "за млади и стилни" туристи с ограничен бюджет. "За нас това е стъпка в съвсем нов икономически сегмент. Смятаме, че ще печели от това, че е нещо ново и комбинира стойност със стил. В Европа по принцип голяма част от продуктите с ниска стойност в този сегмент са лишени от стил", коментира изпълнителният директор на Marriott Арни Соренсон. Оператор на хотелите ще бъде компанията Nordic Hospitality, докато Marriott ще притежава марката и ще осигури своята база данни за клиенти и системата си за резервации.



Ръководството на Inter IKEA обяснява желанието си да инвестира в хотели с това, че секторът изглежда сравнително стабилен на фона на икономическите сътресения в Европа. Това е особено вярно за бюджетните хотели и пътуващи, които досега са отсядали в по-скъпи вериги, но вече търсят как да намалят разходите си. Този сектор в Европа привлича и други сериозни играчи като Accor, Travelodge и One Hotels & Resorts.

Accor вече разполага с 1277 бюджетни хотела с марката Ibis в Европа. "Няма съмнение, че има много потенциал за този сегмент на континента", отбелязва Питър Верховен, оперативен директор на Ibis. Щатската верига Choice Hotels, която поддържа бюджетни брандове като Comfort Inn и Quality, също обяви наскоро, че поставя европейския пазар като основен приоритет.

Настъпление на големите вериги

Един от факторите, които прави Стария континент толкова атрактивен, е това, че за разлика от САЩ голяма част от хотелите не са част от големи вериги. Според денните на британската консултантска фирма Otus & Co около 37% от хотелите в Европа оперират под бранд, докато в САЩ този процент достига 60. "Много хотели е Европа са под натиск и търсят възможност за допълнителни приходи, като бъдат брандирани от някоя голяма верига", отбелязва Стив Джойс, изпълнителен директор на Choice Hotels.

Според данните на Smith Travel Research заетостта в бюджетните хотели в Европа се е покачила до 70% през 2012 г. спрямо 67.1% за предишната година. Същевременно обаче средната цена на нощувка е спаднала с 3.8% до 82.81 долара. Навлизането в този сегмент може да помогне на Marriott да постигне заложената през 2010 г. цел да удвои присъствието си на континента, прибавяйки още 40 хил. стаи към портфолиото си. "Печелим по-малко от очакваното на стая, но от гледна точка на разширението вървим по план", заявява Соренсон.

Moxy ще бъде изправена пред сериозна конкуренция от съществуващите вериги, но според анализаторите има още място за растеж в много държави, включително Германия, Испания и Италия. Засега Marriott и Inter IKEA определят като основни пазари за Moxy Великобритания и Германия, като след тях се нареждат Италия, Австрия и Холандия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

HSBC съкращава 35 хил. служители и продава активи за 100 млрд. долара HSBC съкращава 35 хил. служители и продава активи за 100 млрд. долара

Като част от новата си 3-годишна стратегия банката ще промени бизнеса си в САЩ и Европа

18 фев 2020, 231 прочитания

Ръководителят на Vision Fund на Softbank създава нова инвестиционна компания Ръководителят на Vision Fund на Softbank създава нова инвестиционна компания

Визията на новия фонд драстично се различва с тази на главния изпълнителен директор на Softbank, а това създава напрежение сред висшия мениджмънт на компанията

18 фев 2020, 226 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Glencore и Xstrata отчетоха спад на печалбата

Компаниите отложиха крайния срок за сливането си за 16 април

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10