С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 7 мар 2013, 13:05, 4508 прочитания

Carrefour увеличава инвестициите, за да се справи със спадащите печалби

Най-голямата европейска търговска верига е подобрила резултатите си във Франция и Латинска Америка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Френската верига за търговия на дребно Carrefour отчете спад на печалбите за пета поредна година и обяви, че ще увеличи капиталовите си инвестиции в опит да подобри резултатите си през 2013 г. През миналата година печалбата на Carrefour, която е най-голямата търговска верига в Европа и втора в света след Wall-Mart, е спаднала с 2.6% до 2.14 млрд. евро. Комапнията обаче е постигнала увеличение на приходите с 0.9 на сто до 76.78 млрд. евро. Въпреки спада на оперативната печалба, резултатът все пак е по-добър от очакванията на повечето анализатори, до голяма степен благодарение на доброто представяне в основният си пазар Франция. Там продажбите са нараснали с 0.5% до 35.34 млрд. евро, а оперативната печалба – с 3.5% до 929 млн. евро. В останалата част на Европа обаче продажбите са спаднали с 3.1% до 20.87 млрд. евро, а печалбата се е свила с над 20% до 509 млн. евро. Компанията обяснява това с влошените икономически условия в Испания и Италия, които са сред най-тежко ударените от рецесията в еврозоната.

Финансовият директор Пиер-Жан Сивиньон коментира пред Reuters, че компанията се подготвя за тежки икономически условия и през 2013 г., но не даде конкретни прогнози. Carrefour ще разчита и на развиващите се пазари в Латинска Америка, където отчита ръст на продажбите с 4.6% до 14.17 млрд. евро. Доброто представяне най-вече в Бразилия и Аржентина е увеличило оперативната печалба в региона с 14.2% до 608 млн. евро. Като цяло продажбите в Китай и Тайван са нараснали с 0.5%, но увеличението не е успяло да компенсира растящите разходи и инфлацията, поради което печалбата от азиатските пазари е спаднала с 10.3% до 168 млн. евро.


През тази година Carrefour възнамерява да увеличи инвестициите си до 2.2-2.3 млрд. евро спрямо 1.547 млрд. за 2012 г., за да преодолее със слабото представяне на хипермаркетите в Европа, които губят дял от специализирани магазини и тенденцията за преминаване на потребителите към онлайн пазаруване.

През май миналата година ръководството на Carrefour беше поето от ветерана в търговския бизнес Жорж Пласа, който предприе мерки за намаляване на разходите, да подобри ценовата политика и управлението на местно ниво, както и да опрости кошницата от предлагани продукти, особено извън сектора на хранителните стоки.

Съществена част от стратегията за набиране на средства и подсилване на позициите в Европа, Китай и Бразилия, е продажбата на активи и излизането от някои пазари. През миналата година Carrefour набра 2.8 млрд. евро от продажбата на операциите си в Колумбия, Сингапур, Индонезия и Малайзия. Тази стратегия, следвана и от конкуренти като Tesco и Metro, позволи на компанията да намали нетния си дълг с 2.6 млрд. евро до 4.32 млрд. в края на 2012 г. Carrefour също така повиши дивидента от 53 на 58 евро цента.



Част от преструктурирането на бизнеса беше продажбата на дела от съвместното дружество на Marinopoulos Group, с което гръцката фирма стана ексклузивен собственик на правата върху марката Carrefour в Гърция, Кипър, България, Албания и други страни на Балканите чрез Carrefour Marinopoulos. Marinopoulos получи правата да представлява френската верига и в Азербайджан, Грузия и Армения и Казахстан. Carrefour има близо 10 хил. магазина със своята марка в света, като две трети от тях се управляват чрез франчайз или съвместни дружества. Акциите на компанията поскъпнаха с 2.9% до 22 евро, с което поскъпването от началото на годината достига 14%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени" Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени"

Добивът на въглища, петрол и газ вероятно има още по-голяма роля за парниковия ефект в атмосферата

26 фев 2020, 710 прочитания

Шивашката фирма "Омелия" откри нов цех в ардинското село Падина Шивашката фирма "Омелия" откри нов цех в ардинското село Падина

Инвестицията е малка, но ще създаде около 50 работни места

26 фев 2020, 688 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Johnson Controls обмисля продажбата на поделението си за автоелектроника

Намаляващото производство на превозни средства в Европа и засилената конкуренция на Китай свиват маржовете на компанията

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10