Carrefour увеличава инвестициите, за да се справи със спадащите печалби

Най-голямата европейска търговска верига е подобрила резултатите си във Франция и Латинска Америка

Carrefour има близо 10 хил. магазина със своята марка в света, като две трети от тях се управляват чрез франчайз или съвместни дружества.
Carrefour има близо 10 хил. магазина със своята марка в света, като две трети от тях се управляват чрез франчайз или съвместни дружества.
Carrefour има близо 10 хил. магазина със своята марка в света, като две трети от тях се управляват чрез франчайз или съвместни дружества.    ©  Reuters
Carrefour има близо 10 хил. магазина със своята марка в света, като две трети от тях се управляват чрез франчайз или съвместни дружества.    ©  Reuters

Френската верига за търговия на дребно Carrefour отчете спад на печалбите за пета поредна година и обяви, че ще увеличи капиталовите си инвестиции в опит да подобри резултатите си през 2013 г. През миналата година печалбата на Carrefour, която е най-голямата търговска верига в Европа и втора в света след Wall-Mart, е спаднала с 2.6% до 2.14 млрд. евро. Комапнията обаче е постигнала увеличение на приходите с 0.9 на сто до 76.78 млрд. евро. Въпреки спада на оперативната печалба, резултатът все пак е по-добър от очакванията на повечето анализатори, до голяма степен благодарение на доброто представяне в основният си пазар Франция. Там продажбите са нараснали с 0.5% до 35.34 млрд. евро, а оперативната печалба – с 3.5% до 929 млн. евро. В останалата част на Европа обаче продажбите са спаднали с 3.1% до 20.87 млрд. евро, а печалбата се е свила с над 20% до 509 млн. евро. Компанията обяснява това с влошените икономически условия в Испания и Италия, които са сред най-тежко ударените от рецесията в еврозоната.

Финансовият директор Пиер-Жан Сивиньон коментира пред Reuters, че компанията се подготвя за тежки икономически условия и през 2013 г., но не даде конкретни прогнози. Carrefour ще разчита и на развиващите се пазари в Латинска Америка, където отчита ръст на продажбите с 4.6% до 14.17 млрд. евро. Доброто представяне най-вече в Бразилия и Аржентина е увеличило оперативната печалба в региона с 14.2% до 608 млн. евро. Като цяло продажбите в Китай и Тайван са нараснали с 0.5%, но увеличението не е успяло да компенсира растящите разходи и инфлацията, поради което печалбата от азиатските пазари е спаднала с 10.3% до 168 млн. евро.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    georgi960 avatar :-|
    КМЕТ В СЯНКА
    • - 1
    • + 2

    тук имат лоши практики и загубиха моето и на семейството ми доверие !

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал