С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 7 мар 2013, 13:05, 4437 прочитания

Carrefour увеличава инвестициите, за да се справи със спадащите печалби

Най-голямата европейска търговска верига е подобрила резултатите си във Франция и Латинска Америка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Френската верига за търговия на дребно Carrefour отчете спад на печалбите за пета поредна година и обяви, че ще увеличи капиталовите си инвестиции в опит да подобри резултатите си през 2013 г. През миналата година печалбата на Carrefour, която е най-голямата търговска верига в Европа и втора в света след Wall-Mart, е спаднала с 2.6% до 2.14 млрд. евро. Комапнията обаче е постигнала увеличение на приходите с 0.9 на сто до 76.78 млрд. евро. Въпреки спада на оперативната печалба, резултатът все пак е по-добър от очакванията на повечето анализатори, до голяма степен благодарение на доброто представяне в основният си пазар Франция. Там продажбите са нараснали с 0.5% до 35.34 млрд. евро, а оперативната печалба – с 3.5% до 929 млн. евро. В останалата част на Европа обаче продажбите са спаднали с 3.1% до 20.87 млрд. евро, а печалбата се е свила с над 20% до 509 млн. евро. Компанията обяснява това с влошените икономически условия в Испания и Италия, които са сред най-тежко ударените от рецесията в еврозоната.

Финансовият директор Пиер-Жан Сивиньон коментира пред Reuters, че компанията се подготвя за тежки икономически условия и през 2013 г., но не даде конкретни прогнози. Carrefour ще разчита и на развиващите се пазари в Латинска Америка, където отчита ръст на продажбите с 4.6% до 14.17 млрд. евро. Доброто представяне най-вече в Бразилия и Аржентина е увеличило оперативната печалба в региона с 14.2% до 608 млн. евро. Като цяло продажбите в Китай и Тайван са нараснали с 0.5%, но увеличението не е успяло да компенсира растящите разходи и инфлацията, поради което печалбата от азиатските пазари е спаднала с 10.3% до 168 млн. евро.


През тази година Carrefour възнамерява да увеличи инвестициите си до 2.2-2.3 млрд. евро спрямо 1.547 млрд. за 2012 г., за да преодолее със слабото представяне на хипермаркетите в Европа, които губят дял от специализирани магазини и тенденцията за преминаване на потребителите към онлайн пазаруване.

През май миналата година ръководството на Carrefour беше поето от ветерана в търговския бизнес Жорж Пласа, който предприе мерки за намаляване на разходите, да подобри ценовата политика и управлението на местно ниво, както и да опрости кошницата от предлагани продукти, особено извън сектора на хранителните стоки.

Съществена част от стратегията за набиране на средства и подсилване на позициите в Европа, Китай и Бразилия, е продажбата на активи и излизането от някои пазари. През миналата година Carrefour набра 2.8 млрд. евро от продажбата на операциите си в Колумбия, Сингапур, Индонезия и Малайзия. Тази стратегия, следвана и от конкуренти като Tesco и Metro, позволи на компанията да намали нетния си дълг с 2.6 млрд. евро до 4.32 млрд. в края на 2012 г. Carrefour също така повиши дивидента от 53 на 58 евро цента.



Част от преструктурирането на бизнеса беше продажбата на дела от съвместното дружество на Marinopoulos Group, с което гръцката фирма стана ексклузивен собственик на правата върху марката Carrefour в Гърция, Кипър, България, Албания и други страни на Балканите чрез Carrefour Marinopoulos. Marinopoulos получи правата да представлява френската верига и в Азербайджан, Грузия и Армения и Казахстан. Carrefour има близо 10 хил. магазина със своята марка в света, като две трети от тях се управляват чрез франчайз или съвместни дружества. Акциите на компанията поскъпнаха с 2.9% до 22 евро, с което поскъпването от началото на годината достига 14%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank

Крайният срок е 22 ноември, а обучението започва в началото на март

21 окт 2019, 635 прочитания

Екип на Евгени Ангелов и Елвин Гури ще управлява мецанин фонд за 55 млн. евро Екип на Евгени Ангелов и Елвин Гури ще управлява мецанин фонд за 55 млн. евро

Новата структура ще предоставя алтернатива на банковия кредит за малки и средни предприятия

21 окт 2019, 994 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Johnson Controls обмисля продажбата на поделението си за автоелектроника

Намаляващото производство на превозни средства в Европа и засилената конкуренция на Китай свиват маржовете на компанията

Още от Капитал
Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10