Българска фирма предоставя софтуер на Lufthansa
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българска фирма предоставя софтуер на Lufthansa

Българска фирма предоставя софтуер на Lufthansa

Германският превозвач ще използва програмата за търсене на самолетни билети Pricing Cache на компанията "Вайънт"

Юлиян Арнаудов
10387 прочитания

© KAI PFAFFENBACH


Софтуерната компания "Вайънт" става технологичен партньор на германския авиопревозвач Lufthansa. Българската фирма ще доставя програмата Pricing Cache, която е предназначена за търсене на самолетни билети. До момента Lufthansa и туроператорите, които използват авиокомпанията на пазара в Германия, разчитаха на програмата Amadeus, която е на лидер на в този софтуерен сегмент. Сега всички, които искат да разчитат на услугите на германския авиопревозвач на локалния пазар и да резервират билети, ще трябва да използват програмата на "Вайънт".

Стратегическа сделка

"За нас това е стратегическа сделка. Все пак Lufthansa е една от водещите авиокомпании по света с голяма клиентска база", коментира пред "Капитал Daily", изпълнителният директор на "Вайнът" - Ерик Дюма. Той е и бивш вицепрезидент на Tumbleweed, както и на редица други стартиращи компании. Според Дюма "сделката с "Луфтханза" е уникален пробив на български софтуерен продукт на един от най-трудно достъпните пазари за информационни технологии". Pricing Cache превъзхожда своите конкуренти със своята гъвкавост и точност на резултатите. "Продуктът на "Вайънт" се отличава от останалите на пазара с възможността да се дадат много запитвания в рамките на един ден, като същевременно върнатите резултати са максимално прецизни", коментира Дюма. Основни клиенти до момента на "Вайънт" също така са и австрийската Austrian Airlines, Air Baltic, както и много туристически агенции.

Гъвкавото търсене с разнообразие от филтри – максимален бюджет, отворени дати, тематично търсене на дестинации и много други. Голямо предимство за операторите и агенциите е, че с Pricing Cache те не заплащат такси за достъп до данните за текущите цени на билетите, ако няма издаден билет, коментират от компанията. Пазарът е силно конкурентен и в момента основни играчи са системи като Amadeus, Travelport и Sabre.

Специализация

Българската фирма е специализирана в разработването и предлагането на софтуер за туристическата индустрия. Фокусът й пада най-вече в приложения за търсене и резервиране на билети за пътнически полети. "Вайънт" предоставя софтуерни решения за авиокомпании, туристически агенции, както и стартиращи компании в областта на туризма. Водещ инвеститор в компанията е българският инвестиционен фонд NEVEQ, а други акционери са частни инвеститори и фондове от САЩ и Швейцария. "Вайънт" в момента е активна най-вече на пазара в Европа, но по думите на Ерик Дюма в ход са планове за разрастване на бизнеса в нови региони като Северна Америка и Близкия изток.

Софтуерната компания "Вайънт" става технологичен партньор на германския авиопревозвач Lufthansa. Българската фирма ще доставя програмата Pricing Cache, която е предназначена за търсене на самолетни билети. До момента Lufthansa и туроператорите, които използват авиокомпанията на пазара в Германия, разчитаха на програмата Amadeus, която е на лидер на в този софтуерен сегмент. Сега всички, които искат да разчитат на услугите на германския авиопревозвач на локалния пазар и да резервират билети, ще трябва да използват програмата на "Вайънт".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

18 коментара
  • 1
    sjekov avatar :-|
    sjekov

    Браво. Точно се чудих кога някоя друга българска компания ще пробие на международният пазар. Считам че след 10 години outsourcing трябва да се започне с Innovation.

  • 2
    bestbuy avatar :-P
    За да останат ХОРА в България.

    Браво.. Какво друго да кажа.. Това е най-голямата екомерс пазарна ниша - самолетните билети.

  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik

    Toва е добра новина. Ако не се лъжа, за тази фирма се пишеше още преди 5-6 години и разбира се, коментарите отдолу винаги бяха, как такива продукти имало много по света, и че с техните мижави заплати по 1000 евро всичките им кадри се разбягали към конкурентни фирми, където вземали по 3000 евро ;-)

  • 4
    nigmand avatar :-P
    Елена Ангелова

    Браво. Честито на Вайант !!!! Vayant

  • 5
    fred avatar :-|
    Fred

    И от мен браво. И все пак не ми стана ясно това чисто българска фирма ли е или българският клон на някоя голяма чужда компания.

  • 6
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    Браво, добре се предатавят. Нека да има повече такива новини.

  • 7
    victor2 avatar :-|
    victor2

    До 95 година работех в институт в който имаше много програмисти на ниво.След 90та много програмисти заминаха за САЩ. Имали сме добра школа.

  • 8
    gallnare avatar :-?
    Мария

    Каква приятна новина! Луфтханза се решава на революционна стъпка - да скъса със системата Амадеус, заради по-добър продукт, български! Каквото и да си говорим, пак става дума основно за пари ("Голямо предимство за операторите и агенциите е, че с Pricing Cache те не заплащат такси за достъп до данните за текущите цени на билетите, ако няма издаден билет"), но и за много достойнства ("гъвкаво търсене с разнообразие от филтри – максимален бюджет, отворени дати, тематично търсене на дестинации"). Браво!

  • 9
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    интересно има ли таз компания нещо общо с хората които разработваха алгоритъма на lessno.com

  • 10
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.

    До коментар [#9] от "tucker case":

    Според мен по-скоро има повече общо с ТравелСторМакър.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.