Пловдивска фирма купи влекачи Iveco за 3.2 млн. лв.
"Арена - И.Т." ще използва машините за превоз на цимент от Турция
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Пловдивската фирма "Арена - И.Т." стана първата в България, която ще използва влекачи Iveco, задвижвани с метан. Италианският гигант достави 20 машини Stralis CNG (сгъстен природен газ, тоест метан). Стойността на поръчката е 3.2 млн. лв.
"Тествахме първите два Iveco Stralis и при пълно натоварване постигнахме средно между 25-27 кг/100 км разход на гориво. За нас това означава разходи от 32-33 лв. на сто километра. Това доказа важността на природния газ като алтернативен източник на енергия, както и рентабилността и екологичността на инвестицията", заяви управляващият директор на "Арена - И.Т." Иван Тобиев. Според него новите влекачи ще бъдат използвани основно за превоз на цимент от Турция, като един от тях ще бъде управляван от него самия. Бизнесменът смята, че метанът все повече ще се използва в България и този факт се вижда от нарастващия брой станции, които продават горивото в страната. "Арена - И.Т." също има две метан-станции. Според Iveco CNG технологията намалява емисиите от въглероден двуокис и твърди частици и има много по-ниски нива на шум.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
13 коментара
Ама пропуснахте да споменете най-важното предимство на метана - че не може да се преточи в туба от 20 литра. По тази причина повечето общински превозвачи в България никога няма да видят метан. Никога!
До коментар [#1] от "cinik":
Абсолютно. Иначе всички нови градски автобуси трябва да са на метан - хем по чисто, хем по-евтино.
А на всички стари автобуси трябват де се монтират генератори на браунов газ. Икономиите биха били колосални.
[quote#2:"simo87"]А на всички стари автобуси трябват де се монтират генератори на браунов газ. Икономиите биха били колосални.[/quote]
Дали би могъл да приложиш към думите си и някакво доказателство - сайт на голям автомобилен производител, например?
До коментар [#3] от "Dalt":
За съжаление, не, защото е обществена тайна, че големите автомобилни производители са свързани с големите петролни компании и поради тази причина не предлагат серийни автомобили с генератори на браунов газ.
Ясно е, че световното петролно лоби не допуска внедряването на алтернативни източници на задвижване в автомобилите - генератори на браунов газ, електротехнологии и др. алтернативни начини за задвижване.
Иначе и в България има не малко технически грамотни лица, които могат да ви монтират генератор на браунов газ, което ще ви струва от порядъка на 700-800 лева, но ще ви свали разходите за гориво с около една трета.
До коментар [#4] от "simo87":
[quote#4:"simo87"]Иначе и в България има не малко технически грамотни лица, които могат да ви монтират генератор на браунов газ, което ще ви струва от порядъка на 700-800 лева, но ще ви свали разходите за гориво с около една трета. [/quote]
700-800 лв за кофа с вода, два електрода и няколко маркуча - ти майтапиш ли се ??????
Това същите умници ли са дето слагат "магнетизатори" на тръбата за гориво, монтират "плазмени" запалвания, продават чудодейни добавки за дизел/бензин и магически спортни филтри?
Въпросните "български технически гении" сериозно са надживяли епохата си ... перпетум мобиле са се опитвали да изобретят още в средновековието, а въпросния "браунов генератор" си е чисто перпетум мобиле - взема ток от динамото, разделя водата на водород и кислород и после ги подава към цилиндрите, които после въртят динамото.....
Много е странно че има хора да им се вързват на глупостите, но като се замисля за "Flat earth society" и колко поддръжници има че земята е плоска - всичко си идва на мястото.
До коментар [#5] от "dreamboxer":
Много +++
Колко сме доверчиви българите! В случая и образователлната система е виновна.
До коментар [#1] от "cinik":
До коментар [#2] от "simo87":
Момчета,за да се случи това трябва ние,ГРАЖДАНИТЕ да се научим да търсим отговорност и да оказваме нон стоп контрол над администрацията :-)
А относно темата на статията, без връзки и протекции българският бизнес се заражда и развива :-) може някои да дръпват напред с обръчи и прочие, но това трае мандат, два :-) А после идва СРИВЪТ :-)
Затова да следваме старата римска максима: с малки крачки и полека,за да стигнем далеч и задълго :-)
Чудна новина, няма що.
Три милиона и кусур на италианците, за да внасяме цимент от Турция...
Приготвяйте портфейлите.
До коментар [#5] от "dreamboxer":
Изобщо не ти е ясен принципа на работа на генератора на браунов газ. Брауновия газ не гори и двигателят по никакъв начин не представлява перпетум мобиле, просто се подобрява горенето на конвенционалното гориво ( бензин, дизел, олио, метан, пропан-бутан ) и от там се снижава разхода на гориво. Не е тайна, че КПД-то на ДВГ е доста ниско, мисля, че от порядъка на 25-30%. Останалата част от горивото или отива в отделена топлина или в неизгоряло и изхвърлено гориво. Разбира се катализаторите и турбокопресорите понижават малко тези загуби.
До коментар [#9] от "simo87":
До коментар [#9] от "simo87":
Теоретичното възможно КПД на двигател с вътрешно горене е 36%.
И е изчислено преди сто години.Виж в Уики.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.