Италианско обединение печели северния скоростен път на София
Пътната агенция допусна само четири от единадесет кандидати до отваряне на ценови оферти


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Офертите
- "ПОРР Бау" – предложена цена 177.5 млн. лв. без ДДС.Комплексна оценка: 42.2 точки за цена и 44 точки за срок и техническа оферта. Общо 86.2 точки.
- Консорциум ХПВС-ССТ ("Хидрострой", "Пътни строежи Велико Търново", "Пътинженерингстрой", "Пътстрой Бургас", "Водстрой 98"). Предложена цена 149.9 млн. лв. без ДДС.
Комплексна оценка: 50 точки за цена и 29 точки за срок и техническа оферта. Общо 79 точки.
- Консорциум "Север" ("Пътстрой 92", "ГБС Инфраструктурно строителство", "Интегрирани пътни системи" и "Автомагистрали Черно море"). Предложена цена 229.6 млн. лв. без ДДС.
Комплексна оценка: 32.6 точки за цена и 44 точки за срокх и техническа оферта. Общо 76.6 точки.
- Съвместно предприятие "Салини – Импреджило" (Gruppo Salini – Рим и Impregilo – Милано). Предложена цена 189 млн. лв. без ДДС.
Комплексна оценка: 39.7 точки за цена и 50 точки за срок и техническа оферта. Общо 89.7 точки.
Обединението от италиански компании Salini–Impregilo ("Салини - Импреджило") е победител в конкурса за изграждане на Северната скоростна тангента на София. Това стана ясно при отварянето на ценовите оферти за строителството на 16.5-километровото трасе в Агенция "Пътна инфраструктура". Италианските компании са с най-много точки – общо 89.7, формирани от сбора между ценова, техническа оферта и срок за изпълнение. Критерият за избор на победител в тръжната процедура е икономически най-изгодна оферта.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
17 коментара
12 март 2013 г., вечерно тролско меню:
1. Асфалтът не се яде.
2. Най-много се краде от строителството на магистрали.
3. tikvo4a e basi tapiq ne moa povervam naprao na4i
4. Народът излезе на улицата и ги измете.
5. И все пак Станишев завърши повече магистрали.
П. п. Забравих специалитета на собствениците на заведението.
6. Радостина Маркова, "Капитал": Северната скоростна тангента е само една от многото магистрални отсечки, които правителството на Борисов се помъчи да започне, но не успя да завърши преди изборите. С това добрите новини свършват.
[quote#2:"Югозомби"]които правителството на Борисов се помъчи да започне, но не успя да завърши преди изборите[/quote]
Хехе , това ми хареса! Много типично за "независимата" преса.
Абе вие червените тролове не спите ли, бе? Винаги сте на линия, за да осерете и най-хубавите проекти. Ама на изборите ще ядете голямото дърво. То се видя колок ще гласуват за вас - толкова, колкото подкрепиха АЕЦ Белене на референдума - само 10% и пак ще сте извън властта.
Радостина Маркова, моля, опитайте се първо да се ограмотявате по темите, за които предстои да пишете. Защото...
"Северната скоростна тангента е част от проекта София - Калотина. Осъществява връзката между магистралата от сръбската граница и "Хемус" в източна посока, като се очаква да поеме транзитния трафик между тях."
Всъщност Северната скоростна тангента е сред най-важните магистрални отсечки в България. Тя е не само ново трасе на северния околовръстен път на София с облекчаващ столичното движение ефект, но и кръстопът на пан-европейските Коридор 4 и Коридор 8, който ще поеме международния трафик в Софийското поле. По нея ще преминават транзитните потоци, идващи от всички съседни страни и правещи връзка между "Тракия", "Хемус", бъдещата магистрала до Калотина и "Люлин" (т. е. "Струма").
Не мога да си обясня защо дадохте безумни пари да рехабиритирате София-Сливница, а не я направихте директно магистрала.Явно краденето не е неприсъщо на никой човек.
П. п. И още нещо, което често не се отчита у нас. Пан-европейски транспортен коридор №10 започва в Залцбург и преминава през Белград, Ниш и Скопие и достига до Солун, но един негов източен клон свързва Ниш и София. Без особено пресилване може да се каже, че Северната скоростна тангента е кръстопът на 3 коридора, №4, №8 и №10.
s
http://en.wikipedia.org/wiki/Pan-European_corridor
Невиждам нито една основателна причина с предимство да не бъде изградена магистралната отсечка: Кулата-Благоевград-София-П трохан-Видин, а после да се свързваме със сърбите.
Дори Бургас-София-Скопие-Вльора е с предимство,ако гледаме от националните си интереси.
Така,че аман от сърбомани които ни заливат с вечна дружба между двата братски славянски народи. Било в сръбският им вариант, било в югославският им такъв!
До коментар [#8] от "kardinalat":
Било с некомпетентен, но "на всяка манджа мерудиен" спам.
Предложенията Ви са недоразумение, прощавайте кои национални интереси ни свързват със Скопие и Вльора приоритетно?
Не ми отговаряйте.
До коментар [#9] от "Чичи": Незнаех,че Скопие не е български град :-) Но явно сърбоманите с български паспорти и промито съзнание като Вас и София са готови да дадат :-)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.