Италианско обединение печели северния скоростен път на София

Пътната агенция допусна само четири от единадесет кандидати до отваряне на ценови оферти

За да осигури необходимото финансиране за скоростния път, новото служебно правителство трябва да вземе решение за наддоговаряне, уточни председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.
За да осигури необходимото финансиране за скоростния път, новото служебно правителство трябва да вземе решение за наддоговаряне, уточни председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.
За да осигури необходимото финансиране за скоростния път, новото служебно правителство трябва да вземе решение за наддоговаряне, уточни председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.    ©  Мария Съботинова
За да осигури необходимото финансиране за скоростния път, новото служебно правителство трябва да вземе решение за наддоговаряне, уточни председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.    ©  Мария Съботинова
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Офертите 

- "ПОРР Бау" – предложена цена 177.5 млн. лв. без ДДС.

Комплексна оценка: 42.2 точки за цена и 44 точки за срок и техническа оферта. Общо 86.2 точки.

- Консорциум ХПВС-ССТ ("Хидрострой", "Пътни строежи Велико Търново", "Пътинженерингстрой", "Пътстрой Бургас", "Водстрой 98"). Предложена цена 149.9 млн. лв. без ДДС.

Комплексна оценка: 50 точки за цена и 29 точки за срок и техническа оферта. Общо 79 точки.

- Консорциум "Север" ("Пътстрой 92", "ГБС Инфраструктурно строителство", "Интегрирани пътни системи" и "Автомагистрали Черно море"). Предложена цена 229.6 млн. лв. без ДДС.

Комплексна оценка: 32.6 точки за цена и 44 точки за срокх и техническа оферта. Общо 76.6 точки.

- Съвместно предприятие "Салини – Импреджило" (Gruppo Salini – Рим и Impregilo – Милано). Предложена цена 189 млн. лв. без ДДС.

Комплексна оценка: 39.7 точки за цена и 50 точки за срок и техническа оферта. Общо 89.7 точки.

Обединението от италиански компании Salini–Impregilo ("Салини - Импреджило") е победител в конкурса за изграждане на Северната скоростна тангента на София. Това стана ясно при отварянето на ценовите оферти за строителството на 16.5-километровото трасе в Агенция "Пътна инфраструктура". Италианските компании са с най-много точки – общо 89.7, формирани от сбора между ценова, техническа оферта и срок за изпълнение. Критерият за избор на победител в тръжната процедура е икономически най-изгодна оферта.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

17 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    jugozombi avatar :-P

    12 март 2013 г., вечерно тролско меню:
    1. Асфалтът не се яде.
    2. Най-много се краде от строителството на магистрали.
    3. tikvo4a e basi tapiq ne moa povervam naprao na4i
    4. Народът излезе на улицата и ги измете.
    5. И все пак Станишев завърши повече магистрали.

    Нередност?
  • 2
    jugozombi avatar :-P

    П. п. Забравих специалитета на собствениците на заведението.

    6. Радостина Маркова, "Капитал": Северната скоростна тангента е само една от многото магистрални отсечки, които правителството на Борисов се помъчи да започне, но не успя да завърши преди изборите. С това добрите новини свършват.

    Нередност?
  • 3
    karla_hanneman avatar :-P
    Karla c Україна Hanneman
    • - 9
    • + 31

    [quote#2:"Югозомби"]които правителството на Борисов се помъчи да започне, но не успя да завърши преди изборите[/quote]

    Хехе , това ми хареса! Много типично за "независимата" преса.

    Нередност?
  • 4
    vascoo avatar :-|
    Vassco
    • - 13
    • + 48

    Абе вие червените тролове не спите ли, бе? Винаги сте на линия, за да осерете и най-хубавите проекти. Ама на изборите ще ядете голямото дърво. То се видя колок ще гласуват за вас - толкова, колкото подкрепиха АЕЦ Белене на референдума - само 10% и пак ще сте извън властта.

    Нередност?
  • 5
    jugozombi avatar :-?

    Радостина Маркова, моля, опитайте се първо да се ограмотявате по темите, за които предстои да пишете. Защото...

    "Северната скоростна тангента е част от проекта София - Калотина. Осъществява връзката между магистралата от сръбската граница и "Хемус" в източна посока, като се очаква да поеме транзитния трафик между тях."

    Всъщност Северната скоростна тангента е сред най-важните магистрални отсечки в България. Тя е не само ново трасе на северния околовръстен път на София с облекчаващ столичното движение ефект, но и кръстопът на пан-европейските Коридор 4 и Коридор 8, който ще поеме международния трафик в Софийското поле. По нея ще преминават транзитните потоци, идващи от всички съседни страни и правещи връзка между "Тракия", "Хемус", бъдещата магистрала до Калотина и "Люлин" (т. е. "Струма").

    Нередност?
  • 6
    dias avatar :-|
    dias
    • - 29
    • + 9

    Не мога да си обясня защо дадохте безумни пари да рехабиритирате София-Сливница, а не я направихте директно магистрала.Явно краденето не е неприсъщо на никой човек.

    Нередност?
  • 7
    jugozombi avatar :-?

    П. п. И още нещо, което често не се отчита у нас. Пан-европейски транспортен коридор №10 започва в Залцбург и преминава през Белград, Ниш и Скопие и достига до Солун, но един негов източен клон свързва Ниш и София. Без особено пресилване може да се каже, че Северната скоростна тангента е кръстопът на 3 коридора, №4, №8 и №10.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Pan-European_corridors

    Нередност?
  • 8
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 13
    • + 12

    Невиждам нито една основателна причина с предимство да не бъде изградена магистралната отсечка: Кулата-Благоевград-София-Птрохан-Видин, а после да се свързваме със сърбите.

    Дори Бургас-София-Скопие-Вльора е с предимство,ако гледаме от националните си интереси.

    Така,че аман от сърбомани които ни заливат с вечна дружба между двата братски славянски народи. Било в сръбският им вариант, било в югославският им такъв!

    Нередност?
  • 9
    chichi01 avatar :-P
    Чичи (Ice Man's fan)
    • - 10
    • + 9

    До коментар [#8] от "kardinalat":

    Било с некомпетентен, но "на всяка манджа мерудиен" спам.
    Предложенията Ви са недоразумение, прощавайте кои национални интереси ни свързват със Скопие и Вльора приоритетно?
    Не ми отговаряйте.

    Нередност?
  • 10
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 12
    • + 11

    До коментар [#9] от "Чичи": Незнаех,че Скопие не е български град :-) Но явно сърбоманите с български паспорти и промито съзнание като Вас и София са готови да дадат :-)

    Нередност?
Нов коментар