Италианско обединение печели северния скоростен път на София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Италианско обединение печели северния скоростен път на София

За да осигури необходимото финансиране за скоростния път, новото служебно правителство трябва да вземе решение за наддоговаряне, уточни председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.

Италианско обединение печели северния скоростен път на София

Пътната агенция допусна само четири от единадесет кандидати до отваряне на ценови оферти

Радостина Маркова
10569 прочитания

За да осигури необходимото финансиране за скоростния път, новото служебно правителство трябва да вземе решение за наддоговаряне, уточни председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.

© Мария Съботинова


Офертите 

- "ПОРР Бау" – предложена цена 177.5 млн. лв. без ДДС.

Комплексна оценка: 42.2 точки за цена и 44 точки за срок и техническа оферта. Общо 86.2 точки.

- Консорциум ХПВС-ССТ ("Хидрострой", "Пътни строежи Велико Търново", "Пътинженерингстрой", "Пътстрой Бургас", "Водстрой 98"). Предложена цена 149.9 млн. лв. без ДДС.

Комплексна оценка: 50 точки за цена и 29 точки за срок и техническа оферта. Общо 79 точки.

- Консорциум "Север" ("Пътстрой 92", "ГБС Инфраструктурно строителство", "Интегрирани пътни системи" и "Автомагистрали Черно море"). Предложена цена 229.6 млн. лв. без ДДС.

Комплексна оценка: 32.6 точки за цена и 44 точки за срокх и техническа оферта. Общо 76.6 точки.

- Съвместно предприятие "Салини – Импреджило" (Gruppo Salini – Рим и Impregilo – Милано). Предложена цена 189 млн. лв. без ДДС.

Комплексна оценка: 39.7 точки за цена и 50 точки за срок и техническа оферта. Общо 89.7 точки.

Обединението от италиански компании Salini–Impregilo ("Салини - Импреджило") е победител в конкурса за изграждане на Северната скоростна тангента на София. Това стана ясно при отварянето на ценовите оферти за строителството на 16.5-километровото трасе в Агенция "Пътна инфраструктура". Италианските компании са с най-много точки – общо 89.7, формирани от сбора между ценова, техническа оферта и срок за изпълнение. Критерият за избор на победител в тръжната процедура е икономически най-изгодна оферта.

Освен предложението на "Салини - Импреджило" в пътната агенция бяха отворени ценовите оферти на още три компании и обединения от фирми (виж карето). Изненадващо седем от общо единадесет кандидата за строителството на скоростното шосе бяха отстранени преди този етап от тръжната процедура. От агенцията не уточниха за какви нарушения.

Цени и оферти

Най-ниска цена за строителството на Северната скоростна тангента е предложило обединение ХПВС-ССТ, което включва варненската "Хидрострой", "Пътни строежи Велико Търново", близката до банкера Цветан Василев "Водстрой 98",  "Пътстрой Бургас" на Васил Божков и още две фирми. То е предложило цена от 149.9 млн. лв. и има максималните 50 точки за ценова оферта.

За останалите показатели обаче е получило само 29 точки и в крайното класиране е на трето място.

На второ място е класирана австрийската компания "ПОРР Бау" с общо 86.2 точки, а на четвърто със 76.6 точки е консорциум "Север" с участието на "Пътстрой 92" от групата около "Геотехмин", "ГБС инфраструктурно строителство" и други компании (в карето).

Отсечката

Северната скоростна тангента е част от проекта София - Калотина. Осъществява връзката между магистралата от сръбската граница и "Хемус" в източна посока, като се очаква да поеме транзитния трафик между тях. Пътят е с проектна скорост 120 км в час и с габаритите на магистрала (две платна с по три ленти, водещи ивици, ленти за спиране, разделителна ивица и банкети с обща ширина 33 метра). Срокът за завършването му е 18 месеца.

Плановете са строителството да се финансира по програма "Транспорт", но не е ясно дали може да започне в сегашния програмен период заради изчерпаните средства за нови пътища.

Политическо решение

За да осигури необходимото финансиране за скоростния път, новото служебно правителство трябва да вземе решение за наддоговаряне, уточни председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.

Заради изчерпването на средствата по програма "Транспорт" почти сигурно ще бъде отложено и разширението на пътя Мездра - Ботевград, което беше планирано за този програмен период. Трасето е с дължина 31.5 км (променено на 13 март) и е част от европейския коридор IV.

Офертите 

- "ПОРР Бау" – предложена цена 177.5 млн. лв. без ДДС.

Комплексна оценка: 42.2 точки за цена и 44 точки за срок и техническа оферта. Общо 86.2 точки.

- Консорциум ХПВС-ССТ ("Хидрострой", "Пътни строежи Велико Търново", "Пътинженерингстрой", "Пътстрой Бургас", "Водстрой 98"). Предложена цена 149.9 млн. лв. без ДДС.

Комплексна оценка: 50 точки за цена и 29 точки за срок и техническа оферта. Общо 79 точки.

- Консорциум "Север" ("Пътстрой 92", "ГБС Инфраструктурно строителство", "Интегрирани пътни системи" и "Автомагистрали Черно море"). Предложена цена 229.6 млн. лв. без ДДС.

Комплексна оценка: 32.6 точки за цена и 44 точки за срокх и техническа оферта. Общо 76.6 точки.

- Съвместно предприятие "Салини – Импреджило" (Gruppo Salini – Рим и Impregilo – Милано). Предложена цена 189 млн. лв. без ДДС.

Комплексна оценка: 39.7 точки за цена и 50 точки за срок и техническа оферта. Общо 89.7 точки.

Обединението от италиански компании Salini–Impregilo ("Салини - Импреджило") е победител в конкурса за изграждане на Северната скоростна тангента на София. Това стана ясно при отварянето на ценовите оферти за строителството на 16.5-километровото трасе в Агенция "Пътна инфраструктура". Италианските компании са с най-много точки – общо 89.7, формирани от сбора между ценова, техническа оферта и срок за изпълнение. Критерият за избор на победител в тръжната процедура е икономически най-изгодна оферта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

17 коментара
  • 1
    jugozombi avatar :-P

    12 март 2013 г., вечерно тролско меню:
    1. Асфалтът не се яде.
    2. Най-много се краде от строителството на магистрали.
    3. tikvo4a e basi tapiq ne moa povervam naprao na4i
    4. Народът излезе на улицата и ги измете.
    5. И все пак Станишев завърши повече магистрали.

  • 2
    jugozombi avatar :-P

    П. п. Забравих специалитета на собствениците на заведението.

    6. Радостина Маркова, "Капитал": Северната скоростна тангента е само една от многото магистрални отсечки, които правителството на Борисов се помъчи да започне, но не успя да завърши преди изборите. С това добрите новини свършват.

  • 3
    karla_hanneman avatar :-P
    Karla c Україна Hanneman

    [quote#2:"Югозомби"]които правителството на Борисов се помъчи да започне, но не успя да завърши преди изборите[/quote]

    Хехе , това ми хареса! Много типично за "независимата" преса.

  • 4
    vascoo avatar :-|
    Vassco

    Абе вие червените тролове не спите ли, бе? Винаги сте на линия, за да осерете и най-хубавите проекти. Ама на изборите ще ядете голямото дърво. То се видя колок ще гласуват за вас - толкова, колкото подкрепиха АЕЦ Белене на референдума - само 10% и пак ще сте извън властта.

  • 5
    jugozombi avatar :-?

    Радостина Маркова, моля, опитайте се първо да се ограмотявате по темите, за които предстои да пишете. Защото...

    "Северната скоростна тангента е част от проекта София - Калотина. Осъществява връзката между магистралата от сръбската граница и "Хемус" в източна посока, като се очаква да поеме транзитния трафик между тях."

    Всъщност Северната скоростна тангента е сред най-важните магистрални отсечки в България. Тя е не само ново трасе на северния околовръстен път на София с облекчаващ столичното движение ефект, но и кръстопът на пан-европейските Коридор 4 и Коридор 8, който ще поеме международния трафик в Софийското поле. По нея ще преминават транзитните потоци, идващи от всички съседни страни и правещи връзка между "Тракия", "Хемус", бъдещата магистрала до Калотина и "Люлин" (т. е. "Струма").

  • 6
    dias avatar :-|
    dias

    Не мога да си обясня защо дадохте безумни пари да рехабиритирате София-Сливница, а не я направихте директно магистрала.Явно краденето не е неприсъщо на никой човек.

  • 7
    jugozombi avatar :-?

    П. п. И още нещо, което често не се отчита у нас. Пан-европейски транспортен коридор №10 започва в Залцбург и преминава през Белград, Ниш и Скопие и достига до Солун, но един негов източен клон свързва Ниш и София. Без особено пресилване може да се каже, че Северната скоростна тангента е кръстопът на 3 коридора, №4, №8 и №10.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Pan-European_corridors

  • 8
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    Невиждам нито една основателна причина с предимство да не бъде изградена магистралната отсечка: Кулата-Благоевград-София-Птрохан-Видин, а после да се свързваме със сърбите.

    Дори Бургас-София-Скопие-Вльора е с предимство,ако гледаме от националните си интереси.

    Така,че аман от сърбомани които ни заливат с вечна дружба между двата братски славянски народи. Било в сръбският им вариант, било в югославският им такъв!

  • 9
    chichi01 avatar :-P
    Чичи (Ice Man's fan)

    До коментар [#8] от "kardinalat":

    Било с некомпетентен, но "на всяка манджа мерудиен" спам.
    Предложенията Ви са недоразумение, прощавайте кои национални интереси ни свързват със Скопие и Вльора приоритетно?
    Не ми отговаряйте.

  • 10
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    До коментар [#9] от "Чичи": Незнаех,че Скопие не е български град :-) Но явно сърбоманите с български паспорти и промито съзнание като Вас и София са готови да дадат :-)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK