Софийска гара за двама
Обединение между ГБС и фирми, свързани с Цветан Василев, печели поръчката за ремонт на жп сградата
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Конкурсът за ремонта на Централна жп гара в София започна миналата есен при небивал интерес с 50 купени документации, продължи с шест оферти, от които Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) отвори (без покана към медиите) само две ценови предложения. От по-късно дадената информация за съдържанието им се вижда, че печели обединение между "Главболгарстрой", "Водстрой 98" и "Промишлено строителство холдинг" (последните две фирми са свързани с банкера Цветан Василев). Консорциумът, в който ГБС държи 50%, предлага цена от близо 56 млн. лв. без ДДС при прогнозна стойност на проекта от 52 млн. лв. Проектът се финансира от оперативна програма "Транспорт" с 20 млн. евро.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
11 коментара
Taкъв хамбар е твърде голям за гара. В Мюнхен и Виена няма такова чудо. Най-добре е 3/4 от кубатурата да бъде отцепена за целите на някой музей/няколко музея. Ако Гергов продължава да иска 60 милиона евро за ЦУМ, тогава по-добре НИМ да се нанесе в гарата. Хем и от БДЖ ще са доволни, че няма да отопляват целия хамбар.
ПС. Общината отсега да почва процедурата за разчистване на "временните обекти" в предгаровото пространство. Да не се окаже, че пред сграда за 60 милиона лева е останала днешната китайска стена от будки за гащи, дюнери и пица на парче. Нещо повече, не изключвам "знаковите общински съветници", които дърпат конците с будки, сергии и тараби, да издействат удължаване на договорите с нови 20-30 години...
Проекта е правен от Проарх, свързана с Петър Диков... Изобщо цялата работа е за прекратяване. Много голяма наглост.
Накрая ще си останат олигарсите и циганите, пардон ромите, в тази държава...
... да си се крадат взаимно...
Само като стигнах до "свързани" в заглавието и се отказах.
Да ви е честито, българи. И да стягате портмонето, че БДЖ май пак ще му трябва финансова инжекция : ))))
"Обединение между ГБС и фирми, свързани с Цветан Василев, печели поръчката за ремонт на жп сградата"
quelle surprise..
Едва ли има по-грозна гара от тази, добре поне, че махнаха ония гъби
Районът около Централан Гара изглежда е много отблъскващ!
Отдавна плачеше за ремонт. Интересно е, че в подлеза пред гарата такъв е правен неотдавна, но на практика обектите са необитаеми. Единствената им функция е като обществени тоалетни. Същото се отнася и за празните обекти под (не толкова)наскоро демонтираната тента. Не е нормално на по-малко от 1km от президентството да бъде такава кочина. Територията се е превърнала в най-големия нужник, комбонитран с пиаца за проститутки - основно от по-матов десен. А кандидатстваме за културна столица на Европа...
Ремонт ли? Ако гарата беше обитаема, може би щеше да се нуждае от редовна поддръжка и нищо повече. Истинският проблем е че гарата е призрак. Нуждаем се от журналистическо разследване защо това е така и чия грешка е. Най-лесно е сами да предположим, че наемите на магазинчетата са твърде големи, за да бъдат ползвани. Но дали и защо е така? Моля, поразтърсете се за отговорите на тези въпроси.
А иначе, че ГБС е спечелил търг е новина, как да не е! Кучетата си лаят, а керванът печели пари.
До коментар [#5] от "realismisthename":
И аз така, но просто защото ми омръзна от "сериозна журналистика", основана на "непотвърдена информация" .
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.