План 2013: да изляза от България

Словенската верига Mercator твърдо напуска пазара след 4-годишен престой и загуби

Сканираш баркода на бутилката вино, която си избрал и излиза цялата информация за него: сорт, произход, препоръчителна температура на консумация. Отдолу може да избереш и менюто към него с пълно описание на продуктите, рецептите, необходимите количества и цена. Трябва само да отидеш до съседния щанд и да си ги набавиш.

Годината е 2009, мястото – един от най-луксозните магазини на словенската перла Mercator в Любляна. Представители на компанията развеждат група български журналисти из обекта, показват препълнените от изобилие и цветове рафтове, спретнатия и усмихнат персонал.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
49 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 5
    • + 106

    Навлязоха много играчи, чиято добавена стойност се изразяваше в това да отброят парите, да ги защипят в касата и да я затворят със шкембе. Това го могат, хайде не всички, ама достатъчно много, а пазарът се оказа тесен за всички....

    Нередност?
  • 2
    schlupf avatar :-|
    Нищо лично
    • - 3
    • + 84

    Всички искат да продават плодове и зеленчуци. И, сори, ама това почти всеки го може.


    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 74

    [quote#2:"Нищо лично"]Всички искат да продават плодове и зеленчуци. И, сори, ама това почти всеки го може.[/quote]

    С уговорката, че само 50%. Другите 50% мечтаят да ти бутнат кредитче или застраховка.

    Нередност?
  • 4
    ruark avatar :-|
    ruark
    • - 5
    • + 55

    топлата вода е измислена от магазини като била и други вериги.
    не е нужно словенците да я измислят а просто да се наредят до тях и да емитират всичко с малки изключения.
    била отваря само в градовете и то в наеселени квартали и райони.
    словенци почват от стара загора. да бяха почнали от видин и през лом тогава щяха да фалират отвсякъде.
    никои не иска да запали колата и да отиде извън града да си купи краставици и пиле за да не спести дори нищо....

    Нередност?
  • 5
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 4
    • + 67

    [quote#4:"ruark"]никои не иска да запали колата и да отиде извън града да си купи краставици и пиле [/quote]

    Особено ако е от София, тогава ще трябва изгори 1 туба по задръстванията и като се върне у дома, да се върти още 15 минути с колата из махалата, докато намери къде да я "кАчи"

    Нередност?
  • 6
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch
    • - 1
    • + 55

    Слаб мениджмънт с поредица от грешки и грешна стратегия като цяло.

    Нещо напълно нормално.

    Нередност?
  • 7
    tiggo avatar :-|
    Тихомир Гочев
    • - 2
    • + 47

    Е, мениджър на Бриколаж пое Меркатор - където Бриколаж, там и Меркатор - историята се повтаря, макар и Брико-тата да не затворени всичките... поне за сега!

    Нередност?
  • 8
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 2
    • + 68

    "...и смяна на екипа и ръководството, а с него изчезнаха и отговорите на въпроса защо са взимани всички тези грешни решения"

    Една дума ми се върти в главата - корупция! 9 евро на кв. м., 2009-та година, договор за 15 години ... Сладко, сладко!

    Нередност?
  • 9
    honey.bee_1 avatar :-|
    bee
    • + 44

    Така е алъш вериша не върви при това свиване до най-необходимото за голяма част от хората, а и клона натежа място за всички няма. Да навлязат с някое производствено предприятие например може да им потръгне повече, отколкото с бакалиите. Е там май нещата са по-трудни не е като да вземеш едно нещо за Х, а да го продадеш за У.

    Нередност?
  • 10
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 6
    • + 57

    До коментар [#4] от "ruark":


    [quote#4:"ruark"]топлата вода е измислена от магазини като била и други вериги. [/quote]

    Била и ОМВ станаха международни вериги, откакто влязоха в БГ и Румъния. И двете си бяха чисто австрийски компании с 0 експозиция в чужбина. И успехът им е все още под въпрос, макар че се справят добре. Само че влязоха на празен пазар, не е ясно като започне трудното как ще я карат. А Карфур вдигна летвата, определено. Лидъл също подпира, макар и с доста различна концепция. Продаването е изкуство, и това ще става все по-ясно. А три мола трябва да се отворят тази година, с големи паркинги и на комуникативни места и промяна ще има със сигурност. Малката подробност е че в тези магазини средната сметка е над 100 лева, и един обект може да отхапе значим пазарен дял. Та работата се усложнява сериозно. Отделно дето Газпром влиза пък с чисто нова верига бензиностанции а и Лукойл не спира да отваря. Тепърва ще си изясняваме значението да "наситен пазар". Тепърва. Малките са на смъртен одър, средните и тези с неясна концепция са на ход ... Ако Петрол и Фантастико устискат фронта ще е събитие!

    Нередност?
Нов коментар