Baumax отваря втори магазин в София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Baumax отваря втори магазин в София

Директорът на Baumax за България Андраш Шимони

Baumax отваря втори магазин в София

Веригите от типа "направи си сам" растат слабо и само в столицата тази година

Радостина Маркова
11144 прочитания

Директорът на Baumax за България Андраш Шимони

© Цветелина Николаева


Австрийската верига от типа "направи си сам" Baumax отваря втори магазин в София, съобщи изпълнителният директор на българското представителство Андраш Шимони. Обектът е единственият нов за марката през годината и е един от малкото, очаквани на този пазар изобщо. Намира се на околовръстния път в района на жк "Люлин" и е с площ от 15 000 кв.м. Официалното му откриване е на 19 март.

Осми поред

За пет години присъствие на българския пазар магазинът в западната част на София е осмият поред за Baumax. Първият хипермаркет на веригата също бе отворен в София, но в източната част - в рамките на търговски парк "Владимир Вазов" до едноименния булевард.

Към момента Baumax управлява строителни хипермаркети в седем големи града с обща търговска площ от 90 000 кв.м. Това я нарежда сред лидерите на пазара "направи си сам" в страната.

Магазинът в жк "Люлин" ще е с обичайната за обектите на веригата концепция – 40 000 продукта, разделени в четири ключови сектора – строителство, техника, интериор и градина. На площ от 4000 кв.м ще е разположен и Drive In строителен център, където клиентите могат да пазаруват строителни материали директно в автомобилите си. Други предлагани услуги са триизмерно планиране на бани, възможност за изпробване на електрически инструменти, центрове за различни видове подови настилки, за тониране на бои и др.

Само в София

Свитото потребление е основната причина големите вериги в сектора "направи си сам" за момента да не планират сериозно разрастване. Единствената друга, която отваря нов обект тази година, е Mr. Bricolage. Магазинът на френската марка, представлявана в България от "Доверие Брико", също ще е в София. През есента тя открива строителен хипермаркет от 5000 кв.м в Sofia Ring Mall на околовръстния път до IKEA.

Изпълнителният директор на "Доверие Брико" Андрей Евтимов определи София като един от малкото градове с потенциал за разрастване в страната на този етап, докато други локации като Стара Загора, Бургас и Плевен за момента са наситени като площи.

Останалите големи играчи в сектора "направи си сам" - Bauhaus и Praktiker, няма да отварят обекти тази година. Мениджърът на Bauhaus Димитър Димитров уточни, че веригата все още изчиства концепцията си за българския пазар, за да не повтаря дребни грешки от първото си откриване при следващите обекти. Нов хипермаркет на немската верига може да се очаква най-рано през 2014 г., като се работи успоредно по три възможности – в София, Пловдив и Варна.

От Praktiker, които от миналата година развиват online продажби на българския пазар, също не планират нов обект в близките месеци. Плановете са при добро развитие на бизнеса да отворят трети магазин в София през 2014 г.

Пазар и приходи

Въпреки че не показват данни от финансовите си отчети, веригите "направи си сам" определят 2012 г. като относително добра за бизнеса. В годините преди нея той се сви от рекордните 1.1 млрд. евро през 2008 г. до 800-850 млн. евро през 2011 г.

Андрей Евтимов отбелязва, че най-критичен за пазара е бил периодът между 2009 и 2011 г. Докато през последната година спадът на продажбите е бил по-скоро символичен – за "Доверие Брико" например той се е запазил в рамките на 4%, а 2013 г. е започнала обнадеждаващо като продажби. Все пак Андрей Евтимов вижда рискове за бизнеса при евентуално влошаване на икономическата среда и най-вече при по-значим ръст на безработицата, който би довел до нов спад на покупателната способност.

Димитър Димитров от Bauhaus смята, че продажбите в сектора са близо до най-ниските си нива и не очаква нов съществен спад. По думите му веригата, която е на българския пазар от миналия март, е покрила прогнозните си приходи на 98% през първата година. За тази очакванията също са добри на базата на продажбите от зимните месеци.

Австрийската верига от типа "направи си сам" Baumax отваря втори магазин в София, съобщи изпълнителният директор на българското представителство Андраш Шимони. Обектът е единственият нов за марката през годината и е един от малкото, очаквани на този пазар изобщо. Намира се на околовръстния път в района на жк "Люлин" и е с площ от 15 000 кв.м. Официалното му откриване е на 19 март.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.