Трудният път на стъклото
Заради нуждата от големи инвестиции с дълъг период на възвращаемост в производството на стъклени опаковки оцеляват малцина


Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
6-7
пъти средно повече стъклен амбалаж се изнася от България, отколкото се внася
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Един от най-ефектвните начини за стимулиране на рециклирането или по-скоро на разделното събиране, за да има смислено рециклиране после е депозитът върху амбалажа. Само че на някои компании не им изнася това и например ни заливат с пластмасови опаковки за еднократна употреба и съдят разни правителства ако има такива системи за депозит (справка Кока Кола и случаят в Австралия от последния месец). От друга страна и нашето МОСВ излезе с доклад (по-скоро скри доклад) според който такава система не трябва да се въвежда в България. В България се гледат само бизнес интересите, но и то само на някои. Околната среда е и нейното опазване е просто един досаден елемент, който ако може дори да не се включва в цената най-добре. Пък те промените в климата нас не ни засягат или че пластмасата е под път и над път, или пък че тя се произвежда от петрол, който май не се рециклира пък и е изчерпаем. Ако не друго поне умеем да съсипваме.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.