Ryanair купува самолети Boeing за 15.6 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ryanair купува самолети Boeing за 15.6 млрд. долара

Благодарение на сделката с Boeing, Ryanair ще увеличи флота си до 400 самолета

Ryanair купува самолети Boeing за 15.6 млрд. долара

До 2018 г. капацитетът на авиокомпанията трябва да нарасне до 100 млн. пътници годишно

5523 прочитания

Благодарение на сделката с Boeing, Ryanair ще увеличи флота си до 400 самолета

© Reuters


Във вторник ирландската авиокомпания Ryanair обяви, че е поръчала 175 пътнически самолета от Boeing на стойност 15.6 млрд. долара. Сделката, от една страна, е глътка свеж въздух за затруднения щатски производител, а, от друга, е заявка превозвачът да затвърди водещите си позиции при нискотарифните полети, отбелязва Reuters. Поръчката за последното поколение на модела 737-NG утвърждава Ryanair и като една от малкото авиокомпании, които оперират само с лайнери на Boeing. В началото на седмицата друг традиционен клиент на щатската фирма – индонезийската Lion Air, обяви, че е предпочела конкурента Airbus за поръчка на стойност 24 млрд. долара.

Взаимна изгода

Сделката ще подсигури увеличаването на флота на Ryanair до 400 самолета спрямо 300 в момента, като се вземат предвид машините, които ще излязат от употреба, докато бъде изпълнена поръчката. До 2018 г. капацитетът на компанията трябва да нарасне до 100 млн. пътници годишно. Изпълнителният директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри е известен с това, че успява да си осигури изгодни сделки за купуване на самолети по време на сътресения за индустрията. Той не коментира каква отстъпка е постигнал за последната сделка, но каза, че проблемите на  Boeing с модела 787 са създали "възможности и за двете страни".

"Тази сделка затвърждава ценовото ни предимство пред конкурентите в Европа и те всички го разбират. Да се надяваме, че това ще помогне на хората да насочат вниманието си към факта, че Boeing продължава да произвежда великолепни самолети и расте стабилно, вместо към дребните проблеми със 787", коментира О'Лиъри.

Моделът 737NG включва различни разновидности с къс до среден обсег, като основният модел 737-800 струва 89.1 млн. долара. При големи поръчки обаче се правят сериозни отстъпки, които според експерти от индустрията свалят цената до 40 млн. евро. Основен конкурент на 737 се явява Airbus A320. Поръчката идва тъкмо навреме за Boeing, чийто най-модерен модел 787 Dreamliner беше спрян от полети през януари заради серия от аварии. През миналата седмица щатските авиационни регулатори одобриха тестове на предложените от Boeing промени на литиево-йонните акумулатори, които се считат за източник на проблемите.

Оптимизъм за Dreamliner

Производителят прогнозира, че след одобрението полетите на самолета ще могат да бъдат възстановени до седмици, а не до месеци, както очакват повечето експерти. Основният оператор на 787 – японската All Nippon Airways, обаче обяви, че прогнозите на Boeing не са достатъчно сигурни, за да градят плановете си върху тях. Boeing трябва да изплаща милиони долари обезщетения на авиокомпаниите за всеки ден, в който 787 не лети.

Във вторник ирландската авиокомпания Ryanair обяви, че е поръчала 175 пътнически самолета от Boeing на стойност 15.6 млрд. долара. Сделката, от една страна, е глътка свеж въздух за затруднения щатски производител, а, от друга, е заявка превозвачът да затвърди водещите си позиции при нискотарифните полети, отбелязва Reuters. Поръчката за последното поколение на модела 737-NG утвърждава Ryanair и като една от малкото авиокомпании, които оперират само с лайнери на Boeing. В началото на седмицата друг традиционен клиент на щатската фирма – индонезийската Lion Air, обяви, че е предпочела конкурента Airbus за поръчка на стойност 24 млрд. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.

    175 самолета - "дребна поръчка.."

  • 2
    bestbuy avatar :-P
    За да останат ХОРА в България.

    и всеки на цена около 40-45 милиона $.... А сега дами и господа да си припомним новините от вчера, когато БДЖ се оказа , че е купило за 30-40 милиона спални вагончета, всеки от колито по средна цена 2 милиона..

    Разликата - самолетите на Боинг могат да прелитиат океана и са нови, а вагончетата на БДЖ - не могат дори да минат границата ни с Турция, защото шаситата и много от частите са стари, негодни и не могат да се сертифицират от ЕС.


  • 3
    reckless avatar :-P
    Consumer

    До коментар [#2] от "bestbuy":

    Има летящи пътнически вагони, делат ги в Русия, ама никой не ги ще.

  • 4
    2.5 avatar :-P
    2.5

    "каза, че проблемите на Boeing с модела 787 са създали "възможности и за двете страни"."

    ...опазил господ от такива възможности!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK