Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 19 мар 2013, 17:30, 5287 прочитания

Ryanair купува самолети Boeing за 15.6 млрд. долара

До 2018 г. капацитетът на авиокомпанията трябва да нарасне до 100 млн. пътници годишно

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Във вторник ирландската авиокомпания Ryanair обяви, че е поръчала 175 пътнически самолета от Boeing на стойност 15.6 млрд. долара. Сделката, от една страна, е глътка свеж въздух за затруднения щатски производител, а, от друга, е заявка превозвачът да затвърди водещите си позиции при нискотарифните полети, отбелязва Reuters. Поръчката за последното поколение на модела 737-NG утвърждава Ryanair и като една от малкото авиокомпании, които оперират само с лайнери на Boeing. В началото на седмицата друг традиционен клиент на щатската фирма – индонезийската Lion Air, обяви, че е предпочела конкурента Airbus за поръчка на стойност 24 млрд. долара.

Взаимна изгода


Сделката ще подсигури увеличаването на флота на Ryanair до 400 самолета спрямо 300 в момента, като се вземат предвид машините, които ще излязат от употреба, докато бъде изпълнена поръчката. До 2018 г. капацитетът на компанията трябва да нарасне до 100 млн. пътници годишно. Изпълнителният директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри е известен с това, че успява да си осигури изгодни сделки за купуване на самолети по време на сътресения за индустрията. Той не коментира каква отстъпка е постигнал за последната сделка, но каза, че проблемите на  Boeing с модела 787 са създали "възможности и за двете страни".


"Тази сделка затвърждава ценовото ни предимство пред конкурентите в Европа и те всички го разбират. Да се надяваме, че това ще помогне на хората да насочат вниманието си към факта, че Boeing продължава да произвежда великолепни самолети и расте стабилно, вместо към дребните проблеми със 787", коментира О'Лиъри.

Моделът 737NG включва различни разновидности с къс до среден обсег, като основният модел 737-800 струва 89.1 млн. долара. При големи поръчки обаче се правят сериозни отстъпки, които според експерти от индустрията свалят цената до 40 млн. евро. Основен конкурент на 737 се явява Airbus A320. Поръчката идва тъкмо навреме за Boeing, чийто най-модерен модел 787 Dreamliner беше спрян от полети през януари заради серия от аварии. През миналата седмица щатските авиационни регулатори одобриха тестове на предложените от Boeing промени на литиево-йонните акумулатори, които се считат за източник на проблемите.

Оптимизъм за Dreamliner



Производителят прогнозира, че след одобрението полетите на самолета ще могат да бъдат възстановени до седмици, а не до месеци, както очакват повечето експерти. Основният оператор на 787 – японската All Nippon Airways, обаче обяви, че прогнозите на Boeing не са достатъчно сигурни, за да градят плановете си върху тях. Boeing трябва да изплаща милиони долари обезщетения на авиокомпаниите за всеки ден, в който 787 не лети.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Samsung успокои със силни резултати за първото тримесечие Samsung успокои със силни резултати за първото тримесечие

Корейската компания вдига и приходите, и печалбата си, а ударът през второто тримесечие може да бъде смекчен

7 апр 2020, 75 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април)

Coca-cola спря рекламната си комуникация; Брандовете и вирусът; Фестивалът Cannes Lions е отменен и др.

7 апр 2020, 316 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ОТЕ чака оферти за "Глобул" до 10 април

Отлагането е най-вече по настояване на норвежката Telenor

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10