Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 19 мар 2013, 20:16, 11883 прочитания

Тръгва наддаване между такситата за "Летище София"

Само големи превозвачи ще бъдат допуснати до търга за обслужване на аерогарата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Летище София" обяви нов търг за избор на таксиметрова компания, която да обслужва пътниците му през следващите 5 години. Поканата за участие в търга с тайно наддаване е с дата 18 март и е публикувана на сайта на столичната аерогара. Таксиметровите компании ще се състезават за два офиса в салон "Пристигащи" на терминал 2 с прилежащи към тях две стоянки, всяка с по 10 паркоместа. Началната тръжна цена е 4400 евро за офис. Кандидатът ще има и консумативни разноски - 17 евро на месец без ДДС за всеки обект.

Участниците трябва да разполагат с поне 500 коли на възраст до 5 години. "Автомобилите на търговеца трябва да са минимум среден клас, еднородни по съществени технически характеристики, като не по-малко от 200 от тях да са с вместимост на багажния отсек минимум 650 литра", се казва още в съобщението на държавното дружество.


С други думи, участие ще могат да вземат само най-големите. Безспорен лидер на пазара в София е "ОК Супертранс", която по данни от Търговския регистър е собственост на кипърска офшорка с подобно име, но неофициално се свързва с притежателите на Първа инвестиционна банка (ПИБ). Банката винаги е била и основен кредитор на компанията, а с нейни реклами са брандирани и самите автомобили. Компанията притежава и "За 1 евро", като така групата, отъждествявана с ПИБ, държи над една трета от пазара в столицата на база брой автомобили. Втора по големина, с около 800 коли, е "Такси-С-Експрес". Основен акционер в превозвача според Търговския регистър е регистрираната в Елин Пелин "Балкан кейтъринг", която се контролира от "Лев корпорация", свързвана с Алексей Петров. Другият акционер в "Такси-С-Експрес" - АС БГ, пък е собственост на близката на Петров Ива Павлова. Останалите няколко сравнително големи играча са на по няколко физически лица от бранша: "Радио СВ такси" по данни от пазара има над 500 коли и според Търговския регистър е собственост на физически лица, като с най-много акции е самият Емил Игнатов. Приблизително същите са и мащабът, и произходът на "Йес енд Йелоу".

Въпрос на вместимост
От летището не коментираха какви са очакванията им от търга, но според представители на бранша ще се върви към избор на две различни компании, за да има известна конкуренция. "Задължително компаниите ще са две", коментира Емил Игнатов, управител на "Радио СВ такси". Игнатов заяви, че компанията му отговаря на условията, но все още не е взела окончателно решение дали ще участва на търга заради цената.

Други компании все пак видяха известна предначертаност в условията. "Много бих искал да участваме, но документацията е така написана в полза на "ОК Супертранс", че министерството на транспорта е допуснало само един пропуск. А именно - да надпише поръчката с надпис - условия, при които ОК обслужва летище София". Така категорично коментира процедурата Васил Славов, изпълнителен директор на "Такси-С-Експрес". "Причините са няколко - първо, фирмата превозвач трябва да има 500 автомобила на лизинг в момента. Аз разполагам с 200, а останалите са на водачите и това е първата точка, по която отпадаме. Следващите две ограничения са във вместимостта на багажниците на автомобилите и възрастта на колите. Минимумът от 650 литра отговаря само на модела "Фолксваген Кади" - новите коли на "ОК Супертранс". Стандартните автомобили са с вместимост на багажниците 350 - 450 литра. Другото е възрастта на автомобилите до 5 години - законът позволява такситата да са на до 10 години, но само за летището се налагат по-строги изисквания. Другото условие е автоматизирана диспечерска система - някои от колегите имат такива, но вероятно няма да отговорят на други условия. За мен този конкурс е предрешен", каза Славов.



Всичко е ОК
До пролетта на миналата година "Такси-С–Експрес" реално беше една от двете компании с присъствие на летището. Договорът й обаче беше прекратен и така "ОК Супертранс" остана самостоятелен играч там.

"Превозвач сме от първия момент, в който имаше подобен търг и го спечелихме през 2002 г.", коментира Людмил Лазаров, управител на "ОК Супертранс". Сегашният договор на компанията също е за 5 години, като изтича през следващия месец. "Разликата в сравнение с предишните години е, че първоначалният наем за местата на стоянката и офиса на летището е по-висок, но ще участваме. Летището е входът на България и смятаме, че трябва да присъстваме там - всяка година през него минават милиони пътници.

По думите на Лазаров само една голяма компания може да се справи с обслужването на аерогарата и едновременно с това безпроблемно да изпълнява поръчките си за останалата част от града. "Броят на колите, които насочваме там, е различен в зависимост от полетите. Смятам обаче, че превозвач, който не разполага с около 1000 коли в движение в София в един и същ момент, трудно би могъл да се справи с обслужването на летището. В пиковите моменти, за да поемат пътниците, са необходими минимум 300 коли, а в същото време поръчките в столицата трябва да продължат да се обслужват нормално", коментира той.

 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата

"Карол Капитал Мениджмънт" със специален инвестиционен план, съобразен с днешните високи нива на несигурност

2 апр 2020, 82 прочитания

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 523 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Еднодневната война "Близу" - TV7 приключи

Кабелният оператор възстанови излъчването на програмите на телевизията

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10