С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 мар 2013, 19:43, 4542 прочитания

Щастливите 13

Фондът за стартиращи компании Eleven избра третата група компании, които ще финансира

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Тринадесет. Толкова са избраните стартиращи компании, които фондът за дялови инвестиции Eleven ще финансира с по 25 хил. евро. От този месец инвестиционното му портфолио вече наброява 32 млади компании, а екипите стават все по-международни.

Едновременно с това прозорецът за нови проекти ще бъде отворен непрекъснато поне до есента и екипът на Eleven ще разглежда проекти на всеки две седмици.


Новите попълнения

След като събра около 250 кандидатури от около 20 държави по време на третия апликационен прозорец, който затвори в началото на февруари, екипът на Eleven избра щастливите 13, на които да предостави както финансиране, така и менторство и мрежата си от контакти (включително партньорите от Springboard - вече TechStars, и Google). Отборите са от България, Сърбия, Армения, Великобритания, Италия, Хърватия, Южна Африка и САЩ. Проектите им дават решение на проблеми в различни области – за бизнеса, свободното време, модата, и повечето от тях са базирани онлайн.

CaseTrek е първият по азбучен ред одобрен проект и е на екип от Сърбия. Неговата задача е да подобри работата на малки и средни правни фирми, както и на независими консултанти чрез софтуер за мениджмънт на правни казуси. Изцяло сръбските проекти от третата вълна са два. Вторият се нарича Wobeek и представлява онлайн продукт, с който пчеларите да могат по-ефективно да управляват работата си, както и... социална мрежа за пчелари.



С новите 6 изцяло български проекта екипите от България в портфолиото на Eleven стават 19 от общо 32. Първият от новите 6 се казва Clicko. Това е единственият екип, който развива хардуерен продукт. С него ще могат да се отварят врати чрез смартфон. Divesquare също е български проект. Той представлява универсална глобална платформа за хора, които се гмуркат за забавление. Димитър и Мартин пък разработват социална мрежа за фитнес маниаци и инструктори – GymRealm. Другите български проекти са Kid-A-Mom и Store To Door. Те работят върху нов начин, по който децата да гледат любимите си предавания например онлайн. Store To Door е онлайн модна платформа, която ще спомага продажбата на продукти, като ги снима, стилизира и предлага онлайн. Шестият сред българските проекти - WonderSwamp, има за цел да промени начина, по който се създават и разпространяват кратки филмчета онлайн.

Докато във втората вълна от компании имаше само един международно-български екип, то сега тези екипи се увеличават. Единият от тях е заедно с Южна Африка и се казва NumberPicture. Приложението дава решение на скучните стандартни начини да се визуализират данни и в него всеки може да реши как да изглеждат графиките му. Втората съвместна работа на българи с чужденци е Social Ninja. Българско-английският проект представлява инструмент за маркетингови кампании в социалните медии.

Най-международният проект пък е между Армения, Великобритания и Италия. Приложението, което този екип разработва, може да пренесе brainstorming-а* от бялата дъска в дигиталния свят чрез интерактивна платформа. Идеята на Lionsharp е да направи приложението интуитивно, като интегрира жестовете и гласовете на хората. Отбор от Хърватия и САЩ - Zzzzapp, пък разработва решение, чрез което може да се монетизира безплатната wi-fi връзка. Платформа може да предлага интерактивно мултимедийно съдържание, обвързано с мястото, където е достъпна мрежата. Така бизнесът ще може да комуникира с клиентите си чрез още един канал.
Иван и Марко от Хърватия са в процес на създаване на Skiipi. Идеята на тримата е да променят начина, по който хората комуникират, докато се занимават с екстремни спортове, като ски например, и когато е почти невъзможно човек да използва смартфона си.

Нонстоп кандидатстване

Поне до есента екипът на Eleven ще избира компаниите, които финансира, по нов начин. Вместо да отварят прозорец за новите вълни проекти веднъж на тримесечие, те ще ги отсяват непрекъснато на всеки две седмици. Идеята на този метод е, че някои проекти са чувствителни от гледна точка на време и тримесечният срок може да се окаже критичен за тях по думите на Дилян Димитров, партньор в Eleven. Така за одобрените проекти ще има два варианта – или да бъдат финансирани веднага, или да получат насоки от екипа на фонда, за да доразвият идеята си и да получат финансиране със следващата кохорта през есента (или дори по-рано). Според Дилян Димитров проектите, които кандидатстват, стават все по-добри и между тях има все повече конкуренция. Съветът му към екипите е да разгледат компаниите, в които от Eleven са инвестирали досега, за да се ориентират какви проекти финансира фондът, както и да си направят изводи за експертизата, която екипът на Eleven е натрупал в различни сфери.

Гейминг вълната

Екипът на Eleven съвсем скоро ще избере и своята първа гейминг кохорта. Около средата на април най-добрите от повече от петдесет кандидатури ще бъдат селектирани и ще получат финансиране, за да разработват компютърни игри и продукти, свързани с тях. Фондът Eleven получи 12 млн. евро финансиране по евроинициатива JEREMIE и има няколкогодишен мандат да инвестира в компании в начална фаза на развитие със средно 25 хил. евро на проект. Той започна работа през лятото на 2012 г. Общо по JEREMIE бяха отпуснати 21 млн. евро. Останалите 9 млн. евро бяха спечелени от втори мениджърски екип – този на LAUNCHub. Той също заработи през 2012 г. и през февруари подбра своята втора вълна от млади предприемачи.

* мозъчна атака
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Какво научиха авиокомпаниите от NASA 1 Какво научиха авиокомпаниите от NASA

Превозвачите използват космическите технологии, които улесняват полетите

24 авг 2019, 831 прочитания

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 1814 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Българският бизнес на HP расте с още 800 нови работни места

Компанията отваря клиентски център, който ще обслужва потребители в Германия

Плащай, за да живееш

Пациентите с масови заболявания доплащат 300 млн. лв., за да получат лекарства от здравната каса

Новото златно тепе на Крумовград

Първата нова мина в България след социализма започва да работи край Крумовград в местността Ада тепе

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи

20 въпроса: Теодора Димова

Новият роман "Поразените" ни връща към събитията от 1944 г. и вече е в книжарниците