Американският спасител на ГАЗ
През 2013 г. се очаква руската компания да плати данък печалба за пръв път от началото на финансовата криза


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Някогашната гордост на съветското автомобилостроене ГАЗ (Горьковский автомобильный завод) в днешно време е губеща компания, която не е успяла да представи успешен модел от 15 години. През 2009 г. собственикът на предприятието – руският олигарх Олег Дерипаска, натовари със задачата да съживи фирмата бившия вицепрезидент на щатския концерн General Motors Бо Андерсон, което показва колко се е променила автомобилната индустрия през последните десетилетия, пише Wall Street Journal.
Петдесет и седем годишният швед, който е заемал ръководни позиции и в Saab Automobile, има общо 22 години стаж в сектора и е известен с успехите си в орязването на разходи и сключването на сделки. В назначаването му може да се намери символична връзка със създаването на ГАЗ, което започва дейността си през 1932 г. в резултат на споразумение за техническо сътрудничество с Ford Motor. В днешно време предприятието отново разчита на партньорство с чужди компании като GM, Nissan Motor и Renault, благодарение на което миналата година продажбите на лекотоварни автомобили са нараснали с още 11% до 2.94 млн. бройки, след като са скочили с 39 и 30 процента през 2011 и 2010 г.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
13 коментара
"Някои анализатори обаче смятат, че обратът на ГАЗ се дължи до голяма степен на правителствени поръчки и налагането на високи такси за вносни автомобили втора ръка, която дава предимство на произведените в Русия автомобили. "Държавната подкрепа е основният двигател зад сегашната позиция на ГАЗ. Ако властта промени политиката си, това ще е лоша новина за компанията""
>>> Затова 99% от родния "стопански елит" дава за пример я как било в Русия, я в Турция...Досега не съм чул още някой да е дал за пример САЩ, Сингапур или Хонг Конг. Не защото данък печалба от 5% не е привлекателен, а защото при 20% държавно преразпределение шансът за мечтания държавно уреден бизнес клони към нулата.
Режи с флекса, пробивай, заварявай, все Газ-ка си остава! Не ги можете тия работи, като почнем от ЗАЗ та стигнем до ТУ. Дори калашниците във ВМЗ ги правят по-добре.
Но чайките, произведени от този завод като че ли си остават най-емблематични. Доста елегантни коли!
[quote#1:"cinik"]Досега не съм чул още някой да е дал за пример САЩ[/quote]
Kaкво щеше да остане от GM без държавна подкрепа?
Нещо подобно на "анаболните" представители на FIAT по билбордите...
А дали този швед ще е толкова добър, ако се премахнат големите мита за внос на автомобили в Русия??????????
До коментар [#4] от "2.5":
Ами "спасяването" им, всъщност беше демонстрация на държавната гаранция за пенсионната им система. А основното е, че всичките държавни помощи (заеми), се върнаха с лихвата. Дори в началото Форд се дърпаха, ама после решиха да "ползват лесните пари"...
и какво се оказва сега - автомобилен гигант, жив поради държавно субсидиране, възлага на мениджър от финансово самоубила се автомобилна компания, да вдигне на крака друг автомобилен колос, който пък е в колапс поради липса на държавно субсидиране.
иронията на живота?
До коментар [#2] от "Consumer":
Мхм
Даже и бразилците се научиха да правят самолети.
До коментар [#1] от "cinik":
Всички автомобилни компании в някакъв момент са получавали държавна помощ. А и е нормално една държава да защитава производството си.
До коментар [#8] от "rainbou1":
Правят Embraer и им се получава, че и ТИМ Сеир си купиха. А големия брат все за война се готви, прави изтребители и ракетни установки, никаква промяна на мисленете от време оно.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.