Американският спасител на ГАЗ
През 2013 г. се очаква руската компания да плати данък печалба за пръв път от началото на финансовата криза


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Някогашната гордост на съветското автомобилостроене ГАЗ (Горьковский автомобильный завод) в днешно време е губеща компания, която не е успяла да представи успешен модел от 15 години. През 2009 г. собственикът на предприятието – руският олигарх Олег Дерипаска, натовари със задачата да съживи фирмата бившия вицепрезидент на щатския концерн General Motors Бо Андерсон, което показва колко се е променила автомобилната индустрия през последните десетилетия, пише Wall Street Journal.
Петдесет и седем годишният швед, който е заемал ръководни позиции и в Saab Automobile, има общо 22 години стаж в сектора и е известен с успехите си в орязването на разходи и сключването на сделки. В назначаването му може да се намери символична връзка със създаването на ГАЗ, което започва дейността си през 1932 г. в резултат на споразумение за техническо сътрудничество с Ford Motor. В днешно време предприятието отново разчита на партньорство с чужди компании като GM, Nissan Motor и Renault, благодарение на което миналата година продажбите на лекотоварни автомобили са нараснали с още 11% до 2.94 млн. бройки, след като са скочили с 39 и 30 процента през 2011 и 2010 г.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
13 коментара
"Някои анализатори обаче смятат, че обратът на ГАЗ се дължи до голяма степен на правителствени поръчки и налагането на високи такси за вносни автомобили втора ръка, която дава предимство на произведените в Русия автомобили. "Държавната подкрепа е основният двигател зад сегашната позиция на ГАЗ. Ако властта промени политиката си, това ще е лоша новина за компанията""
>>> Затова 99% от родния "стопански елит" дава за пример я как било в Русия, я в Турция...Досега не съм чул още някой да е дал за пример САЩ, Сингапур или Хонг Конг. Не защото данък печалба от 5% не е привлекателен, а защото при 20% държавно преразпределение шансът за мечтания държавно уреден бизнес клони към нулата.
Режи с флекса, пробивай, заварявай, все Газ-ка си остава! Не ги можете тия работи, като почнем от ЗАЗ та стигнем до ТУ. Дори калашниците във ВМЗ ги правят по-добре.
Но чайките, произведени от този завод като че ли си остават най-емблематични. Доста елегантни коли!
[quote#1:"cinik"]Досега не съм чул още някой да е дал за пример САЩ[/quote]
Kaкво щеше да остане от GM без държавна подкрепа?
Нещо подобно на "анаболните" представители на FIAT по билбордите...
А дали този швед ще е толкова добър, ако се премахнат големите мита за внос на автомобили в Русия??????????
До коментар [#4] от "2.5":
Ами "спасяването" им, всъщност беше демонстрация на държавната гаранция за пенсионната им система. А основното е, че всичките държавни помощи (заеми), се върнаха с лихвата. Дори в началото Форд се дърпаха, ама после решиха да "ползват лесните пари"...
и какво се оказва сега - автомобилен гигант, жив поради държавно субсидиране, възлага на мениджър от финансово самоубила се автомобилна компания, да вдигне на крака друг автомобилен колос, който пък е в колапс поради липса на държавно субсидиране.
иронията на живота?
До коментар [#2] от "Consumer":
Мхм
Даже и бразилците се научиха да правят самолети.
До коментар [#1] от "cinik":
Всички автомобилни компании в някакъв момент са получавали държавна помощ. А и е нормално една държава да защитава производството си.
До коментар [#8] от "rainbou1":
Правят Embraer и им се получава, че и ТИМ Сеир си купиха. А големия брат все за война се готви, прави изтребители и ракетни установки, никаква промяна на мисленете от време оно.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход