Walmart влиза в пряк двубой с Amazon в онлайн продажбите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Walmart влиза в пряк двубой с Amazon в онлайн продажбите

Walmart обмисля радикален план, позволяващ на клиентите на техните над 4000 магазина да получават там пратките си от онлайн пазаруването.

Walmart влиза в пряк двубой с Amazon в онлайн продажбите

Амбицията на веригата може да промени и модела на куриерските услуги

Христо Съйнов
6466 прочитания

Walmart обмисля радикален план, позволяващ на клиентите на техните над 4000 магазина да получават там пратките си от онлайн пазаруването.

© Rick Wilking


Най-голямата верига за търговия на дребно в света Walmart хвърли ръкавица на онлайн лидера по продажби Amazon. Walmart иска да увеличи значително пазарния си дял на този пазар и обяви, че  ще инвестира допълнително средства за това, съобщи Financial Times.

Ръководството на търговската верига обяви, че компанията ще се насочи към потребители с доходи между 30 хил. и 60 хил. долара на година, тъй като техният дял в онлайн пазаруването се увеличава с най-бързи темпове. Тези клиенти, които са малко по-високо платени от средното ниво, всъщност се оказват и склонни да пазаруват онлайн.

Именно и за това Walmart, въпреки няколкото неуспешни опита досега, отново ще опита да конкурира онлайн лидера по продажби – Amazon. Плюс това конкуренцията ще бъде на основни пазари, където клиентите им се припокриват - САЩ, Великобритания, Китай и Япония.

Walmart обмисля радикален план, позволяващ на клиентите да получават пратките в над 4000 магазина на веригата, което може да доведе и до промяна в модела на куриерските услуги. Това е основната част от стратегията, чрез която компанията се надява по-успешно да се конкурира с Amazon.

"Там където сме силни, сме лидери, затова сега се стремим към това, което нямаме", каза Ний Аш, изпълнителен директор на Walmart, отговарящ за електронната търговия. "Чрез електронната търговия можем да стигнем до всеки един клиент в света, без значение къде живее той или колко печели".

Анализаторите очакват Walmart да генерира приходи от 491 млрд. долара през текущата финансова година, а от компанията прогнозират, че онлайн продажбите ще надхвърлят 9 млрд., което е едва под 2% от общите им постъпления.

Amazon е лидер в сектора на онлайн продажбите с продажби за 61 млрд. долара през миналата година, а Кати Бюдоан, директорът на отдела за продажби на модни артикули, заяви пред FT: "Ние знаем, че над половината от най-богатите американци са пазарували чрез Amazon през последните 12 месеца. Така че  имаме невероятно богата клиентска база".

В отговор на това Джоел Андерсън, изпълнителния директор, отговарящ за онлайн търговията на Walmart в САЩ, заяви, че компанията има много клиенит с годишни доходи над 60 хил. и над 100 хил. долара.

Най-голямата верига за търговия на дребно в света Walmart хвърли ръкавица на онлайн лидера по продажби Amazon. Walmart иска да увеличи значително пазарния си дял на този пазар и обяви, че  ще инвестира допълнително средства за това, съобщи Financial Times.

Ръководството на търговската верига обяви, че компанията ще се насочи към потребители с доходи между 30 хил. и 60 хил. долара на година, тъй като техният дял в онлайн пазаруването се увеличава с най-бързи темпове. Тези клиенти, които са малко по-високо платени от средното ниво, всъщност се оказват и склонни да пазаруват онлайн.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

13 коментара
  • 1
    nedyalkodonev avatar :-|
    nedyalkodonev

    Да. Интернет е най-важната и печеливша среда за търговия.

    Тук, в България, се строят молове за 100 милиона евро...в САЩ, Китай и Англия се инвестира в мрежи, сървъри и софтуеър за електронна търговия.

    Амазаон, ТаоБао, Ибей и Алибаба струват около 100 милиарда и правят на година повече от онлайн търговия.

    Единствено логистичните центрове за електронна търговия имат бъдеще. И тук в България.

    Бетонените молове не могат да се конкурират с милионите потенциални клиенти в интернет, които от дома си, с едно кликане на мишката пазаруват и покупките им идват до вратата.

    Куриерските фирми и логистичните центрове за обслужване на онлайн търговията са печелившата инвестиция.

    Хубавото е, че бетонените молове са потенциални логистични центрове за онлайн търговия.

  • 2
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.

    Ново 20-се... Уолмарт да не би да искат да задминат амазон в електронната търговия ? Малко ми е чудно как ще стане - потребителите им са съвършенно различни.

  • 3
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.

    [quote#1:"nedyalkodonev"]Бетоненте молове не могат да се конкурират с милионите потенциални клиенти в интернет, които от дома си, с едно кликане на мишката пазаруват и покупките им идват до вратата. [/quote]
    Електронна търговия в България трудно ще има, докато спедиторските/куриерските фирми са малоумни.... Те нито знаят за какво иде реч, нито помагат на Онлайн бизнесите да растат, осигурявайки им необходимото качество. (Личен опит).

  • 4
    nedyalkodonev avatar :-|
    nedyalkodonev

    Електронна търговия в България има и някои интернет предприемачи се справят според мен отлично - store.bg

    Редовно купувам онлайн и куриерските услуги ми струват 3-5 лева на поръчка.

    Естествено винаги може да искаме по-евтино.



  • 5
    bohrmottelson avatar :-|
    BohrMottelson

    "Walmart обмисля радикален план, позволяващ на клиентите да получават пратките в над 4000 магазина на веригата, което може да доведе и до промяна в модела на куриерските услуги."


    В Уолмарт са явно гении на електронната търговия.
    Не съм маркетингов корифей, но да допуснем, че искам да си купя продукт А. Нека също да допуснем, че А е сравнително разпространена стока, а не нещо рядко, като да кажем хайвер от белуга, изстискан лично от Алла Пугачова.
    Имам 2 избора. Ако съм супернетърпелив и искам А незабавно, качвам се в колата, карам 10км(или колкото трябва) до магазина и купувам А.
    Може да е малко по-скъпо, но пък не трябва да чакам.
    Другият вариант е да го поръчам онлайн (вероятно ще е по-изгодно) и да изчакам няколко дни. Преимуществото в този случай е, че ще ми го доставят в къщи и не трябва да изгоря туба бензин и да се разкарвам.

    Маркетинговите стратези от Уолмарт, обаче, са визионери и създават трети избор, при който съчетават безполезното с неприятното.
    В този случай ще чакаш няколко дни А да пристигне до местния Уолмарт, ще платиш цена като в магазина и на всичкото отгоре ще трябва да се разкарваш до там.

  • 6
    ivanchola avatar :-P
    ivanchoLA

    ОИДЕ АМАЗОН ...

  • 7
    pinotgrigio avatar :-|
    pinotgrigio

    WalMart продава само нови неща. Всичко което можв да бъде поръчано он-лаин е по-скъпо, но и по-качествено. Почти всичките им он-лаин продукти не се предлагат във обикновените им магазини.
    Амазон продават много неща и то скъпо, като много от продуктите им са използувани (втора употреба) .
    Мои познат преди няколко месеца продаде през Амазон фотоапарат, който беше използван.Беше много запазен и със оргиналната опаковка.
    Беше продаден като нов артикул.
    Амазон и Ибеи продават стоки със съмнително качество и произход.

  • 8
    vegard avatar :-?
    Moonshine

    До коментар [#7] от "pinotgrigio":

    Онлайн пазаруването също изисква някаква потребителска култура. Как пък аз не си купих от Амазон нещо втора употреба, развалено или по-скъпо, отколкото в магазина?

  • 9
    nedyalkodonev avatar :-|
    nedyalkodonev

    Амазон на Джеф Безос използват собствен транспорт и огромни логистични бази. Собствения транспорт им позволява да продават книги на цена 0.10 цента и да печелят от доставката.

    Отделно технологично са светлини години пред Уолмарт, креативността на уеб решенията им, голямата база, свикнали да пазаруват клиенти в Амазон, както и програмата да дават под наем виртуални магазини на дребни търговци, ги правят извънредно популярни.

    Всъщност Амазон е един огромен мол, в който търговците могат да наемат магазини срещу 30 долара на месец и процент от продажбата, която дават на Амазон.

  • 10
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.

    [quote#4:"nedyalkodonev"] интернет предприемачи се справят според мен отлично - store.bg [/quote]
    Тия пък са толкова жалки.... Помня ги отпреди 10 години - продават основно чалга, а когато съм се опитвал да купя нещо смислено - книга напр. никога не се е получавало.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK