С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 31 мар 2013, 23:51, 10641 прочитания

Нова нискотарифна авиокомпания Hop! започва да лети в Европа

Тя е създадена от френско-холандската група Air France-KLM

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Нова нискотарифна авиокомпания Hop! започва дейност от 31 март в Западна Европа. Тя е създадена от френско-холандската група Air France-KLM в опит да реагира на конкуренцията от превозвачи, предлагащи относително ниски цени за полетите си.

Поредната полумярка на Air France-KLM


Действията на Air France-KLM обаче се определят от Aviation week като полумярка, която едва ли ще промени много пазара, защото, въпреки че демонстрира недвусмислено желанието си да се пребори с нискотарифните компании, новото ръководство не стига докрай с предприемането на нужните мерки.

В началото на 90-те години на миналия век компанията се отнесе с пренебрежение към конкуренцията от страна на нискотарифните компании, за да се стигне до днешната реалност, вторият по големина "френски" оператор на вътрешни линия във Франция, да е британската EasyJet.

Hop! е резултат от сливането на три регионални превозвача - Brit Air, Regional Air и Airlinair, и е част от програмата за преструктуриране на бизнеса на  Air France-KLM в сегмента на късите и средно дългите полети, в който през 2011 г. загубата достигна 700 млн. евро. Съгласно тригодишна програма за реформа на този бизнес до 2015 г. ще бъдат съкратени 5000 служители.



И въпреки че на хартия проектът изглежда рационализаторски, в действителност се оказва, че трите компании и след процеса по сливане ще изглеждат по същия начин, само че ще работят под общ нов бранд. И трите седалища на компаниите си остават и няма да бъде съкращавана администрация и ръководни кадри, а намаляването на персонала ще става само след закриване на места при пенсиониране или напускане. Новата компания ще се ръководи от Лионел Герен, който досега оглавяваше Airlinair.

Проблемите си остават

Регионалната авиокомпания ще започне с 530 полета дневно до 136 места в Европа (32 дестинации се обслужват от Air France), като еднопосочните билети започват от 55 евро (плюс такса за издаване). Тази сума покрива само билета и ръчен багаж до 12 кг, за куфар с тегло до 23 кг се плащат 15 евро (при чекиране онлайн) или 30 евро (на аерогарата).

Вторият чекиран багаж добавя сума, равна на тази на полета (44-55 евро). Анализаторите обаче не виждат възможност новата компания да излезе на печалба, ако не продава по-скъпи билети от конкурентите си в лицето на Ryanair, EasyJet, Vueling и най-вече на агресивните нови играчи като Volotea, което без сериозно съкращаване на разходите изглежда трудно постижимо.

Компанията притежава 98 самолета с капацитет от 48 до 100 места, което е другият проблем, защото, ако като големина на флота това изглежда достатъчно, то се оказва, че експлоатираните самолети са твърде различни. Самолетите са Embraer E-Jet, Bombardier CRJ и ATR 42/72 в различни варианти, а за момента никаква мащабна подмяна на авиопарка не се планира.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven

Участниците могат да получат инвестиция от 100 хил. евро

16 фев 2020, 1586 прочитания

Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години

Японският автомобилен производител се бори с имиджови щети и намаляващите продажби в САЩ

16 фев 2020, 1226 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Офшорна компания купи 9.9% от КТБ

DEWA International придоби дела от компанията на мажоритарния акционер в банката Цветан Василев "ТЦ-ИМЕ" за 54.4 млн. лв.

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10