Нова нискотарифна авиокомпания Hop! започва да лети в Европа

Тя е създадена от френско-холандската група Air France-KLM

Нова нискотарифна авиокомпания Hop! започва дейност от 31 март в Западна Европа. Тя е създадена от френско-холандската група Air France-KLM в опит да реагира на конкуренцията от превозвачи, предлагащи относително ниски цени за полетите си.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
12 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    mnogosamkrasiva avatar :-|
    mnogosamkrasiva
    • - 13
    • + 33

    За съжаление напоследък идеята за нискотарифните компании се провали. Вече цените на билетите им са почти като на нормалните компании, но с някои доста големи ограничения. Да видим тази дали ще ни предостави нещо ново.

    Нередност?
  • 2
    g.e.m. avatar :-P
    ГЕМ
    • - 8
    • + 30

    То на нискотарифните компании нискотарифно им остана май само името...

    Нередност?
  • 3
    superbg avatar :-|
    superbg
    • - 1
    • + 17

    Да заповяда на пловдивското летище.

    Нередност?
  • 4
    zumz avatar :-|
    zumz
    • - 5
    • + 22

    До коментар [#1] от "mnogosamkrasiva":

    Странно, защо се заяждат (минуси) с коментара ви? Точно така си е. Току що проверих цените по няколко направления в няколко т. н. "нискотарифни" - като се вземат предвид неудобните часове, отдалечените летища и ограниченията за багажа - почти нищо нискотарифно не остава. В началото - преди 10-ина години наистина имаше отделни изгодни оферти, но сега почти нищо такова не е останало.

    Нередност?
  • 5
    ile6 avatar :-|
    missye
    • - 1
    • + 22

    А аз чакам нискотарифен превозвач по направление София - Виена, защото откакто спря да лети Ники, Австрийски Авиолинии си помислиха, че морето им е до колене... Цените се вдигнаха осезаемо, а през последните 5 години не бях чувал за техен непроменяем билет. Но е факт - и този монопол не е по-различен от другите в страната (България Еър не я броя за конкуренция) .

    Нередност?
  • 6
    petar_333 avatar :-|
    petar_333
    • - 1
    • + 3

    Добра новина,стига и да предлага желаните дестинации!

    Нередност?
  • briton
    • - 2
    • + 4

    До коментар [#5] от "ile6":

    Абсолютно подкрепям. Австрийските са хем по-скъпи, хем имат по-гадни самолети. Ники бяха идеални. Новичко, чистичко, прилични цени. Дори станах фен на концепцията "полу лоу кост" - специално за Виена няма разлика защото кацат на едно летище с Австрийските.

    Нередност?
  • 8
    dr_t avatar :-|
    dr_t
    • - 1
    • + 1

    Явно директорите на новата фирма са си направили сметките без кръчмар.
    Иначе, не е лошо да има нискотарифни полети...

    Нередност?
  • 9
    ipetrov90 avatar :-|
    ipetrov90
    • - 2
    • + 4

    Цялата работа е да спечели по-голям пазарен дял и евентуално да се създаде монополно ориентиран пазар на отделни линии.
    Не съм съгласен с коментарите, че нискотарифните компании са само нискотарифни по име. След либерализацията (1987,1990,1992) цените на билетите намаляват, като средно се чувства 14% намаление на цениете в края на периода на дерегулиране. Проблемът идва от там, че цените са ниски в краткосрочен план. В дългосрочен план, нискотарифните компании печелят клиенти и монополни линии (тъй като ползват по-малки летища) и имат възможност да увеличат цените си. От друга страна, националните превозвачи започват да създават съюзи и да инвестират (купуват дялове) в чужди компании, за да успеят да предложат по-ниски. И какво става, нискотарифните компании лека полека вдигат цените, а нац. превочвачи намалят цените си постепено, докато горе-долу не се стигне някаква равновесна цена. И все пак, нац. превозвачи имат доста по-силно диференциране на цените на билетите си, така ча средната цена на билетите им никога не може да стигне нивото на нискотарифните компании.

    Нередност?
  • 10
    sjaakiie avatar :-|
    sjaakiie
    • - 1
    • + 3

    Е, KLM нали си имат Transavia? Дефицит на полети ли има или дай да ги вземем тези маргиналните компанийки.

    PS Нискотарифни полети има, но са много влиящите на цената фактори като дестинация, сезон, какъв наплив от хора се интересува от дадените дати. Личен пример: вече няколко години подред не давам повече от 50 евро за двупосочен Айндховен - София, а Ротердам/Айндховен - Мадрид за 80 евро са ми идвали.

    Нередност?
Нов коментар