Нискотарифна Pegasus Airlines ще прави IPO
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Нискотарифна Pegasus Airlines ще прави IPO

Pegasus е основана през 1990 г. и е купена от Esas Holding през 2005 г., като нискотарифният авиопревозвач се е разраствал изключително агресивно, увеличавайки своята флота от само два самолета в началото на повече от 40 за последните две десетилетия.

Нискотарифна Pegasus Airlines ще прави IPO

Турският авиопревозвач ще увеличи капитала си с една трета

Христо Съйнов
3751 прочитания

Pegasus е основана през 1990 г. и е купена от Esas Holding през 2005 г., като нискотарифният авиопревозвач се е разраствал изключително агресивно, увеличавайки своята флота от само два самолета в началото на повече от 40 за последните две десетилетия.

© UMIT BEKTAS


Турската нискотарифна авиокомпания Pegasus Airlines възнамерява да направи първично публично предлагане (IPO), с което да увеличи с около една трета капитала си в средата на април, като повечето от акциите трябва да бъдат разпределени между чуждестранни инвеститори, твърдят източници на Reuters.

Правилният момент

Причината за IPO-то е нуждата от средства за финансиране на експанзията на компанията, която ще увеличи и капитала си до 102 млн. турски лири (57 млн. долара) от 75 млн. турски лири (42 млн. долара). Базираният в Истанбул нискотарифен авиопревозвач обяви миналата седмица, че процесът по обявеното предлагането ще бъде управляван от Barclays и Is Yatirim.

Източници на информационната агенция заявиха, че от компанията желаят 65 - 80% от акциите, които ще бъдат пуснати на пазара, да отидат в чуждестранни инвеститори. След първично публично предлагане на авиокомпанията се очаква свободно търгуваните акции (фрий флоут) да е 31.4%, но ако има голямо презаписване той може да бъде увеличен до 34.3%.

Pegasus Airlines е част от Esas Holding, който също така има предприятия в хранително вкусовата промишленост, здравеопазването и търговията на дребно. Авиокомпанията веднъж вече отлага планирано IPO през 2011 г. заради лошите пазарни условия, които според ръководството щяха да затруднят набирането на средства тогава.

Нискотарифната турска авиокомпания извършваше и полети Истанбул – София два пъти седмично между септември 2010 и 2011г., но след това се отказа поради нерентабилността на линията.

Агресивно разрастване

Pegasus е основана през 1990 г. и е купена от Esas Holding през 2005 г., като нискотарифният авиопревозвач се е разраствал изключително агресивно, увеличавайки своята флота от само два самолета в началото на повече от 40 (предимно Boeing 737 и Boeing 737 - 800) за последните две десетилетия.

В началото на декември нискобюджетната авиокомпания подписа втората по големина сделка в историята на турската гражданска авиация, поръчвайки 75 самолета Airbus на обща стойност 7.5 млрд. долара От тях 58 са Airbus A320neo, a 17 са модел A321neo jet на същия производител. Освен това в подписания договор има опция за допълнителни 25 броя самолети, от която ръководството на Pegasus Airlines обяви ,че иска да се възползва, което означава, че общата цена на сделката може да достигне 9.9 млрд. долара.

Именно за да финансира тези свои покупки, компанията се нуждае от допълнителни собствени средства и заеми. Компанията отчете нетна печалба в размер на 126 милиона лири (70 млн. долара) през 2012 г. и е превозила над 13.6 млн. пътници. Pegasus Airlines обслужва 70 дестинации в 26 държави.

Турската нискотарифна авиокомпания Pegasus Airlines възнамерява да направи първично публично предлагане (IPO), с което да увеличи с около една трета капитала си в средата на април, като повечето от акциите трябва да бъдат разпределени между чуждестранни инвеститори, твърдят източници на Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Новият пазар на труда

Новият пазар на труда

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK