EasyJet откри линията си София - Берлин

Цената на билетите София - Виена расте

Нискотарифната компания EasyJet откри официално новата си линия София - Берлин, "Шьонефелд". Това ще бъде четвъртата дестинация на авиопревозвача от София и втората нова пусната през тази година. Цената на билетите ще започва от 41.99 евро в едната посока. Полетите ще са три пъти седмично - във вторник, четвъртък и в неделя, а авиокомпанията отново е във фаза на експанзия на местна почва.

EasyJet е на българския пазар от шест години. Последните две-три обаче не бяха лесни за компанията на българския пазар и тя закри полетите си до Милано и Мадрид, като остана с две линии: София - Лондон ("Гетуик") и София - Манчестър. От компанията обясниха закриването на линиите към Испания и Италия с факта, че взимането на дял от пътувания с туристическа цел на силно конкурентни пазари, каквито са въпросните страни, е много по-трудно, а компанията е по-фокусирана върху бизнес полетите. Така от мениджмънта взимат решението да пренасочат самолетите си към пазари с по-голям потенциал. През 2013 г. обаче мениджмънтът на дружеството има по-добри очаквания за развитието си в България, като прогнозите са за около 20% ръст на пътниците. Преди малко повече от месец компанията започна да лети и до летище "Станстед", Лондон, от София.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    sofianec avatar :-|
    Софиянец
    • - 1
    • + 26

    Липсата на конкуренция води до непрекъснато увеличаване на цените. Само преди 3 години билет за София - Париж с БГ Еър можеше да се купи за 350 лева дори...сега е невъзможно да вземеш под 490лв... Само, че тогава имаше 2 пъти повече полети седмично, отколкото сега..

    Нередност?
  • 2
    kosioo avatar :-|
    Константин
    • + 28

    До коментар [#1] от "Софиянец":
    "Липсата на конкуренция води до непрекъснато увеличаване на цените"

    Факт. Вижте какво стана с линията Варна-София. Като Wizzair бяха в играта се намираха прилични цени. Сега колегите от Ти...ъъ Bulgaria Air си ценообразуват както си искат, което по моя преценка води до 30-40% по-високи цени в сравнение с аналогични разстояния, все пак са монопол.

    Нередност?
  • 3
    rainbou1 avatar :-?
    rainbou1
    • + 10

    Ами за Виена е нормално - преди имаше 8 полета, сега са 5 (не знам колко лети в момента БГ Еър). Затова и билетите се разпродават по-бързо. Освен това австрийците вдигнаха с 20 евро мин цена на билета - от 88 стана 108.

    Нередност?
  • 4
    nefertiti_egipt avatar :-P
    Нефертити
    • + 8

    Като видя цените ще коментирам :))

    Нередност?
  • d.petkov
    • - 2
    • + 6

    Определено дигнаха цените, а ставките на Австрийските линии специално за допълнителен багаж са абсурдни. При 230 евро цена за двупосочен билет - София - Виена - Хамбург трябваше да платя 170!!! евро за допълнителен куфар. Ми то Луфтханза са по евтини от тези...

    Нередност?
  • 6
    briton avatar :-|
    briton
    • + 3

    Мдам.
    Ники до Виена бяха 100 пъти по-добри от Австрийските. По-евтини, по-нови самолети, по-широко.
    Почти винаги бяха пълни, т.е. трафика София-Виена-София си е значителен.
    Но решенията са си решения, няма как да им повлияем и за съжаление Австрийските печелят за момента.

    Нередност?
  • 7
    chiefwhitecloud avatar :-|
    chiefwhitecloud
    • + 5

    кофти, че и air berlin последваха easyjet за Берлин (толкова ли пък години не успяха да се усетят?!), сега дестинацията Виена се "пооголи" - в някои дни от седмицата Austrian стават монополисти.
    Въпреки това не вярвам експериментът с три авиокомпании до Берлин да продължи дълго - германската столица няма икономически потенциал, a туристическите и студентските полети са сезонни. Освен това Берлин си е леко "задънена улица", докато Виена е хъб (авиационно кръстовище), полетите от София за много "малки" източноевропейски дестинации минават от там и създаващия се монопол на Austrian ще повлияе на цените.
    Виждам някаква ирония в това, че линията София - Брюксел (National) се обслужва само от BG Air, а там потенциалът е огромен, дори и до Брюксел (Charleroi) лети само WizzAir... но авиацията е много сложен бизнес.

    Нередност?
  • 8
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • + 7

    Явно европейските лоу-кост авиокомпании гонят нивото на своите братовчеди - редовните, което е пълна скръб, изключение прави Turkish.

    Нередност?
  • 9
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • + 5

    Въпреки това имам добри спомени с Ники по линията Нюрнберг-Виена-София, брутални стюардеси и вкусни сандвичи, май вече приключиха.

    Нередност?
Нов коментар